Élőben a Subaru versenyautója

340 lóerős turbómotorral

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.28. 10.30

A hónap elején már beharangoztuk a Subaru hosszú távú futamokra szánt versenyautóját. A grafikákat most fotók, az ígéreteket konkrétumok váltották fel.

Ellentmondásokkal volt terhes a Subaru WRX STI bemutatkozása: talán soha nem kapott még ennyi kritikát a japán márka unalmasnak mondott formatervéért. A magunk részéről nem találunk különösebb kivetnivalót az autó formatervében, egyrészt mert végre ismét szedánként lépett színre, ami jobban áll neki (lám, megint csak egy szubjektív ítélet), mint az előző generáció ferde háta, másrészt mert aki akarja, a tuningpiac kínálatából untig átalakíthatja a gépet, harmadrészt – és ez a legfontosabb – pedig mert végső soron nem a külcsín, hanem a technológia a lényeg, abban pedig nem áll rosszul az STI. 

Meg kell hagyni, azért a Subaru WRX STI mégis jobban néz ki edzőruhában, mint civilben: masszív hűtőlevegő-kivezető nyílások mind a négy kerék mögött, földig érő küszöb, kiegészítő reflektorok a hókotrónak is beillő első légterelő fölött – mindezt rajzon már láthattuk, ám fényképen még jobban mutat. 
Pláne, ha eláruljuk, hogy a kétliteres boxermotor, amely az utcai változat 2,5 literes, 305 lóerős egysége helyére kerül, nem kevesebb mint 340 lóerőt állít elő – a növekedés nem tűnik soknak a szériavariánshoz képest, ám a könnyített karosszériával, az új futóművel és a hatfokozatú, szekvenciális sebességváltóval, amely szinterkuplungon keresztül csatlakozik a főtengelyhez, alighanem számottevő a dinamikai fejlődés.
A 461 Nm-es motor mellett egyéb verseny-specifikus újdonságok is találhatók a fedélzeten, a polikarbonát ablakoktól kezdve a hatalmas hátsó légterelőig. Az autó hagyományos Brembo fékeket és 18 colos BBS felniket kapott. 
A Josida Tosihiro, Szaszaki Kota, Carlo van Dam és Marcel Lasée összeállítású gyári csapat április 12-én és május 17-én futja első VLN versenyeit, majd benevezik a június utolsó harmadában tartott Nürburgringi 24 órásra.

Kommentek

  • Kovijani

    Van egy nagyon jo video is rola! Tessek beutni a Youtubeba : 2015 Subaru STI NBR

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.