Sportlegenda húszmillióért, plusz a motor

50 példányban készül az ünnepi Shelby Cobra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.20. 16.00

Fél évszázaddal ezelőtt kezdett versenyezni az amerikai Shelby. Az évforduló örömére limitált példányszámú kiadást készítenek legismertebb autójukból. A Cobra CSX7000 csodálatos – egyetlen apró hiányosságot kivéve.

Pontosan ötven évvel ezelőtt kezdte meg FIA sportpályafutását a Shelby. Most minden, a versenysportban eltöltött év örömére elkészítenek egy-egy különkiadású Cobrát: annak a versenyautónak a mását, amely 1964-ben először állt rajthoz. 

A Shelby 289 FIA Cobra modern kori utódja a megtévesztésig emlékeztet a neves ősre: szélesebb lökhárítók, alacsonyabb ajtók, egyedi lengéscsillapítók, 15 colos versenyfelnik és az olajhűtőt friss levegővel tápláló beömlők rajzolják újra az ötven évvel ezelőtti autóversenyek félelmetes karakterét. 
Persze vannak komponensek, amelyek nem maradhattak a hatvanas évek színvonalán – ilyen a futómű, a kormány, vagy a fékek, Magát a vázat is megerősítették; erre a hagyományos üvegszálas karosszéria mellett alumínium panelek is felszerelhetők. Utóbbi komoly érvágást jelent: az alapmodell 95 ezer dolláros (21 millió Ft) ára helyett 160 ezerbe (35 millió Ft) kerül a könnyűfém kasztni. 
De még ha ki is perkáljuk ezt a rengeteg pénzt az FIA versenysávozással dekorált autóért, akkor sem mehetünk vele egyetlen métert sem – tekintve, hogy a Shelby nem szerel bele motort. 
Sajátos logikájuk szerint a legtöbb vásárló úgyis intenzív átalakításnak, tuningolásnak veti alá autója erőforrását, akkor meg minek vesződjenek vele: így mindenki teljesen szabad kezet kap abban, hogy a hagyományos Ford V8 small block (3,6-5,8 liter) motort vagy valami egészen mást csatlakoztat a stílusos módon oldalt kivezetett kipufogócsövekre. 

Egy brit Amerikában (AC Cobra 1961-76)


A Shelby (más néven AC) Cobra egy igazi multinacionális termék volt: a brit tervezésű autó az USA-ban kapott motort, mégpedig a Ford 4,7 literes (260 köbcol) V8-asát. Legendává azonban a hétliteres Cobra 427 vált: 431 (versenykivitelben 492) lóerős motorja rettegett, alig vezethető vadállattá tette az alig egytonnás autót. A Cobra minden idők egyik legnagyobb számban másolt, utánozott, hamisított, klónozott autója.

Kommentek

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.