A Golfot kergeti a megújuló Polo

A nagy testvértől csent szolgáltatásokat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.28. 17.00

Két napja kémfotókon mutattuk meg, most itt a megújult Volkswagen Polo hivatalos előzetese. Tele van friss technológiákkal.

Jövőre lesz negyven éves a Polo. Ez idő alatt több mint 14 millió példányban talált gazdára, nem csoda hát, hogy a Volkswagen elég jelentősnek találta ahhoz, hogy a nyáron piacra kerülő modellfrissítés során a Golfból emeljen át megoldásokat a négyméteres városi autóba. 

Ahogy két napja már megírtuk, a külső nem változik lényegesen; átrajzolják az első lökhárítót és a hűtőmaszkot, az első ködlámpák közé krómcsíkot illesztenek. A kategóriában elsőként LED-es fényszórók is rendelhetők; hátul új a lökhárító és a lámpatest, a felniválaszték megújul. 
Az utastérben vadonatúj műszerek, átrajzolt kormánykerék, friss középkonzol és modernizált kezelőszervek teremtenek új hangulatot. 
Minden Polo alapfelszerelésként kapja meg például az ütközés utáni fékrendszert: ez megelőzés helyett a másodlagos sérüléseket hivatott mérsékelni azáltal, hogy a balesetet szenvedett járművön automatikusan aktiválja a fékeket. A rendszer olyan preventív funkciókkal kombinálható, mint a sofőr elbóbiskolását észlelő riasztórendszer, a városi gázolásgátló fékrendszer, vagy az adaptív tempomat. 
Fontos feláras újdonság a szabályozható lengéscsillapítás: a Sport Select felfüggesztés kétféle üzemmódot kínál. 
A Golf hozománya a moduláris szórakoztató és tájékoztató (infotainment) rendszer; az érintőképernyős fejegység a közelítő ujjat érzékelve dobja fel az addig rejtett opciókat. 
Ami a motorokat illeti, új három- és négyhengeres benzinesek jelennek meg a kínálatban. Az 1,0 literes erőforrás 60 vagy 75 lóerős kivitelben lesz kérhető, az 1.2 TSI 90 vagy 110 lóerőt ad le. Megmarad a választékban a hengerlekapcsolásos 1.4 TSI, ám teljesítményét 130 lóerőre növelik. Az eddig dízelmotoros BlueMotion modell bizonyos piacokon 1.0 literes TSI motort kap, 90 lóerővel. A beharangozott Polo GTI 2015-ben érkezik. 
A dízelmotorok családjában is van változás: az 1.2 és az 1.6 erőforrások helyére egy 1,4 literes, háromhengeres érkezik, 75 és 90 lóerővel. 
A további részletekre márciusban derülhet fény; az autó forgalmazása még az első félévben megkezdődik.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.