Autóipar: csak az Internet számít!

A szakma legnagyobbjai egyre kevésbé számolnak a hagyományos médiákkal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.22. 15.00

A felmérések szerint az autóiparban ma már az Internet a potenciális vásárlók elsődleges, sőt, csaknem kizárólagos információforrása. A klasszikus médiák statiszta szerepbe kényszerültek.

“Ha egy ügynökség először TV-szpotot mutat nekem, máris rosszul indítottak” – szólalt fel Trudy Hardy, a BMW észak-amerikai marketingért felelős alelnöke azon a konferencián, amelyet a világ első számú autóipari szakkiadványa, az Automotive News szervezett a múlt héten. “Először a digitális ötleteket kérjük be tőlük, a TV csak a legvégén jön – kiegészítő anyagként.” 

A Detroiti Autószalon alkalmából megtartott találkozón kiderült, a BMW megközelítése korántsem egyedülálló. 2013-ban a digitális csatornák (a közösségi hálók, a YouTube és a mobiltelefon) teljesen kiszorította a kampánytervezésből az olyan régi, hagyományos platformokat, mint a rádió, a televízió vagy a nyomtatott sajtó. 
Nem csak a hirdetés, de a vásárlás is átcsúszott a digitális síkra. A Polk közvélemény-kutató vállalat adatai szerint az (észak-amerikai) vásárlók túlnyomó többsége az Interneten választja ki azt a márkakereskedőt, akitől később megvásárolja autóját. A vásárlási folyamat előkészítésében messzemenőkig dominál a web: a potenciális ügyfelek tíz órát töltenek online kutatással, és kevesebb mint négyet fordítanak egyéb csatornákra (beleértve a személyes utánajárást is.) 
Interaktív Nissan kalandjáték a YouTube-on. A nyeremény: egy vadonatúj autó
A Ford és a Nissan kommunikációs felelősei is megerősítik ezt az irányt. A Ford ügynöksége, a Global Team Ford máris a “digitális elsőbbség” elvét vallja. 
“Ügyfeleink messze előttünk járnak a technológiai fejlettség terén, muszáj megpróbálnunk lépést tartani velük” – mondta el a stúdió vezetője, Mark LaNeve. Beosztottjainak több mint a fele dolgozik a digitális projekteken. “A hagyományos médiák továbbra is fontosak, ám a befogadási szokások teljes átalakulása miatt idejét múlttá vált a ‘vásárlási tölcsér’ hagyományos képzete. Az emberek egészen máshogyan fogyasztják a digitális médiát, mint a klasszikus csatornákat. Interaktív módon állnak hozzá, saját feltételeik és időbeosztásuk szerint fogadják be az információt, a lineáris tájékoztatás pedig nemlineárissá vált: ide-oda ugrálnak, megnéznek egy videót, rákeresnek egy eladó kocsira, konfigurálnak egy másikat, és e-mailt írnak a kereskedőnek, mindezt egyszerre.” 
Ez persze egyáltalán nem rossz a hirdetők számára. Jose Munoz, a Nissan észak-amerikai elnöke szerint a digitális tartalmak soha nem látott kreatív szabadsággal ruházzák fel a hirdetőt, akik így párhuzamosan több, eltérő történetet is elmondhatnak ugyanarról az új termékről. “Ma már nem az a kérdés, hogy benne vagyunk-e a digitális médiában vagy sem, hanem hogy hogyan jutunk el oda, és mennyi erőforrást szánunk rá más csatornákkal szemben.”

Közösségépítés: tűzz ki egy virtuális Ford emblémát, később nagyszerű dolgokra lesz még jó


Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Tájékozódásban-döntéselőkészítésben ez bizonyára így van. De márkaépítés szerintem nem létezhet nyomtatott újságok nélkül és csak a nekem vonzó márkák közül választanék. Máshogy hat rám az, amit az Autó Magazinban, a Die Zeitben vagy más színvonalas újságban látok meg, mint ami a neten zizeg.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.