Még hatvan év, és nincs tovább

Benzin- és gázolajmentes jövőt vázol a Shell

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.22. 08.00

A Shell legújabb jelentése szerint 2070-re teljesen kihalnak a belsőégésű motorral szerelt járművek. A véget azonban egy minden eddiginél intenzívebb kereslet előzi meg.

Negyvenhat sűrűn teleírt oldalon elemzi legfrissebb jelentésében a Shell olajipari óriás a következő évtizedekben elképzelhető fordulatokat, a konklúzió pedig ez: “2070-re a személygépkocsi-piacról gyakorlatilag teljesen eltűnhetnek a kőolaj alapú üzemanyagok. Az évszázad vége felé a hidrogéninfrastruktúra exponenciális fejlődése a hosszú távú, illetve a nehézáru-szállításból is kiszorítja a fosszilis energiahordozókat.” 

Az autógyártók jelentős részét ez nem fogja váratlanul érni: a Toyota, a Hyundai, a Mercedes és a Honda hidrogén üzemű hajtásláncai a fejlesztés előrehaladott stádiumában tartanak, jelentős összefogások indultak útnak, a BMW is bebizonyította, hogy képes hidrogénnel üzemeltetni belsőégésű motort, az Audi pedig gyakorlatilag áthidaló technológiának szánta szintetikus földgáz-projektjét, hiszen az ott felhasznált üzemanyagot saját hidrogéngyárának produktumából állítja elő. 
A Shell szerint azonban az emberiség olaj utáni éhsége még nem érte el a csúcsát. “Az olaj teljes kivonása a globális közlekedésből szinte felfoghatatlan léptékű feladat. A következő évekre még a kereslet folyamatos emelkedése lesz jellemző; a piac várhatóan 2035 körül fog tetőzni, utána a közlekedési igények stabilizálódása, az egyre jobb hatásfokon működő hajtásláncok, valamint a földgáz-, elektromos és hidrogénüzemű gépjárművek fokozott elterjedése miatt a kereslet visszaesésére számítunk.” 

Kommentek

  • Fingusz

    Valahogy addig kibírom aztán le van szarva :)

  • m3246

    Hála a jó égnek ezekből én már kimaradok

  • husky

    Gyerekek, egyszer élünk, addig is 5,7 V8 duplakarbi és minden klasszikus dolog! Csőrös kamion 19 lityis Cummins vagy CAT 700 pacival!
    Azonban rettentő röhelyes, mert 30-35 éve is azt mondták, hogy már csak 30-40 évre elgendő a kőolaj, tehát most kellene kifogynia. Na most akkor mi van???

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.