Konnektoros hibriddel érkezik a Golf

Az Audi A3 e-tron technikáját kapja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.24. 11.00

Brit lapértesülések szerint még idén hálózatról tölthető hibrid hajtásláncot kaphat a Golf. A GTE jelzésű modell átlagfogyasztása másfél liter körül várható.

Az Autocar úgy tudja, az Audi A3 e-tron nyomdokain hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid (PHEV) Golfot készül építeni a Volkswagen. A Golf GTE (e, mint elektromos, ugye) tervezett műszaki paraméterei éppen ezért várhatóan megegyeznek az Audiéval – alább ezek olvashatók, illetve az A3 e-tron videója látható. 

A 150 lóerős, 1,4 literes TFSI benzinmotort egy büszke 102 lóerős villanymotor egészíti ki. A két erőforrás kombinált rendszerteljesítménye 204 LE, az elérhető legnagyobb össznyomaték 350 Nm, ami egy kifejezetten erre a célra kifejlesztett, hatfokozatú, duplakuplungos sebességváltón keresztül jut az aszfaltra. 
A 8,8 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor 50 emissziómentes kilométerre elegendő energiát tud tárolni; villamos üzemben a jármű végsebessége 130 km/óra. Hibridként megjön az ereje: 7,6 másodperc alatt ugrik százra, végsebessége 222 km/óra. Az autó mindemellett 35 g/km CO2-kibocsátással, illetve 1,5 l/100 km átlagfogyasztással büszkélkedhet. 
A várakozások szerint még idén forgalomba kerülő Golf GTE nem lesz egyedül a Volkswagen ökotudatos kínálatában. Az elektromos hajtású e-Golf (képeinken) fél éve mutatkozott be végleges formájában; 115 lóerős, 270 Nm villanymotorjával 10,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 140 km/óra, a maximális hatótávolság 190 km.

Volkswagen e-Golf

A Golf GTE a Volkswagen elektromos hadjáratának fontos alkotóeleme: a tavaly szeptemberben meghirdetett program keretében akár negyventagú, részben vagy teljesen elektromos flottát készül piacra dobni a Volkswagen-konszern; a cél, hogy 2018-ra ők uralják a villany- és hibrid autók világpiacát.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.