Ha az SX4 valamelyest terepre is termett, utódja, a nagyobb, tágasabb, komolyabb S-Cross már nem ámítja tulajdonosait ilyen beválthatatlan ígéretekkel. Csakhogy manapság minden gyártó félkarú óriás valamirevaló szabadidőjármű nélkül; különösen igaz ez a Suzukira, amely kisautói mellett terepjáróinak köszönheti hírnevét. 

Az agg Vitara és a puritán Jimny közötti rés betöltésére született az iV-4 szabadidőautó, amelyet eddig csak tanulmány formájában láthattunk – most viszont itt van, pontosabban ott, a fagyos skandináv télben. 

A sziluett egyértelműen a szigorú vonalvezetésű iV-4 tanulmányt követi; hogy a formai megoldásokból mennyi kerül át a sorozatgyártásba, a masszív álcázás alatt nem láthatjuk. 
A hűtőmaszk és a fényszórók mindenesetre megmaradtak; a hatalmas nappali fény/ködlámpa kombó hagyományos világítótesteknek adta át a helyét (vajon csak a tesztjárművön?), eltűnt a kartervédő lemezt imitáló, ezüstszínű műanyag otrombaság az orról, és a tükröket is hagyományos darabokra cserélték. 
Az iV-4 a maga 4,2 méteres karosszériájával a kompakt szabadidőjárművek gyorsan gyarapodó mezőnyében fog helytállni, az elsőkerék-hajtás mellett bizonyára lesz összkerekes kivitel is. Az iV-4-est Esztergomban fogja gyártani a Suzuki; a forgalmazás valamikor 2015 során kezdődik meg.