Szabadon választott gyakorlat

Callaway Corvette SC610

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.22. 10.00

Miután a Chevrolet megépítette a maga szuper-Corvette-jét, a márka legnevesebb tuningműhelyén volt a sor, hogy elkészítse saját átiratát. A Callaway Corvette SC610 nem okoz csalódást.

Több mint 625 lóerejével, kiemelhető, szénszálas tetőpaneljével, csökkentett tömegével, felárért kapható kerámiafékeivel, átdolgozott futóművével és vadonatúj, villámgyorsnak mondott, nyolcfokozatú sebességváltójával a kompresszoros Corvette Z06 mélyebbre hatolt be a szupersportkocsik vadászterületére, mind a modellcsalád bármely korábbi változata – beleértve az előző, erősebb ZR1 verziót is.

A Z06 maximalizmusával a Callaway Corvette SC610 sem tud lépést tartani, de végtére is nem is annak, hanem a 460 lóerős alapmodellnek hivatott alternatívája lenni – így nézve pedig több mint kiváló ajánlat. 
Ráadásul míg a Z06 gépházfedelét szénszálas hűtőnyílások tagolják, a Callaway orrát a fémlemez fölé nyúló kompresszor díszíti, karbonkeretbe foglalva. Az ily módon közszemlére tett blokk a modell nevében is jelzett, 610 lóerővel és 754 Nm nyomatékkal szolgál. Mindez 3,4 másodperces százas gyorsulást ígér, szemben a gyári alapmodell 3,8-es idejével. 
Ez egyébként a Lamborghini Huracán felségterülete: az új olasz-német telivér 6400 helyett 8250/perc fordulatszámon adja le azonos teljesítményét, nyomatéka számottevően kisebb (560 Nm, 6500/percnél) ám csekélyebb tömegével és összkerékhajtásával 0,2 másodperccel fürgébb, mint a Callaway újdonsága, amely, ahogy a szemfülesek talán már ki is szúrták, egyelőre csak rajzon létezik (nyitóképünkön). 

A Chevrolet sportkocsik tuningolására szakosodott Callaway nem mindennapi kezelést talált ki a vadonatúj Corvette-hez. A C21 AeroWagon dögös sportkombivá alakítja a kupét.

Van viszont valami, amit sem a Huracán, sem a Z06, sem más nem tud a Callaway után csinálni: a korábban beharangozott AeroWagon csomagot, azaz a kombikupé-átalakítást immár hivatalosan is felvették a 2014 során rendelhető extrák közé. Aki nem szeretne 15 000 dollárt (3,3 millió Ft) kiadni a szénszálas műanyagból készült, szexi hátsóért (fényezett kivitel 10% felárral), az választhatja a két irányban állítható lengéscsillapítókat, a rövid úton járó váltókart, a sportfékeket és -abroncsokat, a szénszálas aerodinamikai elemeket, vagy az ünnepélyes átadást: utóbbira tetszés szerint a Callaway üzemében vagy a Nemzeti Corvette-múzeumban kerülhet sor.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.