Szabadon választott gyakorlat

Callaway Corvette SC610

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.22. 10.00

Miután a Chevrolet megépítette a maga szuper-Corvette-jét, a márka legnevesebb tuningműhelyén volt a sor, hogy elkészítse saját átiratát. A Callaway Corvette SC610 nem okoz csalódást.

Több mint 625 lóerejével, kiemelhető, szénszálas tetőpaneljével, csökkentett tömegével, felárért kapható kerámiafékeivel, átdolgozott futóművével és vadonatúj, villámgyorsnak mondott, nyolcfokozatú sebességváltójával a kompresszoros Corvette Z06 mélyebbre hatolt be a szupersportkocsik vadászterületére, mind a modellcsalád bármely korábbi változata – beleértve az előző, erősebb ZR1 verziót is.

A Z06 maximalizmusával a Callaway Corvette SC610 sem tud lépést tartani, de végtére is nem is annak, hanem a 460 lóerős alapmodellnek hivatott alternatívája lenni – így nézve pedig több mint kiváló ajánlat. 
Ráadásul míg a Z06 gépházfedelét szénszálas hűtőnyílások tagolják, a Callaway orrát a fémlemez fölé nyúló kompresszor díszíti, karbonkeretbe foglalva. Az ily módon közszemlére tett blokk a modell nevében is jelzett, 610 lóerővel és 754 Nm nyomatékkal szolgál. Mindez 3,4 másodperces százas gyorsulást ígér, szemben a gyári alapmodell 3,8-es idejével. 
Ez egyébként a Lamborghini Huracán felségterülete: az új olasz-német telivér 6400 helyett 8250/perc fordulatszámon adja le azonos teljesítményét, nyomatéka számottevően kisebb (560 Nm, 6500/percnél) ám csekélyebb tömegével és összkerékhajtásával 0,2 másodperccel fürgébb, mint a Callaway újdonsága, amely, ahogy a szemfülesek talán már ki is szúrták, egyelőre csak rajzon létezik (nyitóképünkön). 

A Chevrolet sportkocsik tuningolására szakosodott Callaway nem mindennapi kezelést talált ki a vadonatúj Corvette-hez. A C21 AeroWagon dögös sportkombivá alakítja a kupét.

Van viszont valami, amit sem a Huracán, sem a Z06, sem más nem tud a Callaway után csinálni: a korábban beharangozott AeroWagon csomagot, azaz a kombikupé-átalakítást immár hivatalosan is felvették a 2014 során rendelhető extrák közé. Aki nem szeretne 15 000 dollárt (3,3 millió Ft) kiadni a szénszálas műanyagból készült, szexi hátsóért (fényezett kivitel 10% felárral), az választhatja a két irányban állítható lengéscsillapítókat, a rövid úton járó váltókart, a sportfékeket és -abroncsokat, a szénszálas aerodinamikai elemeket, vagy az ünnepélyes átadást: utóbbira tetszés szerint a Callaway üzemében vagy a Nemzeti Corvette-múzeumban kerülhet sor.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.