V-osztály: Luxusbusz a Mercedestől

Megduplázott személyautó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.31. 13.00

Formájában és technológiájában minden eddiginél közelebb áll a márka személygépkocsijaihoz a Mercedes új kisbusza, a V-osztály. Variálhatósága viszont haszonjárművekhez illő.

Kétféle tengelytávval, háromféle karosszériahosszal (4895-5370 mm), három különböző motorral és prémium felszereltségi csomagokkal lép színre a Mercedes aktuálisan legnagyobb B-kategóriás személyszállító járműve, a nyolcszemélyes V-osztály. 

A Viano helykínálatát az R-osztály fényűzésével elegyítő (és mindkét modellt egyidejűleg leváltó) V-osztály formavilága, különösen az orra, jóval plasztikusabb, játékosabb, mint azt a szögletes furgonoknál megszoktuk; különösen a fényszóró belső LED-sávja és a fölötte domborodó gépházfedél rajzol személyautós jegyeket a járműnek. 
Ennél még erőteljesebbek a PKW-utalások a beltérben: a vízszintesen osztott, igényes kivitelű műszerfal, a szokásos Comand központi vezérlőt kiegészítő érintőfelület, az automata sebességváltó kormányhoz emelt előválasztó karja, az igényes ajtókárpitok, a központi, lebegő képernyő mind a márka drága szedánjait idézi – a hab a tortán a markáns öltésekkel varrott, bőr(hatású) műszerfal. 
Az első ülések opcióként aktív szellőzéssel szerelhetők fel, felárért több üzemmódban működtethető klímára cserélhetjük az alapkivitelű légkondit. A hátsó sorokon alaphelyzetben két-két önálló, variálható ülést találunk, amelyek két- vagy háromszemélyes üléspadra cserélhetők; a leghátsó pad akár szükségheverővé is alakítható, és természetesen akármit rendel az ember, minden ülés tologatható és kiemelhető. 
A csomagtér is a személyautók sokoldalúságát kombinálja a furgonok helykínálatával. A hátsó szélvédő külön felnyitható, és az 50 kilóig terhelhető, kiemelhető kosarakkal szerelt rendszerező révén effektíve két csomagteret alakíthatunk ki. A hatalmas hátfal felárért motoros mozgatással is kérhető. 
Utazni és pakolni tehát nagyszerűnek ígérkezik a V-osztályban, de vezetni sem lesz különösebben rossz, legalábbis az ismertetők szerint. 
Az E- és S-osztályokban bevezetett radar-, kamera- és ultrahang-alapú vezetőtámogató rendszerek komplett megelőző biztonsági védőgyűrűt vonnak az autó köré: van itt kresztábla-felismerés a menetiránnyal szemben való haladásra figyelmeztető jelzéssel, fáradtságészlelő berendezés, keresztszél-stabilizátor, sávbantartó és holttérfigyelő asszisztensek, intelligens LED-es fényszóró és adaptív távolságifény-vezérlés. Emellett megrendelhető a közelgő balesetre az autót villámgyorsan felkészítő Pre-Safe rendszer is. 
A V-osztály piaci bevezetésekor a 2,1 literes dízelmotor három variánsát kapja meg: a V200 orrában a motor 136 lóerőt és 330 Nm-t mozgósít, a V220 már 163 lóerős, 380 Nm nyomatékkal, míg a csúcsmodell V250 190 lóerőt és 440 Nm-t állít elő – a Mercedes szerint ez utóbbi mindenben felveszi a versenyt a régi 3.0 V6 dízellel, kivéve hogy takarékosabb és csendesebb annál. A csúcsmotorhoz alapáras, a másik kettőhöz opciós a hétfokozatú 7G-Tronic Plus automata váltó. Személyautós kivitelhez és motorhoz személyautós menetdinamika dukál: a V-osztály hajtáslánca és futóműve több fokozatban állítható; a V250 sport állásban átmenetileg 204 lóerőt és 480 Nm-t ad le. 
A kezdetben csupán közepes méretben (nyújtott, 3200 mm tengelytáv, megnövelt túlnyúlás, 5140 mm teljes hosszúság) kapható modell forgalmazását március elején kezdi meg a Mercedes-Benz; a kompakt, illetve extra hosszú kivitelek a későbbiekben jelennek meg a kínálatban.
Azokat sem hagyja cserben a Mercedes, akik a hagyományos luxusra vágynak: megbízható források szerint visszatérhet a Maybach – no nem önálló márkaként, hanem mint az S-osztály űberluxus kivitele. Részletekért kattints a képre. 

Kommentek

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.