Ha felszínesen pillantunk rá, könnyű átsiklani a 2014 márciusában színre lépő, megújult Polo módosításai felett. Újak, valamivel divatosabbak a lökhárítók, a hűtőmaszkot a korábbi kettő helyett három vízszintes sáv tagolja. A far a Golféhoz vált hasonlatossá; összességében utolérte modernebb márkatársait a VW Polo – ideje volt, hiszen sok víz lefolyt a Dunán, amióta 2009-ben az Év Autójának választották meg az akkor vadonatúj autót.

A lemezek alatt jelentősebb változásokra számítunk. A műszerfalon látható ‘Sport’ gomb arról árulkodik, hogy megjelenik a szabályozható lengéscsillapítás a modell palettáján. Az audiorendszer, a kormánykerék és a klímaberendezés kezelőszervei is megújultak. Adaptív tempomattal szerelik fel a Volkswagen Polót; a távolságtartó radar fontos újdonság ebben a szegmensben. 
A motorkínálat alapjaiban nem változik, dízelből marad a 75, 90 és 105 lóerős trió, viszont a benzinmotorok között megjelenik a VW Up háromhengeres egyliterese. Jóval izgalmasabb újdonságnak ígérkezik a Polo R kétliteres motorja: az Audi S1 Volkswagen megfelelője több mint 250 lóerőt ígér; a Polo WRC versenyautója által ihletett monstrum négykerékhajtást kap.
A Volkswagen Polo piacérett kivitelével a Genfi Autószalonon találkozhatunk, márciusban.

A Volkswagen Polo 2009-es bevezetésekor maximális eredményt ért el az EuroNCAP töréstesztjén. Kérdéses, hogy most hogyan teljesítene, hiszen 2012-ben alaposan megnehezítették a vizsgálatokat; mivel azonban ráncfelvarrott modelleket nem szoktak újra tesztelni, erre alighanem soha nem kapunk választ.