Csaknem sorozatgyártású állapotban rója tesztköreit a hideg északon a Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, az elsőkerék-hajtású modell közelgő divatkombija. A nagy presztízsű CLS Shooting Brake erősen ejtett tetővonalát és lekerekített sarkait megöröklő CLA hosszabb fara a csomagoknak és az utasoknak is több helyet kínál, mint a kupés vonalvezetésű, négyajtós CLA. 

A karosszéria módosításán túl tudomásunk szerint nem tervez egyéb változást a Mercedes: maradnak az 1,6-2,2 literes dízelek, valamint a benzinmotorok (1,6-2,0 liter), a kézi és duplakuplungos sebességváltók, valamint az opciós összkerékhajtási rendszer. Még nem erősítették meg, de a logika úgy diktálja, hogy a Shooting Brake is megkapja a CLA 45 AMG 360 lóerős turbómotorját. 

A CLA-nál immár nagyobb C-osztály szintén kombi gúnyát készül ölteni. A 2015-ben színre lépő kistestvérrel szemben a Mercedes-Benz C-osztály T-modellje már idén márciusban bemutatkozhat, forgalmazása szeptember környékén kezdődik. 

A képek magukért beszélnek: az S-osztály idomait magán viselő C-osztálynak jól áll a kombiszerep. Ezzel a karosszériaformával még jobban elválik egymástól a hátsókerék-hajtású C-osztály és a fronthajtású CLA, hiszen míg az utóbbi a stílus kedvéért a raktér kapacitását és rakodhatóságát is feláldozza, a C-osztály viszonylag meredek hátfallal és széles ajtóval kedvez azoknak, akik nem divatból vennének kombit. 

A bevezetéskor három-, de később kilenctagúra bővülő motorkínálat értelemszerűen változatlanul kerül át a kombi variánsba, amely összkerékhajtással is megvásárolható lesz. A C 63 AMG-ről még nincsenek végleges adataink, de aligha hagyja ki a lehetőséget a Mercedes, hogy szuperkombit építsen, különösen, mert ezzel ütőképes konkurenciát állíthat az Audi RS4 Avantnak.