Európában a Jeep Cherokee

Kilencfokozatú automata váltóval

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.03. 14.00

Márciusban mutatkozik be hivatalosan az Óvilágban a Jeep új generációs, középkategóriás szabadidőjárműve. Fiatos gyökerei ellenére maximális terepképességeket ígér.

Kétliteres, soros négyhengeres, 170 lóerős turbódízel motor, hozzá kapcsolódó kilencfokozatú automatával, valamint ugyanennek a motornak a 140 lóerőre csökkentett teljesítményű, de azonos, 350 Nm nyomatékú változata, hatfokozatú kézi váltóval – nagyjából ennyi az a lényegi újdonság, amelyben az európai modellvariáns eltér az Észak-Amerikában forgalmazott, ötödik generációs Jeep Cherokee-től. 
Az autó megjelenésekor dupla vihart kavart: egyrészt az Alfa Romeo Giuliettával közös alapok miatt sokan megkérdőjelezték terepképességeit, másrészt formaterve a homlokába húzott fényszórókkal és hűtőmaszkkal több mint merésznek mondható. Utóbbival nincs mit tenni, olyan, amilyen, az előbbiből viszont igyekezett erényt kovácsolni a Jeep. 
Egyrészt kihangsúlyozzák, milyen energiatakarékos, amikor az összkerékhajtást lekapcsolva csak az első kerekeket hajtja a motor (ez egyébként Európában egy 272 lovas 3,2 V6-os is lehet, az orosz és közel-keleti piacokon pedig egy soros négyhengeres, 177 lóerős, 2,4 literes benzinmotor is kapható lesz – mindkettő a kilencfokozatú automatával). 
Másrészt szokásuk szerint rögtön háromféle összkerékhajtási opciót is kínálnak az autóhoz: az alapverzió szimpla, automatikusan kapcsoló 4WD rendszer, a második szinten felezőt is kapunk, a harmadik, legprofibb kivitelnél, amelyet kizárólag a terepspecialistaként marketingelt Trailhawk (képeinken) verzió kap meg, hátsó differenciálzár is kerül a képbe. Arról, hogy az átlagos szabadidőjárműnél potensebb terepképességeket ígér az autó, az elöl 17, hátul kis híján 20 centiméteres rugóutak is tanúskodnak. 
A Cherokee is megkapta a Jeep talajviszonyokra optimalizált elektronikus rendszervezérlő programját, amely az ESP-t, a hajtást, a váltót és egy sor egyéb paramétert befolyásolva biztosít aszfaltra, nedves útfelületre vagy laza talajra ideális menetjellemzőket – az imént említett Trailhawk kivitel ezt sziklamászásra való funkcionalitással spékeli meg. 
Akárhogy ámítja is magát a vásárló, a Cherokee ideje javát mégis csak az aszfalton fogja tölteni. Itt jönnek jól az olyan opciós biztonsági csomagok, mint az adaptív tempomat, a radaros ráfutásgátló rendszer, a holttérfigyelő berendezés, a tolatáskor a keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, és persze a parkolórobot, amely párhuzamos és merőleges parkolásra is képes. 
A szórakoztató és tájékoztató funkcionalitásról többféle multimédiás egység (5, 8 vagy 8,5 colos képernyővel), illetve a műszerfal javát elfoglaló, hétcolos, konfigurálható tartalmú TFT monitor gondoskodik; az extrák sorában a szellőztethető ülésektől a csomagrendező rendszeren át a fűtött kormánykerékig minden megtalálható, amivel az európai prémium kategóriában is szerencsét próbálhat a Cherokee. 
A Cherokee alapkivitelben kínál hét légzsákot, az ESP borulásvédelmi funkcióval és offroad-hangolású ABS-szel bír, a programozható kúszófunkció emelkedőn és lejtőn egyaránt átveszi a vezetőtől az irányítást. A kis Jeep váza 65 százalékban nagy szakítószilárdságú acél elemekből áll. Ennek, valamint a segédrendszereknek köszönhetően Európában és az USA-ban egyaránt bravúrosan teljesített a törésteszteken, odaát elnyerte az Ajánlott minősítést, az EuroNCAP-nál pedig az év legjobb kis terepjárója címet érdemelte ki.
A Jeep Cherokee-ra még várni kell, a Grand Cherokee-t viszont már teszteltük is. Kíváncsi vagy, hogy állja meg a helyét az olasz-amerikai fejlesztésű óriás az Óvilágban? Kattints a képre, és elolvashatod!

Civilizált belső, komoly terepes tudás, modern technikai tartalom teszi vonzóbbá az európai ízléshez igazított Jeep Grand Cherokee-t.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.