A valaha volt legdrágább Corvette

780 millióért árverezték el, két perc alatt

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.01.21. 13.45

Mindössze két perc alatt elérte a 3,5 millió dolláros árat, ami után elhangzott a “Senki többet harmadszor?”, és lesújtott a kalapács.

A múlt héten került kalapács alá 500 darab, autós berkekben igazi kuriózumnak számító modell a Barett-Jackson aukciósház árverésén az Egyesült Államokban, ahol többek között olyan járművek találtak gazdára, mint Paul Walker Mitsubishi Lancer Evolution VII-ese, Michael Jackson Ferrari Testarossája, vagy Michael Schumacher Forma-1-es autója, ami átszámítva 380 millió forintért kelt el. 
Ezen az árverésen gurult be a potenciális vásárlók elé egy 1967-es Chevrolet Corvette C2 is, és mindössze két perc alatt elérte a 3,5 millió dolláros árat, ami után elhangzott a “Senki többet harmadszor?”, és lesújtott a kalapács. 
A 780 millió forintot érő amerikai izomautó állítólag az egyetlen, aminek piros karosszériájához hasonló színű belső kárpitozás párosul – legalábbis az L88-as kódjelű motorral gyártott példányok közül -, tehát ennek köszönheti, hogy megkapta a világ legdrágább Corvettejének járó plecsnit. 
Míg a C4-es és a C5-ös Corvette nem kapott külön nevet, az 1963 és 1967 között gyártott második széria Sting Ray néven ismert. A szó magyarul mérges ráját jelent. Korábbi Corvette-eken is látható volt a Stingray felirat, de csak a különleges modelleken, egybe írva. 
Háromféle V8-as motorral készült a második sorozat, egy 5,4 literes gép nyitotta meg a sort, amely legerősebb kivitelében 375 lóerős teljesített. A ’67-es L88-as kódjelű motor, ami az árverésre bocsátott modellben is található, már 400-435 lóerős változatokban volt elérhető. Motortól és sebességváltótól függően 180 és 240 km/óra között volt a C2-es típusok végsebessége. 
A második generációból összesen 117 663 darab talált gazdára.
A világ legértékesebb autóinak listáját egyébként két Ferrari vezeti, az “olcsóbbik” a Ferrari 275 N.A.R.T. Spider, amit mindössze 10 darabos szériában gyártottak, és tavaly augusztusban kelt el 6,2 milliárd forintnak megfelelő dollárét. A másik a Ferrari 250 GTO, melyet egy titokzatos vevő vásárolt meg 52 millió dollárét, ami mintegy 11 milliárd forint.

A Ferrari 275 N.A.R.T. Spider 3,2 literes V12-es motorját hat darab Weber porlasztó táplálta, a motor csúcsteljesítménye 300 LE. Ötfokozatú kézi sebességváltója az amerikai versenypályák hosszabb egyeneseihez igazodva a normál 275-ösöknél hosszabb végáttételt kapott, a futóműnél elöl-hátul független felfüggesztést alkalmaztak.

Érdekes végigkövetni a GTO-k árának alakulását: 1978-ban 85 000 dollárt, 1983-ban már 300 ezret fizettek az autó egy példányáért; azóta a kilencvenes évek visszaesésétől eltekintve folyamatosan nőtt az autó értéke – harminc év alatt 173-szorosára!

A 250 GTO (Gran Turismo Omologato) összesen harminckilenc példányban készült 1962 és 1964 között. Háromliteres, tizenkét hengeres motorja 300 lóerőt teljesített, aminek nem volt nehéz dolga a csupán 1,1 tonnás autóval. homologizációs céllal forgalomba bocsátott gépkocsit nem vásárolhatta meg akárki: Enzo Ferrari személyes jóváhagyása volt szükséges ahhoz, hogy a reménybeli vásárló hozzájuthasson az azóta minden idők legkívánatosabb Ferrarijának kikiáltott autóhoz.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.