Tavaly kifejezetten jól teljesített, idén pedig abszolút elsőségre tör a Toyota hosszútávú világbajnokságon (FIA WEC) induló csapata. Ezt az ambíciót hivatott kiszolgálni a TS040 Hybrid, a márka új ütőkártyája. A részleteket hétpecsétes titokként őrzik, annyit azonban elárultak, hogy a jármű összkerékhajtású lesz, hála az első tengelyen elhelyezett, kiegészítő Aisin AW motornak, amely generátorként is szolgál. A hátsó tengelyt egy további elektromotor, továbbá egy nyolchengeres, belső égésű erőforrás hajtja. 

Nem csak a hajtáslánc új; az autó futóművét is lecserélték, a könnyű építésű karosszéria ‘fejlett aerodinamikai megoldásokat’ kapott.
A gyári csapat két autót állít rajthoz, a pilóták ugyanazok, mint tavaly: az egyik autóban Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Nakadzsima Kazuki, a másikban Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Stéphane Sarrazin küzd majd a pontokért. Munkájukat Mike Conway tesztpilóta és tartalék sofőr segíti. 
“Fontos lesz a 2014-es évad a Toyota Racing számára, hiszen az elmúlt két évben begyűjtöttük az oly fontos tapasztalatot, most pedig az új szabályrendszernek köszönhetően minden csapat azonos esélyekkel indulhat.” – mondta Kinosita Josiaki , a Toyota Racing elnöke. “A legszélsőségesebb körülmények között tesztelt hibrid hajtástechnológiák közvetlen hatással vannak leendő országúti modelljeink hajtásláncaira. Idén a bizonyítottan kiváló szuperkapacitású kondenzátoros technológiánkra épülő összkerékhajtás segít bennünket; a megoldástól számottevően jobb gyorsítási képességet várunk.” 
Képeink a TS040 Hybrid január végi tesztjein készültek.
Miután tizenkét év szünet után a Toyota 2012-ben visszatért a hosszú távú autóversenyzés világába, az idei lesz az első, komoly évada a csapatnak. Ennek ellenére a TS030 tavaly Le Mansban a második és negyedik helyet szerezte meg magának, ami több mint tiszteletre méltó eredmény; a világbajnokságot összesítésben a második helyen zárták. 
A TS030 versenyautót (ld. az alább videókon) egy 3,4 literes V8-as szívómotor és egy, a hátsó tengelyre ható villanymotor duója hajtotta. Előbbi nagyságrendileg 530 lóerős teljesítménnyel bírt, a vezető beavatkozása nélkül üzembe lépő elektromotor ezt 850 lóerő rendszerteljesítményre egészítette ki.