Kalandor-kivitelben a Volkswagen városi terepjárója

Átdolgozták a Taigunt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.05. 16.00

Gyakorlatilag szériaérett kivitelben mutatta be a Taigun kompakt szabadidőjármű újabb előtanulmányát a Volkswagen. Az újdonság kívül hordja pótkerekét.

Európában megmosolyognánk, mint a kilencvenes évekből itt felejtett stílushibát, de a harmadik világbeli piacokon fontos vásárlói igény, hogy legyen bármilyen apró, egy terepjáró bizony hordja kívül a pótkerekét – na nem divatból, hanem ha a borzalmas minőségű utakon defektet szenved, ne kelljen kirámolni a csomagtartót a cseréhez. 

A Volkswagen legalábbis ezzel magyarázza azt, hogy az eredetileg Brazíliában bemutatott, most pedig Újdelhiben átdolgozott formában kiállított Taigun kompakt terepjáró miért kapott vadonatúj hátfalat. A megoldás egyébként pótkerék nélkül is izgalmas: a felfelé nyíló hátsó szélvédő és az oldalra kihajtható, alsó fémszegmens koncepciója egyáltalán nem újkeletű, de megvannak a maga előnyei (és hátrányai) – és mindenképpen kívánatosabban néz ki, mint egy sablonos, felfelé nyíló csomagtérajtó. 
Egyéb paramétereiben nem változott a Taigun: az autó 3859 mm hosszú, erre 36 mm-t tesz még rá a pótkerék. A tengelytáv szerény 2,47 méter, a szélesség 1728 mm – ekkora autócskán bizony a 17 colos kerekek is túlméretesnek mutatnak. 
Az autó nem csak úgy néz ki, mint ami elboldogul a terepen: terepszögei (elöl 28, hátul 35,5 fok), valódi fém fenéklemez-védő burkolatai és tekintélyes hasmagassága alapján nehéz volna kárt tenni benne. Más kérdés, hogy milyen messzire jutna: az autó orrában ugyanis egy egyliteres, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor dolgozik, amelynek legnagyobb teljesítménye ugyan 110 lóerő, nyomatéka viszont csupán 175 Nm – igaz, már 1500 fordulat/perctől. Nincs DSG-váltó, és nincs összkerékhajtás sem; a Taigun indiai kiadása 9,2 másodperc alatt van százon, végsebessége 186 km/óra, átlagfogyasztása 4,7 l/100km. 
A Taigun eleve látványos formáját LED-es szpotfényekkel felszerelt tetősín és látványos, narancsszínű fényezés dobja fel. Akármilyen marcona is kívül, a beltérben kiütközik a Taigun városlakó személyisége. A strapabíró felületek komorságát bézs kárpitok oldják, a csomagtartó 280-996 liter kapacitású, a belmagasság kifejezetten nagy, a műszerek között pedig olyan, jobbára felesleges, de látványos elemeket is találunk, mint a töltőnyomás-kijelző vagy az olajnyomás-mérő.
Mire mész a hátfalra szerelt pótkerékkel, ha nem egy, hanem két defektet kapsz? Vagy mondjuk nyolcat…?! Az alábbi, csodálatos szörnyszülöttről a képre kattintva olvashatsz bővebben!

Argo 8x8

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.