Elszámolta magát kis terepjárójával a Porsche

Várhatóan fel kell gyorsítani a gyártást

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.01.23. 13.00

Noha még egyetlen autót sem adtak át az ügyfeleknek, máris érezhető, hogy baj van: súlyosan alábecsülte a Macan iránti keresletet a Porsche. Most megpróbálják gyorsan felpörgetni a termelést.

A német WirtschaftsWoche szerint az eredetileg tervezett ötvenezer helyett akár nyolcvanezer Porsche Macan is gazdára találhat a modell első évében. A Porsche 2013-ban bemutatott, középkategóriás szabadidőjárműve iránt a vártnál jóval nagyobb kereslet mutatkozik, ezért bár a gyár hivatalos álláspontja szerint az áprilisban induló forgalmazás előtt három hónappal még korai volna erről beszélni, várhatóan kénytelenek lesznek felfejleszteni a gyártást. 


A Macan a márka legfontosabb modelljévé nőheti ki magát, leszorítva nagy testvérét, a Cayenne-t a dobogó csúcsáról. 
A Porsche középtávú globális növekedési tervében a teljes modellkínálatra vetített 200 000 darabos éves eladás szerepel; ezt a mennyiséget 2018-ra szerették volna elérni. Most azonban a Macan felrúghatja ezeket az elképzeléseket: tavaly a Porsche sport-, túra- és szabadidő-autóiból összesen 162 145 darab talált gazdára; ha tehát ehhez hozzávesszük az áprilistól forgalomba kerülő Macant, valamint a folyamatosan bővülő 911-es család újdonságait, minden logika szerint már idén, azaz a tervezettnél négy évvel korábban teljesülhet a célkitűzés. 
A Porsche Macan a Cayenne kistestvéreként a prémium szabadidőjárművek dinamikusan fejlődő középkategóriájában jelent meg 2013-ban. Az Audi Q5 távoli rokonaként kifejlesztett modell kétféle benzinmotorral (340, illetve 400 LE) és egy dízellel (258 LE) kapható, a végsebesség motortól függően 230-266 km/óra; a legerősebb, a Macan Turbo 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A modell alapára 19,4 – 26,5 millió forint.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.