Az Autocar úgy tudja, az Audi A3 e-tron nyomdokain hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid (PHEV) Golfot készül építeni a Volkswagen. A Golf GTE (e, mint elektromos, ugye) tervezett műszaki paraméterei éppen ezért várhatóan megegyeznek az Audiéval – alább ezek olvashatók, illetve az A3 e-tron videója látható. 

A 150 lóerős, 1,4 literes TFSI benzinmotort egy büszke 102 lóerős villanymotor egészíti ki. A két erőforrás kombinált rendszerteljesítménye 204 LE, az elérhető legnagyobb össznyomaték 350 Nm, ami egy kifejezetten erre a célra kifejlesztett, hatfokozatú, duplakuplungos sebességváltón keresztül jut az aszfaltra. 
A 8,8 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor 50 emissziómentes kilométerre elegendő energiát tud tárolni; villamos üzemben a jármű végsebessége 130 km/óra. Hibridként megjön az ereje: 7,6 másodperc alatt ugrik százra, végsebessége 222 km/óra. Az autó mindemellett 35 g/km CO2-kibocsátással, illetve 1,5 l/100 km átlagfogyasztással büszkélkedhet. 
A várakozások szerint még idén forgalomba kerülő Golf GTE nem lesz egyedül a Volkswagen ökotudatos kínálatában. Az elektromos hajtású e-Golf (képeinken) fél éve mutatkozott be végleges formájában; 115 lóerős, 270 Nm villanymotorjával 10,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 140 km/óra, a maximális hatótávolság 190 km.

Volkswagen e-Golf

A Golf GTE a Volkswagen elektromos hadjáratának fontos alkotóeleme: a tavaly szeptemberben meghirdetett program keretében akár negyventagú, részben vagy teljesen elektromos flottát készül piacra dobni a Volkswagen-konszern; a cél, hogy 2018-ra ők uralják a villany- és hibrid autók világpiacát.