Még nagyobb luxusautót építene a Volkswagen

Tovább nő, de könnyebb lesz a Phaeton

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.22. 16.00

Alumínium karosszériával szeretné megépíteni a következő generációs Phaeton luxuslimuzint a Volkswagen. Még messze a modellváltás.

Eredetileg úgy volt, hogy már a múlt héten bemutatja a következő generációs Phaeton előtanulmányát a Volkswagen, ám végül erről letettek – alighanem azért, mert még túlságosan távoli a sorozatgyártás. 

Persze jobb volna igyekezniük, hiszen a Phaetont 2002-ben vezették be: a hosszú életciklus a luxusautók piacán nem megbocsáthatatlan vétek, csakhogy időközben minden versenytárs megújult, és a tíz évvel ezelőtti technológiákkal a 2007-es és 2010-es frissítések ellenére sem rúghat már labdába az autó. 
A hírek szerint egyébként a mostaninál (5,06, illetve 5,18 méter) is nagyobb lesz a következő modell, ám mivel karosszériája teljes egészében alumíniumból készül, tömege nem haladja meg a mostanit. 
Ez azért is fontos, mert a legújabb autóipari trendek kisebb motorokat, takarékosabb hajtásláncokat írnak elő. Ezért várhatóan kidobják a torkos W12-es motort, előnyben részesítik a kisebb turbómotorokat, és egy konnektoros hibrid is képbe kerülhet. 
Képeinken az aktuális VW Phaeton (2013.11.)

Kommentek

  • Tede

    Szerintem amikor jön majd az új A8-as, akkor a mostani kap egy VW- álarcot, egy nagy VW- jellel elől hátul, pici belső igazítással, és íme kész az Új Phaeton, így megint tudnak egy típust sokáig gyártani. Szerintem így lesz, így rengeteg pénzt tudnak még keresni, és a Volkswagen se hiszem, hogy nagyon másképp gondolná .)

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.