800 lóerős hibriddel támad a Toyota

Toyota TS040 Hybrid

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.03. 08.00

Hibrid, de nem akármilyen! V8-as szívómotor és villanymotor kombinációjából előnyert 850 lóerős teljesítménnyel indul harcba a hosszútávú világbajnokságon a Toyota.

Tavaly kifejezetten jól teljesített, idén pedig abszolút elsőségre tör a Toyota hosszútávú világbajnokságon (FIA WEC) induló csapata. Ezt az ambíciót hivatott kiszolgálni a TS040 Hybrid, a márka új ütőkártyája. A részleteket hétpecsétes titokként őrzik, annyit azonban elárultak, hogy a jármű összkerékhajtású lesz, hála az első tengelyen elhelyezett, kiegészítő Aisin AW motornak, amely generátorként is szolgál. A hátsó tengelyt egy további elektromotor, továbbá egy nyolchengeres, belső égésű erőforrás hajtja. 

Nem csak a hajtáslánc új; az autó futóművét is lecserélték, a könnyű építésű karosszéria ‘fejlett aerodinamikai megoldásokat’ kapott.
A gyári csapat két autót állít rajthoz, a pilóták ugyanazok, mint tavaly: az egyik autóban Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Nakadzsima Kazuki, a másikban Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Stéphane Sarrazin küzd majd a pontokért. Munkájukat Mike Conway tesztpilóta és tartalék sofőr segíti. 
“Fontos lesz a 2014-es évad a Toyota Racing számára, hiszen az elmúlt két évben begyűjtöttük az oly fontos tapasztalatot, most pedig az új szabályrendszernek köszönhetően minden csapat azonos esélyekkel indulhat.” – mondta Kinosita Josiaki , a Toyota Racing elnöke. “A legszélsőségesebb körülmények között tesztelt hibrid hajtástechnológiák közvetlen hatással vannak leendő országúti modelljeink hajtásláncaira. Idén a bizonyítottan kiváló szuperkapacitású kondenzátoros technológiánkra épülő összkerékhajtás segít bennünket; a megoldástól számottevően jobb gyorsítási képességet várunk.” 
Képeink a TS040 Hybrid január végi tesztjein készültek.
Miután tizenkét év szünet után a Toyota 2012-ben visszatért a hosszú távú autóversenyzés világába, az idei lesz az első, komoly évada a csapatnak. Ennek ellenére a TS030 tavaly Le Mansban a második és negyedik helyet szerezte meg magának, ami több mint tiszteletre méltó eredmény; a világbajnokságot összesítésben a második helyen zárták. 
A TS030 versenyautót (ld. az alább videókon) egy 3,4 literes V8-as szívómotor és egy, a hátsó tengelyre ható villanymotor duója hajtotta. Előbbi nagyságrendileg 530 lóerős teljesítménnyel bírt, a vezető beavatkozása nélkül üzembe lépő elektromotor ezt 850 lóerő rendszerteljesítményre egészítette ki.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.