Extrém sportos Volkswagen Golf érkezik

Áprilisban mutatják be a Golf R Evót

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.01.23. 08.00

Egyelőre tanulmányautóként lép színre, de várhatóan sorozatgyártásba is kerül a Golf R könnyebb, erősebb kivitele, az Evo.

A Volkswagen Golf R kétségtelenül a modellcsalád legimpozánsabb és legerősebb, ám nem feltétlenül a legfürgébb tagja: bár kétliteres motorja büszke 300 lóerőt és 380 Nm forgatónyomatékot ad le, másfél tonnás tömege miatt nem mozog olyan könnyedén, mint a jóval gyengébb, ám egy mázsával könnyebb Golf GTI. 

A jelek szerint ezt a hátrányt szeretné most ledolgozni a Volkswagen. Belső információk szerint áprilisban, a Pekingi Autószalonon lép színre a Golf R extrém változata, várhatóan R Evo néven. 
Az autó teljesítménye a hírek szerint nem, vagy csak minimális mértékben nő, tömegét viszont jelentősen lefaragják – hogy ez pontosan mit takar, egyelőre nem tudni, de ha csak azt a száz kilót megfogják, már sokkal mozgékonyabb lesz az összkerékhajtású modell. A Golf Evo kézi sebességváltóval 5,1, DSG duplakuplungos váltóval 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 
Nem tűnik teljesíthetetlennek a fogyókúra, hiszen a VW Golf R, mint afféle grand tourismo, bőségesen fel van szerelve kényelmi és presztízsnövelő extrákkal, az érintőképernyős audiorendszertől a xenon fényszórókon át az Alcantara-szövet sportülésekig. Van tehát hol lecsípni a kilókat. 
Igazi előrelépést persze az ülések lecserélése (a hátsókra például egyáltalán nincs szükség), a beltér és a karosszéria paneljeinek szénszálas elemekre történő cseréje, a kipufogórendszer könnyítése és hasonló, költséges megoldások hoznának. Hogy ez megvalósítható, ráadásul milyen eredményesen, arról a tavaly áprilisban bemutatott Audi TT Ultra Quattro tanulmányautó tanúskodik: ott több mint 300 kilótól szabadították meg az alapmodellt.
Képeinken a 2013. szeptemberében bemutatott Volkswagen Golf R

Kommentek

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.