A világ leggyorsabb BMW M3-asa

G-Power M3 SK II CS Hurricane 337 Edition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.28. 14.30

Az előző, nyolchengeres széria leggyorsabb példányát tudhatja magáénak, aki megrendeli a G-Powertől a Hurricane 337 kiadást. Mindössze harminc darabot készítenek a kompresszoros átalakító készletből.

Sokan vissza se néztek, amikor a BMW a legutóbbi modellváltásnál elhagyta a V8-as motorkonfigurációt, és visszatért a klasszikus sorhatos elrendezéshez. Pedig a négyliteres, 420 lóerős nyolchengeresnek is megvoltak a maga elvitathatatlan értékei – hogy mást ne mondjunk, kiváló tuningalapot adott, mint azt az alábbi példa is mutatja. 

A G-Power legújabb átalakítókészlete a stúdió szokása szerint egy fél bar túlnyomással dolgozó kompresszorral kezdődik. A bemeneti oldalon nagy légáteresztésű felömlő, versenylégszűrő, alumínium intercoolerház; a motor után titánból épített, a gyárinál 26 kilóval könnyebb kipufogórendszer és versenykatalizátor segíti a teljesítmény felépítését: az eredetinél közel 200 lóerővel erősebb, 615 lóerős a Hurricane 337 motorja, a forgatónyomaték 595 Nm (+195 Nm). 
Ennél épített már erősebb autót a G-Power – hogy csak kettőt említsünk, az M3 GTS 650, míg az utcára is vihető versenyautó, az M3 GT2 R 720 lóerőt tudott. Egyikük sem volt azonban gyorsabb a Hurricane 337-esnél, amely az olaszországi Nardo döntött oválpályáján szerette volna megdönteni a szintén a G-Power nevéhez kötődő, 2011-es rekordot (333,1 km/óra). Ez ott egy filléres alkatrész hibája miatt nem sikerült, viszont két nappal később, hazafelé úton (hiszen az autó lábon tette meg az 1500 kilométeres utat), az autópályán sikerült feltornázniuk a műholdas sebességmérőt 337,6 km/órára – éjszaka, forgalomban. Állatok.
A rekord örömére a cég harminc példányban forgalomba bocsátja a csúcstartó autó technológiáját: az alapcsomag 9857 euróba, a kötelező titán kipufogó 4542 euróba kerül – plusz szerelési díj. Ez eddig durván 4,3 millió forintot jelent, feltéve, hogy az ember rendelkezik az átépítés alanyául szolgáló M3-assal. 
A képeken látható autó a legelső ebből a harminc példányból. Az ügyfél nem fogta vissza magát: 2445 euróért új futóművet, 4474 euróért 20 colos felniket rendelt, Michelin Pilot Sport abroncsokkal szerelve (2 millió Ft). Mindez azonban aprópénz a fékrendszer árához képest – nagyon helyesen, hiszen ekkora tempóról megállni nagyobb kunszt, mint oda eljutni. Az első, 396 mm-es tárcsákat alkalmazó fékrendszer 8034 euróba (2,4 millió Ft), a 380 mm-es hátsó 5634 euróba (1,7 millió Ft) kerül. 
A számla végösszege több mint tízmillió forint, plusz munkadíj. Mindenki döntse el maga, mennyire jutányos ár ez a világ leggyorsabb E92-eséért – vagy más megközelítésben az alábbi videón látható élményért. 

Kommentek

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.