Audi-tuning, ésszel

Józan munkák az ABT-től

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.04. 08.00

Nem kell mindenkinek hat-hétszáz lóerős szörnyeteg: ezt a német ABT is tudja, és bár szívesebben nyitja ki teljesen a lóerőcsapot, most készített néhány alig-tuningolt Audit – ez persze viszonylagos.

A négykarikás márka teljes középkategóriás modellcsaládját kezelésbe vette az ABT: az Audi A4 szedán, az A5 kupé és a Q5 szabadidőjármű egyaránt részesülhet abban az ‘új generációs’ tuningban, amelynél nem átírni, hanem kidomborítani kívánták az alapmotor – ez esetben egy 2.0 TFSI – alaptulajdonságait. 

A gyárilag 225 lóerős, 350 Nm nyomatékú motor erőstő kúráját ezért harminc százalékos izomnövekedésben korlátozták: noha korábban bebizonyították, hogy az 50 százalék sem okoz gondot a cégnek, a problémamentes vezethetőséget szem előtt tartva most megálltak 290 lóerőnél és 420 Nm nyomatéknál. 
Persze, teszik hozzá gyorsan, a későbbiekben ez még fokozható, ha a vevőnek úgy tartja kedve. A szerény motortuninghoz visszafogott aerodinamikai csomag tartozik; továbbá új kipufogó, különböző keréktárcsák, fékrendszerek és feljavított futómű is rendelhető az autóhoz – de persze ha mindezt nem szeretné a tisztelt vevő, akkor sem fogják kinézni a szalonból.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.