Elszámolta magát kis terepjárójával a Porsche

Várhatóan fel kell gyorsítani a gyártást

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.01.23. 13.00

Noha még egyetlen autót sem adtak át az ügyfeleknek, máris érezhető, hogy baj van: súlyosan alábecsülte a Macan iránti keresletet a Porsche. Most megpróbálják gyorsan felpörgetni a termelést.

A német WirtschaftsWoche szerint az eredetileg tervezett ötvenezer helyett akár nyolcvanezer Porsche Macan is gazdára találhat a modell első évében. A Porsche 2013-ban bemutatott, középkategóriás szabadidőjárműve iránt a vártnál jóval nagyobb kereslet mutatkozik, ezért bár a gyár hivatalos álláspontja szerint az áprilisban induló forgalmazás előtt három hónappal még korai volna erről beszélni, várhatóan kénytelenek lesznek felfejleszteni a gyártást. 


A Macan a márka legfontosabb modelljévé nőheti ki magát, leszorítva nagy testvérét, a Cayenne-t a dobogó csúcsáról. 
A Porsche középtávú globális növekedési tervében a teljes modellkínálatra vetített 200 000 darabos éves eladás szerepel; ezt a mennyiséget 2018-ra szerették volna elérni. Most azonban a Macan felrúghatja ezeket az elképzeléseket: tavaly a Porsche sport-, túra- és szabadidő-autóiból összesen 162 145 darab talált gazdára; ha tehát ehhez hozzávesszük az áprilistól forgalomba kerülő Macant, valamint a folyamatosan bővülő 911-es család újdonságait, minden logika szerint már idén, azaz a tervezettnél négy évvel korábban teljesülhet a célkitűzés. 
A Porsche Macan a Cayenne kistestvéreként a prémium szabadidőjárművek dinamikusan fejlődő középkategóriájában jelent meg 2013-ban. Az Audi Q5 távoli rokonaként kifejlesztett modell kétféle benzinmotorral (340, illetve 400 LE) és egy dízellel (258 LE) kapható, a végsebesség motortól függően 230-266 km/óra; a legerősebb, a Macan Turbo 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A modell alapára 19,4 – 26,5 millió forint.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.