Negyvenhat sűrűn teleírt oldalon elemzi legfrissebb jelentésében a Shell olajipari óriás a következő évtizedekben elképzelhető fordulatokat, a konklúzió pedig ez: “2070-re a személygépkocsi-piacról gyakorlatilag teljesen eltűnhetnek a kőolaj alapú üzemanyagok. Az évszázad vége felé a hidrogéninfrastruktúra exponenciális fejlődése a hosszú távú, illetve a nehézáru-szállításból is kiszorítja a fosszilis energiahordozókat.” 

Az autógyártók jelentős részét ez nem fogja váratlanul érni: a Toyota, a Hyundai, a Mercedes és a Honda hidrogén üzemű hajtásláncai a fejlesztés előrehaladott stádiumában tartanak, jelentős összefogások indultak útnak, a BMW is bebizonyította, hogy képes hidrogénnel üzemeltetni belsőégésű motort, az Audi pedig gyakorlatilag áthidaló technológiának szánta szintetikus földgáz-projektjét, hiszen az ott felhasznált üzemanyagot saját hidrogéngyárának produktumából állítja elő. 
A Shell szerint azonban az emberiség olaj utáni éhsége még nem érte el a csúcsát. “Az olaj teljes kivonása a globális közlekedésből szinte felfoghatatlan léptékű feladat. A következő évekre még a kereslet folyamatos emelkedése lesz jellemző; a piac várhatóan 2035 körül fog tetőzni, utána a közlekedési igények stabilizálódása, az egyre jobb hatásfokon működő hajtásláncok, valamint a földgáz-, elektromos és hidrogénüzemű gépjárművek fokozott elterjedése miatt a kereslet visszaesésére számítunk.”