Durva kátyúképződés indult az utakon

Bizonyításra felkészülni!

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.02.04. 11.00

A közelmúltig tartó enyhe, tavaszias időben a tavalyinál jóval kevesebb kátyúval találkozhattak az autósok. Ennek vége, harcra fel!

A közelmúltig tartó enyhe, tavaszias időben a tavalyinál jóval kevesebb kátyúval találkozhattak az autósok. Az elmúlt héten beköszöntött téli időjárásnak, valamint a fagyos éjszakák és a melegebb nappalok váltakozásának hatására azonban hirtelen robbanásszerűen megnőtt az úthibák száma.

A tapasztalatok szerint még mindig nehéz érvényesíteni az adott útszakasz kezelőjénél a kártérítési igényeket. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) szerint továbbra sem késő megkötni egy kátyúbiztosítást.

Durva kátyúképződés indult az utakon 1
A káresemény megtörténtét a kárigénylőnek kell igazolnia, a táblázatból kiolvasható, hova kell fordulni. Ha a bizonyítás nem egyértelmű, az adott útszakasz kezelője visszautasíthatja a kártérítést, becslések szerint az igények 40-50 százalékának így végzi. Ennek esélyét a következő lépésekkel csökkenthetjük:

– Készítsünk fényképet a kátyúról és a sérülésről is, emellett ne feledkezzünk meg róla, hogy a helyszín is beazonosítható legyen a képeken!
– Komolyabb kár esetén ragaszkodjunk a rendőri jegyzőkönyvhöz, egyéb esetekben a helyszínen tartózkodók közül próbáljunk tanúkat szerezni.
– A fényképekre célszerű a méretek érzékeltetésére egyértelműen beazonosítható tárgyakat (gyufásdoboz, golyóstoll stb.) helyezni, természetesen ideális esetben mérőszalag is kéznél lehet.
 
A beazonosíthatóság hiánya mellett az útkezelők a legtöbbször az alábbi indokokkal utasítják vissza a kártérítési igényeket: a sérült jármű az engedélyezettnél gyorsabban haladt; figyelmeztető tábla jelezte az úthibát; a vezető elhajtott a helyszínről – utólag már nehéz hitelesen dokumentálni, illetve megfelelő tanúkat, hatósági jegyzőkönyvet szerezni.
 
A kátyúbiztosítás előnye, hogy az ügyfélnek nem az adott útszakasz kezelőjével kell a kártérítést intéznie: a biztosító kifizeti az autós kárát, és a számlát utólag rendezi el felelős szervvel. A bizonyíthatóság természetesen a biztosító felé is fontos követelmény.
 
A kátyúbiztosítás önállóan is köthető, de több biztosító kátyú- és defektbiztosítási szolgáltatását a kötelező biztosítás kiegészítő elemeként, kedvezményesen is biztosítja. Fontos kiemelni, mert sokan nem gondolnak rá: a casco nem helyettesíti a kátyúbiztosítást, mivel a kátyúkárok összege általában az önrészhez hasonló mértékű.

Kommentek

  • husky

    Mindet az útépítőkön kellene behajtani, mert úgy tűnik, csak szar munkát tudnak végezni, többnyire! Mondják már meg, Svédben, Norvégban meg Alaszkában miért nem megy tönkre az út -25-45 fokban? És még a 13 tonnás húztengelyt is bírja, meg a 60-70 tonnás kamionokat!

  • Kempelen10.

    Tönkremegy ott is. Csak valahogy meg tudják javítani.

    Hungaricum a útfoltozás magyar módra. Sajnos.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.