Két világ legjava: BMW 4 Gran Coupé

Egyelőre nem készül belőle M-variáns

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.02. 09.00

A kupéval azonos alapterületen, de határozottan jobb helykínálattal és négy ajtóval lépett színre a BMW középkategóriás családjának harmadik tagja, a BMW 4 Gran Coupé.

4,64 méter hosszú és 1,83 széles, akárcsak a BMW 4, viszont 12 mm-rel magasabb, tetőlemeze pedig 112 milliméterrel hosszabban nyúlik hátra: ezzel minden lényeges tudnivalót elmondtunk a BMW újdonságáról, a 4-es Gran Coupéról, amely így a kétajtós BMW 4-es kecses sportosságából és a BMW 3 praktikumából is örökölt valamit, ráadásul mindkettőnél több férőhelyet kínál – és ami a legfontosabb, sokkal harmonikusabban és sportosabban néz ki, mint az ötajtós karosszériaformát más felfogásban tálaló BMW 3 GT.

Fent a BMW 4 Coupé, alul a BMW 4 Gran Coupé. Finom, de határozott különbségek

A 2,81 méteres tengelytávon nyugvó autó utastere ablakkeret nélküli ajtókon keresztül közelíthető meg; a fejtér különösen a hátsó üléssoron javult számottevően. A csomagtartó alaphelyzetében a BMW 3 szedánéval megegyező méretű, 480 literes (BMW 4: 445 liter), a hármas osztású ülések lehajtásával 1300 literre bővíthető. 
Az alapkivitelben a távirányítóról, felárért lábmozdulattal nyitható, illetve csukható fedéllel együtt egy kifejezetten praktikussá teszi az autót. 
Két világ legjava: BMW 4 Gran Coupé 1
Az utastér nem mutat különbséget a kupéhoz képest: megmaradt a rétegelt kialakítású műszerfal, hátul a két, erőteljesen formázott ülés között szükséghelyet talál egy esetleges harmadik utas. 
A piaci bevezetéskor ötféle motorral kapható a BMW 4 Gran Coupé. A csúcson a 435i háromliteres, soros hathengerese áll 306 lóerővel, 8,1 literes átlagfogyasztással, alatta a 428i (245 LE, 6,6 l/100km) és a 420i (184 LE, 6,4 l/100km) áll. Dízelből kétféle kapható, a 184 lóerős BMW 420d Gran Coupé 4,7, a 143 lóerős 418d 4,5 litert fogyaszt százon. Mindegyik motorhoz képhető nyolcfokozatú automata váltó normál vagy sportos hangolással (utóbbi a kormányra szerelt váltófüleket is kap); xDrive összkerékhajtás egyelőre a 428i és a 420d modellekhez rendelhető. 
Jelen pillanatban nincs információ a BMW M4 Gran Coupé bevezetéséről, de a 6-os széria példája azt mutatja, hogy alighanem megépítik a négyajtós kupé 431 lóerős kivitelét. 
A BMW 4-essel való közvetlen rokonság azt jelenti, hogy a Gran Coupé is megkapta a látványos és aerodinamikailag előnyös légcserélő karosszériaelemeket (Air Curtain, Air Breather); emellett regeneratív fékrendszer, start-stop funkció, váltási esedékesség kijelző és csak szükség esetén bekapcsoló segédberendezések segítenek takarékoskodni az üzemanyaggal. Az automata sebességváltó külön öko üzemmóddal rendelkezik, nagy sebességű, egyenletes haladáskor pedig képes a szabadonfutásra. 
A BMW 4 Gran Coupé kényelmi és vezetőtámogató funkciói megegyeznek a 3-as és 4-es szériákban megismertekkel. A színes head-up kijelzőtől a vakításgátló fényszórón át a megállásra és újraindulásra képes, adaptív tempomatig bőséges a kínálat; az okostelefon-integráció a legújabb trendek szerint az autóhoz kapcsolódó alkalmazások folyamatosan bővülő választékát kínálja.

Szavazás

Bejön a négyajtós BMW 4-es kupé?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • BeZol

    416d hol van? Remélem majd 418i meg 416i is lesz, csak hogy még olcsóbb legyen a belépőszintje, persze szigorúan típusjelzés nélkül :)
    Sor6-os motorok alá nem mentem volna legalább 1 évig (kivéve 428i, 425d), de akár 3-éves modellfrissítésig sem, de hogy már piacra-vezetéskor is belépő 4hengeres motorokkal is áruljanak egy a 3-asnál exkluzívabb kocsit, engem sokkolt… Persze pénz beszél, de akkor is, van egy szint, amit legalább egy ideig tarthattak volna…
    Ugyanakkor persze biztos 4es coupe-nál drágább lesz, és valahol a 4es cabrio árában árulják majd, vagy a kettő között, akkor pedig már részben az 5ös konkurenciája lesz, amiből szintén van gyenge motor, szóval jogos a motorválaszték, de akkor is, bleee…

  • Ankhiszesz

    Szépnek szép, sőt sokkal szebb mint a 3-as Gt, de én akkor is a kétajtóst választom, mert az a legszebb, ráadásul az az igazi kupé. :)

  • zoldfulu2000

    Bezol: nem sok hathengerese maradt a bajoroknak, pont azért milliós prémiumgyártó a BWM mert rámegy minden igényre.

    Egyes európai piacokon eladatlanok akár a 425d-k is. Pont ezzekel a piacra szabott modellekkel tarol a BMW és ezért nem tud mit kezdeni az Inifiniti. Pont értelmetlen volt a 30d motorjukat kifejleszteni. Lassan már a Porsche is 2.0TDIvel fog jönni, a Jagnek meg már régen van, pedig ők a prémiumok felett állnak összpalettában.

  • zoldfulu2000

    Egyébként tényleg nem értem mire jó ez? Ott a kcisit randa 3GT, ott a nem a praktikusságra kihegyezett 3as, mellettók egy 3er kombi és egy X3as azonos alvázra.

    Kicsit sok lesz ez… :)

  • masterp

    szép lett :) A 320d meg 320i gondolom sok lesz belőlük…bár a 3-as se csúnyább annyival, de a 4-es talán picit exklúzívabb.

  • masterp

    “Ankhiszesz – 2014.02.03 10:58
    Szépnek szép, sőt sokkal szebb mint a 3-as Gt, de én akkor is a kétajtóst választom, mert az a legszebb, ráadásul az az igazi kupé. :)”

    Ó, igazi kupé, hátsó sorral :D a trabi is igazi kupé akkor :) Szegény emberek ferrárija :D 2 ajtó sport gépre kell, ahol nincs 2. sor és nem torzítja el a látványt, hogy tovább kell nyújtani.Másrészről, sosem értettem miért jó mászókának használi a gépet :D Bár sok deviancia van a világon.

  • Guevara

    Zf2k: +1, de annyit javítanék hogy hogy az X1 készül a 3-as alapjaira, nem az X3-as. De mindegy, a BMW olyan piaci rést is be akar tömni, ami nem is nagyon létezik, de végülis ők tudják.

  • Ankhiszesz

    “2 ajtó sport gépre kell, ahol nincs 2. sor és nem torzítja el a látványt, hogy tovább kell nyújtani.” ez szerintem nettó hülyeség, mert attól szép, hogy 2 ajtó és ívelt tető… és nekem tetszik, hogy nyújtott hatást kelt, ezért sem szeretem az SUV-okat… ha pedig 4 ajtót tesznek egy kupéra az egy kicsit mindig ront rajta. Ha praktikum kell, mert család, vagy akármi, akkor vegyen 5-öst.
    Bár azt elismerem, hogy a BMW-nek ez a legszebb 4 ajtós “kupéja”.

  • garazsgeza

    ez minek?
    coupe minig 2 ajtós,és abban néz ki a legjobban
    amúgy az E92 volt minden idök legvagányabb BMW je,
    ez egy trendi kocsi ,ami az Audi A5 öt utánozza
    abszolút semmi értelme
    aki meg családi kocsit akar az vegyen egy sima 3 as limuzint

  • garazsgeza

    utálom a 4 ajtós kocsikat ,mert ha lehúzod az ablakot a fevereödö szál pont a füledbe csap,és 20 perc múlva fáj
    na ez a coupéban nincs ,a nagy ajtó miatt mögötted megy a levegö,akár 120 al is lehet repeszteni lehúzott ablakkal,és csak símogat a szél
    ezért kell a kupé

  • garazsgeza

    ja a 6 os gran coupe ben hátul nem lehet elférni ,akkor minek 4 ajtó
    úgysem fog ott senki utazni

  • zoldfulu2000

    Én úgy tudom hogy az X3 a 3asaon alapul (a mostani az újon, megelőlegezve azt, az előző viszont az ősöreg E46oson).

    Én azt hittem, hogy az X1 az azt követő 1es platformját kapta,de az angol Wiki pl az E91est említi műszaki alapként (a német mindkettőt (E87 és E91)).

    Az X3as pont a 3as kombi kicsit felhizlalt rokonának tűnik, az 17-1800kilós súly a maga nemében ugyanolyan pehely, mint az E90/F30é.

    Spec én tudtam volna erre vevőt. lehet hogy az a piaci rés nem olyan kicsi :)

  • Kempelen10.

    Garázsgéza megmondja a frankót!
    A BMW csak tanulhat tőle.

  • CoIie

    Annyira szerencsés, hogy ez a kocsi 5 ajtós!

  • Guilltonie

    garazsgeza!

    bever a szél?!?!

    Klímáról hallottál már?
    Én 50 felett simán felhúzom bármelyik autóban az ablakot bármelyik évszakban.
    Ja hogy te szereted kilógatni a kezedet a ladából.

    Azt vágod hogy ez a kocsi 5 ajtós?!?!

    Na huzzál vissza xboxozni!

  • garazsgeza

    Ja ,tényleg a gyökér németek ha kisüt a nap már bekapcsolják a klímát,mert hogy van 15 fok kint,az sok ám..

  • shadowb

    En nagyon vartam ezt a modellt, mert tetszenek a 4ajtos kupek. Szep lett, lehet egyszer be is nevezek egyre.

    Aki szerint a 6er Gran Coupeban nem lehet elferni hatul, az meg csak nem is latott olyan kocsit, nemhogy ult volna benne.

  • garazsgeza

    Fotóm is van róla,a 6 os gran coupéban magam möé beülve nem férek el,pedig 183 cm vagyok
    kicsi hátul
    De minek is írom ide ,hisz nem ez a célcsoport

  • shadowb

    en pedig legutobb decemberben hasznaltam egy M6 Gran Coupe-t 1600 kilometeren keresztul, es siman elfertem magam mogott, pedig 193 centi vagyok. Saccra nagyobb benne a labter, mint egy 5er-ben (talan rovidebb a hatsu ulolap, es/vagy vekonyabbak az elso ulesek). 4 felnott kenyelmesen utazhat benne.

  • Levrone

    ShadowB: Az M6 Gran Coupe-t a hátsó ülésről is lehet vezetni? Csak vicc volt… :-)

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.