Élőben a Subaru versenyautója

340 lóerős turbómotorral

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.28. 10.30

A hónap elején már beharangoztuk a Subaru hosszú távú futamokra szánt versenyautóját. A grafikákat most fotók, az ígéreteket konkrétumok váltották fel.

Ellentmondásokkal volt terhes a Subaru WRX STI bemutatkozása: talán soha nem kapott még ennyi kritikát a japán márka unalmasnak mondott formatervéért. A magunk részéről nem találunk különösebb kivetnivalót az autó formatervében, egyrészt mert végre ismét szedánként lépett színre, ami jobban áll neki (lám, megint csak egy szubjektív ítélet), mint az előző generáció ferde háta, másrészt mert aki akarja, a tuningpiac kínálatából untig átalakíthatja a gépet, harmadrészt – és ez a legfontosabb – pedig mert végső soron nem a külcsín, hanem a technológia a lényeg, abban pedig nem áll rosszul az STI. 

Meg kell hagyni, azért a Subaru WRX STI mégis jobban néz ki edzőruhában, mint civilben: masszív hűtőlevegő-kivezető nyílások mind a négy kerék mögött, földig érő küszöb, kiegészítő reflektorok a hókotrónak is beillő első légterelő fölött – mindezt rajzon már láthattuk, ám fényképen még jobban mutat. 
Pláne, ha eláruljuk, hogy a kétliteres boxermotor, amely az utcai változat 2,5 literes, 305 lóerős egysége helyére kerül, nem kevesebb mint 340 lóerőt állít elő – a növekedés nem tűnik soknak a szériavariánshoz képest, ám a könnyített karosszériával, az új futóművel és a hatfokozatú, szekvenciális sebességváltóval, amely szinterkuplungon keresztül csatlakozik a főtengelyhez, alighanem számottevő a dinamikai fejlődés.
A 461 Nm-es motor mellett egyéb verseny-specifikus újdonságok is találhatók a fedélzeten, a polikarbonát ablakoktól kezdve a hatalmas hátsó légterelőig. Az autó hagyományos Brembo fékeket és 18 colos BBS felniket kapott. 
A Josida Tosihiro, Szaszaki Kota, Carlo van Dam és Marcel Lasée összeállítású gyári csapat április 12-én és május 17-én futja első VLN versenyeit, majd benevezik a június utolsó harmadában tartott Nürburgringi 24 órásra.

Kommentek

  • Kovijani

    Van egy nagyon jo video is rola! Tessek beutni a Youtubeba : 2015 Subaru STI NBR

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.