800 lóerős hibriddel támad a Toyota

Toyota TS040 Hybrid

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.03. 08.00

Hibrid, de nem akármilyen! V8-as szívómotor és villanymotor kombinációjából előnyert 850 lóerős teljesítménnyel indul harcba a hosszútávú világbajnokságon a Toyota.

Tavaly kifejezetten jól teljesített, idén pedig abszolút elsőségre tör a Toyota hosszútávú világbajnokságon (FIA WEC) induló csapata. Ezt az ambíciót hivatott kiszolgálni a TS040 Hybrid, a márka új ütőkártyája. A részleteket hétpecsétes titokként őrzik, annyit azonban elárultak, hogy a jármű összkerékhajtású lesz, hála az első tengelyen elhelyezett, kiegészítő Aisin AW motornak, amely generátorként is szolgál. A hátsó tengelyt egy további elektromotor, továbbá egy nyolchengeres, belső égésű erőforrás hajtja. 

Nem csak a hajtáslánc új; az autó futóművét is lecserélték, a könnyű építésű karosszéria ‘fejlett aerodinamikai megoldásokat’ kapott.
A gyári csapat két autót állít rajthoz, a pilóták ugyanazok, mint tavaly: az egyik autóban Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Nakadzsima Kazuki, a másikban Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Stéphane Sarrazin küzd majd a pontokért. Munkájukat Mike Conway tesztpilóta és tartalék sofőr segíti. 
“Fontos lesz a 2014-es évad a Toyota Racing számára, hiszen az elmúlt két évben begyűjtöttük az oly fontos tapasztalatot, most pedig az új szabályrendszernek köszönhetően minden csapat azonos esélyekkel indulhat.” – mondta Kinosita Josiaki , a Toyota Racing elnöke. “A legszélsőségesebb körülmények között tesztelt hibrid hajtástechnológiák közvetlen hatással vannak leendő országúti modelljeink hajtásláncaira. Idén a bizonyítottan kiváló szuperkapacitású kondenzátoros technológiánkra épülő összkerékhajtás segít bennünket; a megoldástól számottevően jobb gyorsítási képességet várunk.” 
Képeink a TS040 Hybrid január végi tesztjein készültek.
Miután tizenkét év szünet után a Toyota 2012-ben visszatért a hosszú távú autóversenyzés világába, az idei lesz az első, komoly évada a csapatnak. Ennek ellenére a TS030 tavaly Le Mansban a második és negyedik helyet szerezte meg magának, ami több mint tiszteletre méltó eredmény; a világbajnokságot összesítésben a második helyen zárták. 
A TS030 versenyautót (ld. az alább videókon) egy 3,4 literes V8-as szívómotor és egy, a hátsó tengelyre ható villanymotor duója hajtotta. Előbbi nagyságrendileg 530 lóerős teljesítménnyel bírt, a vezető beavatkozása nélkül üzembe lépő elektromotor ezt 850 lóerő rendszerteljesítményre egészítette ki.

Kommentek

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.