A Volkswagen Golf R kétségtelenül a modellcsalád legimpozánsabb és legerősebb, ám nem feltétlenül a legfürgébb tagja: bár kétliteres motorja büszke 300 lóerőt és 380 Nm forgatónyomatékot ad le, másfél tonnás tömege miatt nem mozog olyan könnyedén, mint a jóval gyengébb, ám egy mázsával könnyebb Golf GTI. 

A jelek szerint ezt a hátrányt szeretné most ledolgozni a Volkswagen. Belső információk szerint áprilisban, a Pekingi Autószalonon lép színre a Golf R extrém változata, várhatóan R Evo néven. 

Az autó teljesítménye a hírek szerint nem, vagy csak minimális mértékben nő, tömegét viszont jelentősen lefaragják – hogy ez pontosan mit takar, egyelőre nem tudni, de ha csak azt a száz kilót megfogják, már sokkal mozgékonyabb lesz az összkerékhajtású modell. A Golf Evo kézi sebességváltóval 5,1, DSG duplakuplungos váltóval 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 

Nem tűnik teljesíthetetlennek a fogyókúra, hiszen a VW Golf R, mint afféle grand tourismo, bőségesen fel van szerelve kényelmi és presztízsnövelő extrákkal, az érintőképernyős audiorendszertől a xenon fényszórókon át az Alcantara-szövet sportülésekig. Van tehát hol lecsípni a kilókat. 
Igazi előrelépést persze az ülések lecserélése (a hátsókra például egyáltalán nincs szükség), a beltér és a karosszéria paneljeinek szénszálas elemekre történő cseréje, a kipufogórendszer könnyítése és hasonló, költséges megoldások hoznának. Hogy ez megvalósítható, ráadásul milyen eredményesen, arról a tavaly áprilisban bemutatott Audi TT Ultra Quattro tanulmányautó tanúskodik: ott több mint 300 kilótól szabadították meg az alapmodellt.
Képeinken a 2013. szeptemberében bemutatott Volkswagen Golf R