Kalandor-kivitelben a Volkswagen városi terepjárója

Átdolgozták a Taigunt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.05. 16.00

Gyakorlatilag szériaérett kivitelben mutatta be a Taigun kompakt szabadidőjármű újabb előtanulmányát a Volkswagen. Az újdonság kívül hordja pótkerekét.

Európában megmosolyognánk, mint a kilencvenes évekből itt felejtett stílushibát, de a harmadik világbeli piacokon fontos vásárlói igény, hogy legyen bármilyen apró, egy terepjáró bizony hordja kívül a pótkerekét – na nem divatból, hanem ha a borzalmas minőségű utakon defektet szenved, ne kelljen kirámolni a csomagtartót a cseréhez. 

A Volkswagen legalábbis ezzel magyarázza azt, hogy az eredetileg Brazíliában bemutatott, most pedig Újdelhiben átdolgozott formában kiállított Taigun kompakt terepjáró miért kapott vadonatúj hátfalat. A megoldás egyébként pótkerék nélkül is izgalmas: a felfelé nyíló hátsó szélvédő és az oldalra kihajtható, alsó fémszegmens koncepciója egyáltalán nem újkeletű, de megvannak a maga előnyei (és hátrányai) – és mindenképpen kívánatosabban néz ki, mint egy sablonos, felfelé nyíló csomagtérajtó. 
Egyéb paramétereiben nem változott a Taigun: az autó 3859 mm hosszú, erre 36 mm-t tesz még rá a pótkerék. A tengelytáv szerény 2,47 méter, a szélesség 1728 mm – ekkora autócskán bizony a 17 colos kerekek is túlméretesnek mutatnak. 
Az autó nem csak úgy néz ki, mint ami elboldogul a terepen: terepszögei (elöl 28, hátul 35,5 fok), valódi fém fenéklemez-védő burkolatai és tekintélyes hasmagassága alapján nehéz volna kárt tenni benne. Más kérdés, hogy milyen messzire jutna: az autó orrában ugyanis egy egyliteres, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor dolgozik, amelynek legnagyobb teljesítménye ugyan 110 lóerő, nyomatéka viszont csupán 175 Nm – igaz, már 1500 fordulat/perctől. Nincs DSG-váltó, és nincs összkerékhajtás sem; a Taigun indiai kiadása 9,2 másodperc alatt van százon, végsebessége 186 km/óra, átlagfogyasztása 4,7 l/100km. 
A Taigun eleve látványos formáját LED-es szpotfényekkel felszerelt tetősín és látványos, narancsszínű fényezés dobja fel. Akármilyen marcona is kívül, a beltérben kiütközik a Taigun városlakó személyisége. A strapabíró felületek komorságát bézs kárpitok oldják, a csomagtartó 280-996 liter kapacitású, a belmagasság kifejezetten nagy, a műszerek között pedig olyan, jobbára felesleges, de látványos elemeket is találunk, mint a töltőnyomás-kijelző vagy az olajnyomás-mérő.
Mire mész a hátfalra szerelt pótkerékkel, ha nem egy, hanem két defektet kapsz? Vagy mondjuk nyolcat…?! Az alábbi, csodálatos szörnyszülöttről a képre kattintva olvashatsz bővebben!

Argo 8x8

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.