Jön a szexi Toyota Prius?

Az FT-1 mutathatja az utat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.29. 08.00

Elégedetlen a Toyota vezetősége a Prius unalmas formatervével. Az új cél tehát egy erőteljes érzelmeket kavaró, vonzó hibrid megépítése.

Észak-Amerikában (de talán az egész világon) kétféle ember él: azok, akik vakon rajonganak a Toyota Priusért, és azok, akik lépten-nyomon viccet csinálnak az autó áramvonalas, de hidegen racionális formatervéből. Ennek szeretne véget vetni a gyár vezetősége. 

Verjen tőle hevesebben a szív – a hírek szerint ezt tűzte a Toyota legnépszerűbb modelljeinek zászlajára Tojoda Akido  cégelnök. Hiába teszi ki ugyanis a Prius és a Camry a márka amerikai eladásainak a harmadát, ha legendásan unalmas formaviláguk miatt otromba tréfák céltáblájává válnak az autók. 
A jövőben azonban ez megváltozhat. A Toyota észak-amerikai formatervezői részlegének vezetője, Kevin Hunter szerint eljött az érzelemgazdag Toyota-szedánok kora. 
Hogy ez pontosan mit jelent, illetve hogy a Prius cizellált aerodinamikai jellemzőivel hogy fog összeférni az új formavilág, egyelőre rejtély. Egy kapaszkodónk mégis van: a Toyota FT-1 (Future Toyota) tanulmányautója. Noha ez minden bizonnyal a közelgő Suprát vetíti előre, a rajta alkalmazott formai elemek új irányt szabhatnak a márka egészét érintő dizájnnyelvezetnek. 
Nagy kérdés persze, hogy egy kevésbé jellegtelen formaterv milyen irányban befolyásolná a Toyota eladásait – hiszen mit sem ér a szexi karosszéria, ha kevesebben vásárolják, mint a láthatatlan elődöket.
Lehetséges, hogy a Toyota Super Bowl-reklámkampánya, amely az unalom végét ígéri, már ebbe az irányba mutat? Az alábbi előzetes mindenesetre bolondosabb, mint azt a Toyotából kinéznénk…

Kommentek

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.