4,64 méter hosszú és 1,83 széles, akárcsak a BMW 4, viszont 12 mm-rel magasabb, tetőlemeze pedig 112 milliméterrel hosszabban nyúlik hátra: ezzel minden lényeges tudnivalót elmondtunk a BMW újdonságáról, a 4-es Gran Coupéról, amely így a kétajtós BMW 4-es kecses sportosságából és a BMW 3 praktikumából is örökölt valamit, ráadásul mindkettőnél több férőhelyet kínál – és ami a legfontosabb, sokkal harmonikusabban és sportosabban néz ki, mint az ötajtós karosszériaformát más felfogásban tálaló BMW 3 GT.

Fent a BMW 4 Coupé, alul a BMW 4 Gran Coupé. Finom, de határozott különbségek

A 2,81 méteres tengelytávon nyugvó autó utastere ablakkeret nélküli ajtókon keresztül közelíthető meg; a fejtér különösen a hátsó üléssoron javult számottevően. A csomagtartó alaphelyzetében a BMW 3 szedánéval megegyező méretű, 480 literes (BMW 4: 445 liter), a hármas osztású ülések lehajtásával 1300 literre bővíthető. 
Az alapkivitelben a távirányítóról, felárért lábmozdulattal nyitható, illetve csukható fedéllel együtt egy kifejezetten praktikussá teszi az autót. 
Két világ legjava: BMW 4 Gran Coupé 1
Az utastér nem mutat különbséget a kupéhoz képest: megmaradt a rétegelt kialakítású műszerfal, hátul a két, erőteljesen formázott ülés között szükséghelyet talál egy esetleges harmadik utas. 
A piaci bevezetéskor ötféle motorral kapható a BMW 4 Gran Coupé. A csúcson a 435i háromliteres, soros hathengerese áll 306 lóerővel, 8,1 literes átlagfogyasztással, alatta a 428i (245 LE, 6,6 l/100km) és a 420i (184 LE, 6,4 l/100km) áll. Dízelből kétféle kapható, a 184 lóerős BMW 420d Gran Coupé 4,7, a 143 lóerős 418d 4,5 litert fogyaszt százon. Mindegyik motorhoz képhető nyolcfokozatú automata váltó normál vagy sportos hangolással (utóbbi a kormányra szerelt váltófüleket is kap); xDrive összkerékhajtás egyelőre a 428i és a 420d modellekhez rendelhető. 
Jelen pillanatban nincs információ a BMW M4 Gran Coupé bevezetéséről, de a 6-os széria példája azt mutatja, hogy alighanem megépítik a négyajtós kupé 431 lóerős kivitelét. 
A BMW 4-essel való közvetlen rokonság azt jelenti, hogy a Gran Coupé is megkapta a látványos és aerodinamikailag előnyös légcserélő karosszériaelemeket (Air Curtain, Air Breather); emellett regeneratív fékrendszer, start-stop funkció, váltási esedékesség kijelző és csak szükség esetén bekapcsoló segédberendezések segítenek takarékoskodni az üzemanyaggal. Az automata sebességváltó külön öko üzemmóddal rendelkezik, nagy sebességű, egyenletes haladáskor pedig képes a szabadonfutásra. 
A BMW 4 Gran Coupé kényelmi és vezetőtámogató funkciói megegyeznek a 3-as és 4-es szériákban megismertekkel. A színes head-up kijelzőtől a vakításgátló fényszórón át a megállásra és újraindulásra képes, adaptív tempomatig bőséges a kínálat; az okostelefon-integráció a legújabb trendek szerint az autóhoz kapcsolódó alkalmazások folyamatosan bővülő választékát kínálja.

Bejön a négyajtós BMW 4-es kupé?

  • Abszolút, eddig ez a család legszebb tagja!73%
  • Hülyeség, a kupé legyen kétajtós!15%
  • BMW 3 über alles!7%
  • Nekem leginkább a BMW 3 GT tetszik5%

Bejön a négyajtós BMW 4-es kupé?