Európában megmosolyognánk, mint a kilencvenes évekből itt felejtett stílushibát, de a harmadik világbeli piacokon fontos vásárlói igény, hogy legyen bármilyen apró, egy terepjáró bizony hordja kívül a pótkerekét – na nem divatból, hanem ha a borzalmas minőségű utakon defektet szenved, ne kelljen kirámolni a csomagtartót a cseréhez. 

A Volkswagen legalábbis ezzel magyarázza azt, hogy az eredetileg Brazíliában bemutatott, most pedig Újdelhiben átdolgozott formában kiállított Taigun kompakt terepjáró miért kapott vadonatúj hátfalat. A megoldás egyébként pótkerék nélkül is izgalmas: a felfelé nyíló hátsó szélvédő és az oldalra kihajtható, alsó fémszegmens koncepciója egyáltalán nem újkeletű, de megvannak a maga előnyei (és hátrányai) – és mindenképpen kívánatosabban néz ki, mint egy sablonos, felfelé nyíló csomagtérajtó. 
Egyéb paramétereiben nem változott a Taigun: az autó 3859 mm hosszú, erre 36 mm-t tesz még rá a pótkerék. A tengelytáv szerény 2,47 méter, a szélesség 1728 mm – ekkora autócskán bizony a 17 colos kerekek is túlméretesnek mutatnak. 
Az autó nem csak úgy néz ki, mint ami elboldogul a terepen: terepszögei (elöl 28, hátul 35,5 fok), valódi fém fenéklemez-védő burkolatai és tekintélyes hasmagassága alapján nehéz volna kárt tenni benne. Más kérdés, hogy milyen messzire jutna: az autó orrában ugyanis egy egyliteres, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor dolgozik, amelynek legnagyobb teljesítménye ugyan 110 lóerő, nyomatéka viszont csupán 175 Nm – igaz, már 1500 fordulat/perctől. Nincs DSG-váltó, és nincs összkerékhajtás sem; a Taigun indiai kiadása 9,2 másodperc alatt van százon, végsebessége 186 km/óra, átlagfogyasztása 4,7 l/100km. 
A Taigun eleve látványos formáját LED-es szpotfényekkel felszerelt tetősín és látványos, narancsszínű fényezés dobja fel. Akármilyen marcona is kívül, a beltérben kiütközik a Taigun városlakó személyisége. A strapabíró felületek komorságát bézs kárpitok oldják, a csomagtartó 280-996 liter kapacitású, a belmagasság kifejezetten nagy, a műszerek között pedig olyan, jobbára felesleges, de látványos elemeket is találunk, mint a töltőnyomás-kijelző vagy az olajnyomás-mérő.
Mire mész a hátfalra szerelt pótkerékkel, ha nem egy, hanem két defektet kapsz? Vagy mondjuk nyolcat…?! Az alábbi, csodálatos szörnyszülöttről a képre kattintva olvashatsz bővebben!

Argo 8x8