A nők is beleszólnak az autóvásárlásba

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.01.28. 18.00

Téves elképzelés, hogy a nőket csak az autó színe érdekli, a hölgyek többsége ugyanis beleszól az autóvásárlással kapcsolatos egyéb részletekbe is.

A gépkocsi márkájának, formájának, valamint extráinak kiválasztásakor befolyásolják a végső döntést, sőt vitázni is hajlandóak. Különösen igaz ez 40 éves kor felett – derült ki a legnépszerűbb hazai női internetes portál, a Nők Lapja Café felméréséből.
 
A férfiak jobban kihasználják a megszerzett jogosítványt: 96 százalékuk szokott autót vezetni, de a vezetői engedéllyel rendelkező hölgyek négyötöde is rendszeresen volánhoz ül, legtöbben saját tulajdonú gépkocsiba. A férfiak 15 százaléka, a hölgyek mindössze 5 százaléka jár vállalati autóval. Az autóvezető hölgyek 66 százaléka számára az autó csupán egy eszköz, közel egyötödük azonban azt állította, hogy az autó a kedvenc használati tárgya, 15 százalékuknak pedig maga a valóra vált álom.
 
Az autóvezető nők négyötöde úgy gondolja, hogy az autóvásárlásnak a háztartáson belül közös döntésnek kellene lennie. Ennek kapcsán az elmúlt öt évben több mint harmaduknak kérték ki a véleményét családon belül valamint ismerősök, barátok körében. Közel harmaduk pedig már vitatkozott is a kiszemelt autó márkájáról, típusáról vagy áráról. Bár az autóvezető nők négyötöde szerint téves elképzelés, hogy a gyengébbik nemet csak az autó színe érdekli, a legutóbb vásárolt autó paramétereinek kiválasztásánál mégis a színválasztást érezték leginkább saját hatáskörüknek.

Különösen igaz ez azokra a nőkre, akik rendszeresen vezetik is a családi autót. A hölgyek saját bevallásuk szerint a gépkocsi márkájának, formájának (kombi, egyterű stb.), valamint extráinak kiválasztásakor befolyásolják igazán a végső döntést. Még a technikai paraméterek kapcsán sem adják át a stafétát a férfiaknak: a legutóbbi vásárláskor az autó teljesítményének és üzemanyagának meghatározásába a nők felének volt beleszólása. Az autóválasztással kapcsolatban 40 éves kor felett jön meg igazán a hölgyek önbizalma.

Ötből három autóvezető hölgy azt állítja magáról, hogy van annyira jó sofőr, mint a férfiak, mégis közel felük biztosabban vezet, ha egyedül ül az autóban. Bár háromnegyedük számára vezetés közben a legfontosabb a biztonság, mégis 42 százalék állítja, hogy bizonyos helyzetekben igenis agresszív sofőr.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.