Az ADAC szóvivője közölte, hogy az utóbbi 10 évben 30-nál kevesebb alkalommal utaztak mentőhelikopterrel a közhasznú szervezet elnökségének tagjai. Kivételes esetben alkalmazták ezt a megoldást, amikor máshogy nem értek volna időben oda a megbeszélt találkozóikra, és minden esetben a helikopterflotta tartalékba helyezett gépeit használták – tette hozzá. Hangsúlyozta, hogy szabálytalanság nem történt és nem érte kár a szervezetet.

A törvényhozás alsóháza, a Bundestag közlekedési bizottságának elnöke az eset kivizsgálására szólította fel az autóklubot. A mentőhelikopterek használata üzleti utakra “erkölcsileg aggályos” – mondta Martin Burkert.

Az ADAC körül egy héten belül ez a második botrány. A napokban kiderült, hogy manipuláltak egy szavazást. A Sárga Angyal nevű díjat az ADAC Motorwelt című lapjának olvasói körében végzett felmérés alapján ítélték oda. A Süddeutsche Zeitung kimutatta, hogy a szavazáson az ADAC által közöltnél jóval kevesebben vettek részt. A szervezet elismerte a manipulációt.

A klubnak 18,6 millió tagja van, és az autómentés mellett kiterjedt üzleti tevékenységet folytat. Egyebek között biztosítótársasága és távolsági buszjáratokat üzemeltető vállalata van. Az állami támogatással működő szervezet a legutóbbi, 2012-es adatok szerint csak a tagdíjakból 671 millió euró bevételre tett szert.

Az ADAC a legnagyobb német autóklub és az egyik legtekintélyesebb társadalmi szervezet. Befolyását mutatja, hogy a tavalyi parlamenti választások előtti kampányban hosszú interjút adott a Motorweltnek Angela Merkel kancellár és a szociáldemokraták kancellárjelöltje, Peer Steinbrück is.

(Forrás: MTI)