Ellentmondásokkal volt terhes a Subaru WRX STI bemutatkozása: talán soha nem kapott még ennyi kritikát a japán márka unalmasnak mondott formatervéért. A magunk részéről nem találunk különösebb kivetnivalót az autó formatervében, egyrészt mert végre ismét szedánként lépett színre, ami jobban áll neki (lám, megint csak egy szubjektív ítélet), mint az előző generáció ferde háta, másrészt mert aki akarja, a tuningpiac kínálatából untig átalakíthatja a gépet, harmadrészt – és ez a legfontosabb – pedig mert végső soron nem a külcsín, hanem a technológia a lényeg, abban pedig nem áll rosszul az STI. 

Meg kell hagyni, azért a Subaru WRX STI mégis jobban néz ki edzőruhában, mint civilben: masszív hűtőlevegő-kivezető nyílások mind a négy kerék mögött, földig érő küszöb, kiegészítő reflektorok a hókotrónak is beillő első légterelő fölött – mindezt rajzon már láthattuk, ám fényképen még jobban mutat. 
Pláne, ha eláruljuk, hogy a kétliteres boxermotor, amely az utcai változat 2,5 literes, 305 lóerős egysége helyére kerül, nem kevesebb mint 340 lóerőt állít elő – a növekedés nem tűnik soknak a szériavariánshoz képest, ám a könnyített karosszériával, az új futóművel és a hatfokozatú, szekvenciális sebességváltóval, amely szinterkuplungon keresztül csatlakozik a főtengelyhez, alighanem számottevő a dinamikai fejlődés.
A 461 Nm-es motor mellett egyéb verseny-specifikus újdonságok is találhatók a fedélzeten, a polikarbonát ablakoktól kezdve a hatalmas hátsó légterelőig. Az autó hagyományos Brembo fékeket és 18 colos BBS felniket kapott. 
A Josida Tosihiro, Szaszaki Kota, Carlo van Dam és Marcel Lasée összeállítású gyári csapat április 12-én és május 17-én futja első VLN versenyeit, majd benevezik a június utolsó harmadában tartott Nürburgringi 24 órásra.