Autóipar: csak az Internet számít!

A szakma legnagyobbjai egyre kevésbé számolnak a hagyományos médiákkal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.22. 15.00

A felmérések szerint az autóiparban ma már az Internet a potenciális vásárlók elsődleges, sőt, csaknem kizárólagos információforrása. A klasszikus médiák statiszta szerepbe kényszerültek.

“Ha egy ügynökség először TV-szpotot mutat nekem, máris rosszul indítottak” – szólalt fel Trudy Hardy, a BMW észak-amerikai marketingért felelős alelnöke azon a konferencián, amelyet a világ első számú autóipari szakkiadványa, az Automotive News szervezett a múlt héten. “Először a digitális ötleteket kérjük be tőlük, a TV csak a legvégén jön – kiegészítő anyagként.” 

A Detroiti Autószalon alkalmából megtartott találkozón kiderült, a BMW megközelítése korántsem egyedülálló. 2013-ban a digitális csatornák (a közösségi hálók, a YouTube és a mobiltelefon) teljesen kiszorította a kampánytervezésből az olyan régi, hagyományos platformokat, mint a rádió, a televízió vagy a nyomtatott sajtó. 
Nem csak a hirdetés, de a vásárlás is átcsúszott a digitális síkra. A Polk közvélemény-kutató vállalat adatai szerint az (észak-amerikai) vásárlók túlnyomó többsége az Interneten választja ki azt a márkakereskedőt, akitől később megvásárolja autóját. A vásárlási folyamat előkészítésében messzemenőkig dominál a web: a potenciális ügyfelek tíz órát töltenek online kutatással, és kevesebb mint négyet fordítanak egyéb csatornákra (beleértve a személyes utánajárást is.) 
Interaktív Nissan kalandjáték a YouTube-on. A nyeremény: egy vadonatúj autó
A Ford és a Nissan kommunikációs felelősei is megerősítik ezt az irányt. A Ford ügynöksége, a Global Team Ford máris a “digitális elsőbbség” elvét vallja. 
“Ügyfeleink messze előttünk járnak a technológiai fejlettség terén, muszáj megpróbálnunk lépést tartani velük” – mondta el a stúdió vezetője, Mark LaNeve. Beosztottjainak több mint a fele dolgozik a digitális projekteken. “A hagyományos médiák továbbra is fontosak, ám a befogadási szokások teljes átalakulása miatt idejét múlttá vált a ‘vásárlási tölcsér’ hagyományos képzete. Az emberek egészen máshogyan fogyasztják a digitális médiát, mint a klasszikus csatornákat. Interaktív módon állnak hozzá, saját feltételeik és időbeosztásuk szerint fogadják be az információt, a lineáris tájékoztatás pedig nemlineárissá vált: ide-oda ugrálnak, megnéznek egy videót, rákeresnek egy eladó kocsira, konfigurálnak egy másikat, és e-mailt írnak a kereskedőnek, mindezt egyszerre.” 
Ez persze egyáltalán nem rossz a hirdetők számára. Jose Munoz, a Nissan észak-amerikai elnöke szerint a digitális tartalmak soha nem látott kreatív szabadsággal ruházzák fel a hirdetőt, akik így párhuzamosan több, eltérő történetet is elmondhatnak ugyanarról az új termékről. “Ma már nem az a kérdés, hogy benne vagyunk-e a digitális médiában vagy sem, hanem hogy hogyan jutunk el oda, és mennyi erőforrást szánunk rá más csatornákkal szemben.”

Közösségépítés: tűzz ki egy virtuális Ford emblémát, később nagyszerű dolgokra lesz még jó


Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Tájékozódásban-döntéselőkészítésben ez bizonyára így van. De márkaépítés szerintem nem létezhet nyomtatott újságok nélkül és csak a nekem vonzó márkák közül választanék. Máshogy hat rám az, amit az Autó Magazinban, a Die Zeitben vagy más színvonalas újságban látok meg, mint ami a neten zizeg.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.