A világ leggyorsabb BMW M3-asa

G-Power M3 SK II CS Hurricane 337 Edition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.28. 14.30

Az előző, nyolchengeres széria leggyorsabb példányát tudhatja magáénak, aki megrendeli a G-Powertől a Hurricane 337 kiadást. Mindössze harminc darabot készítenek a kompresszoros átalakító készletből.

Sokan vissza se néztek, amikor a BMW a legutóbbi modellváltásnál elhagyta a V8-as motorkonfigurációt, és visszatért a klasszikus sorhatos elrendezéshez. Pedig a négyliteres, 420 lóerős nyolchengeresnek is megvoltak a maga elvitathatatlan értékei – hogy mást ne mondjunk, kiváló tuningalapot adott, mint azt az alábbi példa is mutatja. 

A G-Power legújabb átalakítókészlete a stúdió szokása szerint egy fél bar túlnyomással dolgozó kompresszorral kezdődik. A bemeneti oldalon nagy légáteresztésű felömlő, versenylégszűrő, alumínium intercoolerház; a motor után titánból épített, a gyárinál 26 kilóval könnyebb kipufogórendszer és versenykatalizátor segíti a teljesítmény felépítését: az eredetinél közel 200 lóerővel erősebb, 615 lóerős a Hurricane 337 motorja, a forgatónyomaték 595 Nm (+195 Nm). 
Ennél épített már erősebb autót a G-Power – hogy csak kettőt említsünk, az M3 GTS 650, míg az utcára is vihető versenyautó, az M3 GT2 R 720 lóerőt tudott. Egyikük sem volt azonban gyorsabb a Hurricane 337-esnél, amely az olaszországi Nardo döntött oválpályáján szerette volna megdönteni a szintén a G-Power nevéhez kötődő, 2011-es rekordot (333,1 km/óra). Ez ott egy filléres alkatrész hibája miatt nem sikerült, viszont két nappal később, hazafelé úton (hiszen az autó lábon tette meg az 1500 kilométeres utat), az autópályán sikerült feltornázniuk a műholdas sebességmérőt 337,6 km/órára – éjszaka, forgalomban. Állatok.
A rekord örömére a cég harminc példányban forgalomba bocsátja a csúcstartó autó technológiáját: az alapcsomag 9857 euróba, a kötelező titán kipufogó 4542 euróba kerül – plusz szerelési díj. Ez eddig durván 4,3 millió forintot jelent, feltéve, hogy az ember rendelkezik az átépítés alanyául szolgáló M3-assal. 
A képeken látható autó a legelső ebből a harminc példányból. Az ügyfél nem fogta vissza magát: 2445 euróért új futóművet, 4474 euróért 20 colos felniket rendelt, Michelin Pilot Sport abroncsokkal szerelve (2 millió Ft). Mindez azonban aprópénz a fékrendszer árához képest – nagyon helyesen, hiszen ekkora tempóról megállni nagyobb kunszt, mint oda eljutni. Az első, 396 mm-es tárcsákat alkalmazó fékrendszer 8034 euróba (2,4 millió Ft), a 380 mm-es hátsó 5634 euróba (1,7 millió Ft) kerül. 
A számla végösszege több mint tízmillió forint, plusz munkadíj. Mindenki döntse el maga, mennyire jutányos ár ez a világ leggyorsabb E92-eséért – vagy más megközelítésben az alábbi videón látható élményért. 

Kommentek

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.