Mi jár annak, akinek nem számít a pénz?

DMC Lamborghini Aventador LP1200-4R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.24. 10.00

Mindig csak azok a piszkos anyagiak: de jó volna egyszer úgy élni, hogy a pénz nem akadály, nem is téma! Erre az álombeli helyzetre készült fel a DMC tuningműhely legújabb tanulmányával.

Képzeld el, hogy sok pénzed van! Nem, annál több! Annyi, hogy a lottóötös 1,9 milliárdja nem oszt, nem szoroz a büdzsében. Szóval, ha ennyi volna, milyen autóval járnál? 

A luxusautókra szakosodott német DMC tuningcég gyakorlati kérdést csinált az elméleti feltevésből, és elkészítette azt az autót, amelyet nagyon kevesen tudnának – vagy volnának hajlandóak – kifizetni. 
Kiindulási alapnak vettek egy Lamborghini Aventadort – ez jó, mert eleget gyártanak belőle ahhoz, hogy könnyen hozzájuthassanak, de nem annyit, hogy kommersznek számítson. 
Aztán a 6,5 literes, V12-es motorra ráeszkábáltak két turbót, ezzel a 700 gyári lóerőhöz rögtön hozzácsaptak még 500-at. Az 1200 lóerő persze csak a biztos minimum, a töltőnyomást megemelve, versenybenzinnel akár 1500 is kifér abból a tizenkét hengerből. 
Nagy izmokhoz látványos öltözet dukál, ezért a DMC nem borítóelemeket, hanem vadonatúj karosszériapaneleket tervezett az autóhoz. Öblösebb légbeömlők, több szellőző, állítható fékszárny adja az autó marcona megjelenését. Az elöl 20, hátul 21 colos kereket állítható magasságú futóműre illesztették, a légbeömlőket pedig aranylemezekkel borították. 
Utóbbinak semmi érdeme nincs abban, hogy az 1,6 tonnás autó 2,3 másodperc alatt ugrik százra, végsebessége pedig meghaladja a 375 km/órát. 
A Lamborghini Aventador LP1200-4R tanulmány persze egyelőre csupán rajzasztalon létezik: a DMC sem olyan hülye, hogy látatlanban megépítsen egy hatszázmillió forintos autót. Bizony: a DMC úgy saccolta, tokkal-vonóval durván 2,5 millió dollárba kerülne a csodálatos autó. 
Mielőtt döntenél, hogy mérhetetlen vagyonodból trópusi szigetet veszel vagy egy autót, nem árt, ha tudod: ennyi pénzért még maradnak tartalékok az autóban. A DMC vezetője szerint ugyanis gond nélkül felfúrható az Aventador blokkja. Hengerenként 100 cm3-rel növelve a lökettérfogatot a 6,5 literből gyorsan meglesz a 7,7, és ekkor már a 2000 lóerő sem megoldhatatlan, ha a kedves vevőnek úgy szimpatikusabb.
DMC

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.