Kalandor-kivitelben a Volkswagen városi terepjárója

Átdolgozták a Taigunt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.05. 16.00

Gyakorlatilag szériaérett kivitelben mutatta be a Taigun kompakt szabadidőjármű újabb előtanulmányát a Volkswagen. Az újdonság kívül hordja pótkerekét.

Európában megmosolyognánk, mint a kilencvenes évekből itt felejtett stílushibát, de a harmadik világbeli piacokon fontos vásárlói igény, hogy legyen bármilyen apró, egy terepjáró bizony hordja kívül a pótkerekét – na nem divatból, hanem ha a borzalmas minőségű utakon defektet szenved, ne kelljen kirámolni a csomagtartót a cseréhez. 

A Volkswagen legalábbis ezzel magyarázza azt, hogy az eredetileg Brazíliában bemutatott, most pedig Újdelhiben átdolgozott formában kiállított Taigun kompakt terepjáró miért kapott vadonatúj hátfalat. A megoldás egyébként pótkerék nélkül is izgalmas: a felfelé nyíló hátsó szélvédő és az oldalra kihajtható, alsó fémszegmens koncepciója egyáltalán nem újkeletű, de megvannak a maga előnyei (és hátrányai) – és mindenképpen kívánatosabban néz ki, mint egy sablonos, felfelé nyíló csomagtérajtó. 
Egyéb paramétereiben nem változott a Taigun: az autó 3859 mm hosszú, erre 36 mm-t tesz még rá a pótkerék. A tengelytáv szerény 2,47 méter, a szélesség 1728 mm – ekkora autócskán bizony a 17 colos kerekek is túlméretesnek mutatnak. 
Az autó nem csak úgy néz ki, mint ami elboldogul a terepen: terepszögei (elöl 28, hátul 35,5 fok), valódi fém fenéklemez-védő burkolatai és tekintélyes hasmagassága alapján nehéz volna kárt tenni benne. Más kérdés, hogy milyen messzire jutna: az autó orrában ugyanis egy egyliteres, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor dolgozik, amelynek legnagyobb teljesítménye ugyan 110 lóerő, nyomatéka viszont csupán 175 Nm – igaz, már 1500 fordulat/perctől. Nincs DSG-váltó, és nincs összkerékhajtás sem; a Taigun indiai kiadása 9,2 másodperc alatt van százon, végsebessége 186 km/óra, átlagfogyasztása 4,7 l/100km. 
A Taigun eleve látványos formáját LED-es szpotfényekkel felszerelt tetősín és látványos, narancsszínű fényezés dobja fel. Akármilyen marcona is kívül, a beltérben kiütközik a Taigun városlakó személyisége. A strapabíró felületek komorságát bézs kárpitok oldják, a csomagtartó 280-996 liter kapacitású, a belmagasság kifejezetten nagy, a műszerek között pedig olyan, jobbára felesleges, de látványos elemeket is találunk, mint a töltőnyomás-kijelző vagy az olajnyomás-mérő.
Mire mész a hátfalra szerelt pótkerékkel, ha nem egy, hanem két defektet kapsz? Vagy mondjuk nyolcat…?! Az alábbi, csodálatos szörnyszülöttről a képre kattintva olvashatsz bővebben!

Argo 8x8

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.