Autóipar: csak az Internet számít!

A szakma legnagyobbjai egyre kevésbé számolnak a hagyományos médiákkal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.22. 15.00

A felmérések szerint az autóiparban ma már az Internet a potenciális vásárlók elsődleges, sőt, csaknem kizárólagos információforrása. A klasszikus médiák statiszta szerepbe kényszerültek.

“Ha egy ügynökség először TV-szpotot mutat nekem, máris rosszul indítottak” – szólalt fel Trudy Hardy, a BMW észak-amerikai marketingért felelős alelnöke azon a konferencián, amelyet a világ első számú autóipari szakkiadványa, az Automotive News szervezett a múlt héten. “Először a digitális ötleteket kérjük be tőlük, a TV csak a legvégén jön – kiegészítő anyagként.” 

A Detroiti Autószalon alkalmából megtartott találkozón kiderült, a BMW megközelítése korántsem egyedülálló. 2013-ban a digitális csatornák (a közösségi hálók, a YouTube és a mobiltelefon) teljesen kiszorította a kampánytervezésből az olyan régi, hagyományos platformokat, mint a rádió, a televízió vagy a nyomtatott sajtó. 
Nem csak a hirdetés, de a vásárlás is átcsúszott a digitális síkra. A Polk közvélemény-kutató vállalat adatai szerint az (észak-amerikai) vásárlók túlnyomó többsége az Interneten választja ki azt a márkakereskedőt, akitől később megvásárolja autóját. A vásárlási folyamat előkészítésében messzemenőkig dominál a web: a potenciális ügyfelek tíz órát töltenek online kutatással, és kevesebb mint négyet fordítanak egyéb csatornákra (beleértve a személyes utánajárást is.) 
Interaktív Nissan kalandjáték a YouTube-on. A nyeremény: egy vadonatúj autó
A Ford és a Nissan kommunikációs felelősei is megerősítik ezt az irányt. A Ford ügynöksége, a Global Team Ford máris a “digitális elsőbbség” elvét vallja. 
“Ügyfeleink messze előttünk járnak a technológiai fejlettség terén, muszáj megpróbálnunk lépést tartani velük” – mondta el a stúdió vezetője, Mark LaNeve. Beosztottjainak több mint a fele dolgozik a digitális projekteken. “A hagyományos médiák továbbra is fontosak, ám a befogadási szokások teljes átalakulása miatt idejét múlttá vált a ‘vásárlási tölcsér’ hagyományos képzete. Az emberek egészen máshogyan fogyasztják a digitális médiát, mint a klasszikus csatornákat. Interaktív módon állnak hozzá, saját feltételeik és időbeosztásuk szerint fogadják be az információt, a lineáris tájékoztatás pedig nemlineárissá vált: ide-oda ugrálnak, megnéznek egy videót, rákeresnek egy eladó kocsira, konfigurálnak egy másikat, és e-mailt írnak a kereskedőnek, mindezt egyszerre.” 
Ez persze egyáltalán nem rossz a hirdetők számára. Jose Munoz, a Nissan észak-amerikai elnöke szerint a digitális tartalmak soha nem látott kreatív szabadsággal ruházzák fel a hirdetőt, akik így párhuzamosan több, eltérő történetet is elmondhatnak ugyanarról az új termékről. “Ma már nem az a kérdés, hogy benne vagyunk-e a digitális médiában vagy sem, hanem hogy hogyan jutunk el oda, és mennyi erőforrást szánunk rá más csatornákkal szemben.”

Közösségépítés: tűzz ki egy virtuális Ford emblémát, később nagyszerű dolgokra lesz még jó


Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Tájékozódásban-döntéselőkészítésben ez bizonyára így van. De márkaépítés szerintem nem létezhet nyomtatott újságok nélkül és csak a nekem vonzó márkák közül választanék. Máshogy hat rám az, amit az Autó Magazinban, a Die Zeitben vagy más színvonalas újságban látok meg, mint ami a neten zizeg.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.