Még hatvan év, és nincs tovább

Benzin- és gázolajmentes jövőt vázol a Shell

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.22. 08.00

A Shell legújabb jelentése szerint 2070-re teljesen kihalnak a belsőégésű motorral szerelt járművek. A véget azonban egy minden eddiginél intenzívebb kereslet előzi meg.

Negyvenhat sűrűn teleírt oldalon elemzi legfrissebb jelentésében a Shell olajipari óriás a következő évtizedekben elképzelhető fordulatokat, a konklúzió pedig ez: “2070-re a személygépkocsi-piacról gyakorlatilag teljesen eltűnhetnek a kőolaj alapú üzemanyagok. Az évszázad vége felé a hidrogéninfrastruktúra exponenciális fejlődése a hosszú távú, illetve a nehézáru-szállításból is kiszorítja a fosszilis energiahordozókat.” 

Az autógyártók jelentős részét ez nem fogja váratlanul érni: a Toyota, a Hyundai, a Mercedes és a Honda hidrogén üzemű hajtásláncai a fejlesztés előrehaladott stádiumában tartanak, jelentős összefogások indultak útnak, a BMW is bebizonyította, hogy képes hidrogénnel üzemeltetni belsőégésű motort, az Audi pedig gyakorlatilag áthidaló technológiának szánta szintetikus földgáz-projektjét, hiszen az ott felhasznált üzemanyagot saját hidrogéngyárának produktumából állítja elő. 
A Shell szerint azonban az emberiség olaj utáni éhsége még nem érte el a csúcsát. “Az olaj teljes kivonása a globális közlekedésből szinte felfoghatatlan léptékű feladat. A következő évekre még a kereslet folyamatos emelkedése lesz jellemző; a piac várhatóan 2035 körül fog tetőzni, utána a közlekedési igények stabilizálódása, az egyre jobb hatásfokon működő hajtásláncok, valamint a földgáz-, elektromos és hidrogénüzemű gépjárművek fokozott elterjedése miatt a kereslet visszaesésére számítunk.” 

Kommentek

  • Fingusz

    Valahogy addig kibírom aztán le van szarva :)

  • m3246

    Hála a jó égnek ezekből én már kimaradok

  • husky

    Gyerekek, egyszer élünk, addig is 5,7 V8 duplakarbi és minden klasszikus dolog! Csőrös kamion 19 lityis Cummins vagy CAT 700 pacival!
    Azonban rettentő röhelyes, mert 30-35 éve is azt mondták, hogy már csak 30-40 évre elgendő a kőolaj, tehát most kellene kifogynia. Na most akkor mi van???

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.