Kémfotókon az új magyar Suzuki!

2015-ben jön a kompakt szabadidőjármű

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.04. 10.30

A tavaly szeptemberben bemutatott Suzuki iV-4 tanulmány szériaváltozata rejlik a súlyos álcagúnya alatt. A kompakt szabadidőjárművek méretosztályában kell majd helytállnia.

Ha az SX4 valamelyest terepre is termett, utódja, a nagyobb, tágasabb, komolyabb S-Cross már nem ámítja tulajdonosait ilyen beválthatatlan ígéretekkel. Csakhogy manapság minden gyártó félkarú óriás valamirevaló szabadidőjármű nélkül; különösen igaz ez a Suzukira, amely kisautói mellett terepjáróinak köszönheti hírnevét. 

Az agg Vitara és a puritán Jimny közötti rés betöltésére született az iV-4 szabadidőautó, amelyet eddig csak tanulmány formájában láthattunk – most viszont itt van, pontosabban ott, a fagyos skandináv télben. 
A sziluett egyértelműen a szigorú vonalvezetésű iV-4 tanulmányt követi; hogy a formai megoldásokból mennyi kerül át a sorozatgyártásba, a masszív álcázás alatt nem láthatjuk. 
A hűtőmaszk és a fényszórók mindenesetre megmaradtak; a hatalmas nappali fény/ködlámpa kombó hagyományos világítótesteknek adta át a helyét (vajon csak a tesztjárművön?), eltűnt a kartervédő lemezt imitáló, ezüstszínű műanyag otrombaság az orról, és a tükröket is hagyományos darabokra cserélték. 
Az iV-4 a maga 4,2 méteres karosszériájával a kompakt szabadidőjárművek gyorsan gyarapodó mezőnyében fog helytállni, az elsőkerék-hajtás mellett bizonyára lesz összkerekes kivitel is. Az iV-4-est Esztergomban fogja gyártani a Suzuki; a forgalmazás valamikor 2015 során kezdődik meg.

Kommentek

  • pqowieurzt

    miben különbözik az s-cross-tól azon kívül hogy 10 centivel rövidebb?

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.