Nagy forgalomnövekedést remélnek az autógyártók a szubkompakt szabadidőjárművektől: aki teheti, megjelenik a szegmensben, a Ford EcoSporttól az Opel Mokkán és a még csak gondolati síkon létező Audi Q1-esen át a hamarosan bemutatkozó kis Jeepig. 

Ebben a méretosztályban léphet színre középtávon a Mercedes-Benz: négyméteres terepjárójuk a GLA alatti rést szeretné kitölteni.
Egyelőre nem sok mindent lehet tudni a leendő járműről. Annyi borítékolható, hogy a 2010 elején aláírt Daimler-Renault-Nissan kooperáció keretében a francia márka azonos méretű modellje, a Clio-bázisú Captur adja majd az ezek szerint nyilvánvalóan elsőkerék-hajtású Mercedes X-osztály alapjait. 
Az újdonság bevezetését azonban nem kapkodja el a márka. Jövőre jön az ML-osztály sportos kivitele, ezért az X-osztály legkorábban az Audi Q1-essel egyidőben, három év múlva léphet színre, feltéve, hogy a GLA beváltja a hozzá fűzött reményeket. Ha nem, akkor valószínűleg vázlatot sem láthatunk az autóról.
Képünkön a GLA Concept tanulmányautó