A lépéstől a balesetek számának csökkenését és a torlódások enyhülését várják. Az úgynevezett V2V (vehicle to vehicle, azaz járművek közötti) kommunikációs technológia lehetővé teszi, hogy az autók másodpercenként akár tíz alkalommal is megosszanak egymással alapvető adatokat, így például pozíciójuk, irányuk és sebességük meghatározását, és figyelmeztessék a vezetőt, ha valamilyen veszélyforrást érzékelnek.

A figyelmeztetés lehet egy felvillanó üzenet vagy egy hallható mondat, de ha a gyártók beépítik ezt a lehetőséget, az autó akár automatikusan fékezhet is vészhelyzetben. Az újítás azt is lehetővé teszi, hogy az autók információt kapjanak például a közelgő torlódásokról.

Az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) szerint az autók közötti információcsere akár 80 százalékkal is csökkentheti azoknak az ütközéseknek a számát vagy legalábbis intenzitását, amelyeket nem ittas vezetés vagy az autó meghibásodása okoz. Ha a készülék országszerte elterjed, a hatás “forradalmi mértékű” lehet – hangsúlyozzák. Az új berendezést legkésőbb 2017 elejére kötelezővé tehetik minden új járművön – közölte az amerikai közlekedési minisztérium.

A tárca leszögezte, hogy a cserélt információ nem tartalmaz személyes adatokat a vezetőről, és nem alkalmas arra sem, hogy pontosan azonosítani lehessen a járművet. Mint hangsúlyozták, a járművek vagy járműcsoportok azonosítása egy jól definiált eljárással végezhető csak el, kizárólag abban az esetben, ha ez szükséges egy biztonsági probléma megoldásához.

Az amerikai autógyártókat tömörítő szövetség (Auto Alliance) számos nyitott kérdésre hívta fel a figyelmet a V2V technológiával kapcsolatban. “Foglalkozni kell a biztonság és a privát szféra viszonyával, a fogyasztói elfogadottsággal, a költségvonzatokkal, a hálózati hatást lehetővé tevő kritikus tömeg elérésével, valamint a szükséges jogi és szabályozási keretek megteremtésével” – összegezte a feladatokat Gloria Bergquist, a szövetség alelnöke.

(Forrás: MTI)