Pontosan ötven évvel ezelőtt kezdte meg FIA sportpályafutását a Shelby. Most minden, a versenysportban eltöltött év örömére elkészítenek egy-egy különkiadású Cobrát: annak a versenyautónak a mását, amely 1964-ben először állt rajthoz. 

A Shelby 289 FIA Cobra modern kori utódja a megtévesztésig emlékeztet a neves ősre: szélesebb lökhárítók, alacsonyabb ajtók, egyedi lengéscsillapítók, 15 colos versenyfelnik és az olajhűtőt friss levegővel tápláló beömlők rajzolják újra az ötven évvel ezelőtti autóversenyek félelmetes karakterét. 
Persze vannak komponensek, amelyek nem maradhattak a hatvanas évek színvonalán – ilyen a futómű, a kormány, vagy a fékek, Magát a vázat is megerősítették; erre a hagyományos üvegszálas karosszéria mellett alumínium panelek is felszerelhetők. Utóbbi komoly érvágást jelent: az alapmodell 95 ezer dolláros (21 millió Ft) ára helyett 160 ezerbe (35 millió Ft) kerül a könnyűfém kasztni. 
De még ha ki is perkáljuk ezt a rengeteg pénzt az FIA versenysávozással dekorált autóért, akkor sem mehetünk vele egyetlen métert sem – tekintve, hogy a Shelby nem szerel bele motort. 
Sajátos logikájuk szerint a legtöbb vásárló úgyis intenzív átalakításnak, tuningolásnak veti alá autója erőforrását, akkor meg minek vesződjenek vele: így mindenki teljesen szabad kezet kap abban, hogy a hagyományos Ford V8 small block (3,6-5,8 liter) motort vagy valami egészen mást csatlakoztat a stílusos módon oldalt kivezetett kipufogócsövekre. 

Egy brit Amerikában (AC Cobra 1961-76)


A Shelby (más néven AC) Cobra egy igazi multinacionális termék volt: a brit tervezésű autó az USA-ban kapott motort, mégpedig a Ford 4,7 literes (260 köbcol) V8-asát. Legendává azonban a hétliteres Cobra 427 vált: 431 (versenykivitelben 492) lóerős motorja rettegett, alig vezethető vadállattá tette az alig egytonnás autót. A Cobra minden idők egyik legnagyobb számban másolt, utánozott, hamisított, klónozott autója.