Európában a Jeep Cherokee

Kilencfokozatú automata váltóval

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.03. 14.00

Márciusban mutatkozik be hivatalosan az Óvilágban a Jeep új generációs, középkategóriás szabadidőjárműve. Fiatos gyökerei ellenére maximális terepképességeket ígér.

Kétliteres, soros négyhengeres, 170 lóerős turbódízel motor, hozzá kapcsolódó kilencfokozatú automatával, valamint ugyanennek a motornak a 140 lóerőre csökkentett teljesítményű, de azonos, 350 Nm nyomatékú változata, hatfokozatú kézi váltóval – nagyjából ennyi az a lényegi újdonság, amelyben az európai modellvariáns eltér az Észak-Amerikában forgalmazott, ötödik generációs Jeep Cherokee-től. 
Az autó megjelenésekor dupla vihart kavart: egyrészt az Alfa Romeo Giuliettával közös alapok miatt sokan megkérdőjelezték terepképességeit, másrészt formaterve a homlokába húzott fényszórókkal és hűtőmaszkkal több mint merésznek mondható. Utóbbival nincs mit tenni, olyan, amilyen, az előbbiből viszont igyekezett erényt kovácsolni a Jeep. 
Egyrészt kihangsúlyozzák, milyen energiatakarékos, amikor az összkerékhajtást lekapcsolva csak az első kerekeket hajtja a motor (ez egyébként Európában egy 272 lovas 3,2 V6-os is lehet, az orosz és közel-keleti piacokon pedig egy soros négyhengeres, 177 lóerős, 2,4 literes benzinmotor is kapható lesz – mindkettő a kilencfokozatú automatával). 
Másrészt szokásuk szerint rögtön háromféle összkerékhajtási opciót is kínálnak az autóhoz: az alapverzió szimpla, automatikusan kapcsoló 4WD rendszer, a második szinten felezőt is kapunk, a harmadik, legprofibb kivitelnél, amelyet kizárólag a terepspecialistaként marketingelt Trailhawk (képeinken) verzió kap meg, hátsó differenciálzár is kerül a képbe. Arról, hogy az átlagos szabadidőjárműnél potensebb terepképességeket ígér az autó, az elöl 17, hátul kis híján 20 centiméteres rugóutak is tanúskodnak. 
A Cherokee is megkapta a Jeep talajviszonyokra optimalizált elektronikus rendszervezérlő programját, amely az ESP-t, a hajtást, a váltót és egy sor egyéb paramétert befolyásolva biztosít aszfaltra, nedves útfelületre vagy laza talajra ideális menetjellemzőket – az imént említett Trailhawk kivitel ezt sziklamászásra való funkcionalitással spékeli meg. 
Akárhogy ámítja is magát a vásárló, a Cherokee ideje javát mégis csak az aszfalton fogja tölteni. Itt jönnek jól az olyan opciós biztonsági csomagok, mint az adaptív tempomat, a radaros ráfutásgátló rendszer, a holttérfigyelő berendezés, a tolatáskor a keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, és persze a parkolórobot, amely párhuzamos és merőleges parkolásra is képes. 
A szórakoztató és tájékoztató funkcionalitásról többféle multimédiás egység (5, 8 vagy 8,5 colos képernyővel), illetve a műszerfal javát elfoglaló, hétcolos, konfigurálható tartalmú TFT monitor gondoskodik; az extrák sorában a szellőztethető ülésektől a csomagrendező rendszeren át a fűtött kormánykerékig minden megtalálható, amivel az európai prémium kategóriában is szerencsét próbálhat a Cherokee. 
A Cherokee alapkivitelben kínál hét légzsákot, az ESP borulásvédelmi funkcióval és offroad-hangolású ABS-szel bír, a programozható kúszófunkció emelkedőn és lejtőn egyaránt átveszi a vezetőtől az irányítást. A kis Jeep váza 65 százalékban nagy szakítószilárdságú acél elemekből áll. Ennek, valamint a segédrendszereknek köszönhetően Európában és az USA-ban egyaránt bravúrosan teljesített a törésteszteken, odaát elnyerte az Ajánlott minősítést, az EuroNCAP-nál pedig az év legjobb kis terepjárója címet érdemelte ki.
A Jeep Cherokee-ra még várni kell, a Grand Cherokee-t viszont már teszteltük is. Kíváncsi vagy, hogy állja meg a helyét az olasz-amerikai fejlesztésű óriás az Óvilágban? Kattints a képre, és elolvashatod!

Civilizált belső, komoly terepes tudás, modern technikai tartalom teszi vonzóbbá az európai ízléshez igazított Jeep Grand Cherokee-t.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.