V4-es turbómotor a Porschétől

Dupla KERS rendszer segíti

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.26. 10.00

Eddig nem tudtuk, milyen erőforrással tér vissza a hosszú távú autóversenyzés királykategóriájába a Porsche. Most kiderült, és le vagyunk nyűgözve.

Már többször láthattuk a Porsche vadonatúj LMP1-es versenyautóját, a műszaki részletekről azonban eddig semmi információnk nem volt. Mostanra viszont kiderült, hogy április végi, első versenyén egészen különleges motorral áll rajthoz a 919 Hybrid. 

Az Autocar információi szerint kétliteres, soros négyhengeres motort kap a versenyautó. Mégis téved, aki erről a hetvenes évek Audi-rokon 924-esére asszociál: ezt a négy hengert ugyanis V-alakban rendezi el a Porsche. Így tudja ugyanis a legkönnyebben a turbómotor köré rendezni a hibrid hajtáslánc egyéb elemeit. 
A 919 Hybrid nem egy, hanem két regeneratív rendszerrel dolgozik. Ezek a fékezéskor felszabaduló energiát egy hibrid akkumulátorban tárolják; annak felhasználásáról a vezető dönt. A rendszer villanymotorja gombnyomásra hajtja meg az első kerekeket; a V4-es a hátsó tengelyt hajtja. 
Teljesítményadatokra hiába is várunk, azt viszont már jó ideje lehet tudni, hogy kik kísérlik meg sikerre vinni a Porsche Le Mans-i versenyautóját: Mark Webber, Neel Jani, Timo Bernhard, Romain Dumas, Marc Lieb és Brendon Hartley adják a csapat humán erejét.

Kommentek

  • husky

    Hát nekem a a Ford Cortina ugrott be a V4 kapcsán.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.