Ogier nyert, Kubica kiesett a Montén

2014 Monte-Carlo-rali beszámoló

Szerző: Amber PR levél küldés 
Dátum: 2014.01.20. 11.45

Sebastien Ogier át tudta menteni 2013-as győztes formáját a rali-világbajnokság idei szezonjára, a címvédő megszerezte a győzelmet a hazainak számító

Sebastien Ogier át tudta menteni 2013-as győztes formáját a rali-világbajnokság idei szezonjára, a címvédő megszerezte a győzelmet a hazainak számító versenyén, a Monte-Carlo-ralin.

Az évadnyitón elsőként rajtoló Ogier-nek minden tudására szüksége volt a sikerhez, miután az első versenynapon, rossz gumiválasztásának köszönhetően a kilencedik helyen zárt, a havas, jeges pályákon. A második nap során azonban összeszedte magát és az élre állt, és ott is tudott maradni az utolsó esős gyorsasági szakaszokon is. A 14 szakaszból (Az utolsó előtti, hóval borított, szakaszt végül törölni kellett, miután a szlovák Jaroslav Melicharek Fordjával megcsúszott és elzárta az utat.) ötöt nyert meg.

A zuhogó esőben tartott Power Stage-en második lett csapattársa, Jari-Matti Latvala mögött, így további két bónusz ponttal gazdagodott. Az amúgy ötödik helyen célba érő Latvala a Power Stage-győzelemnek köszönhetően az egyéni ponttábla negyedik helyén áll, megelőzve Mads Östberget.

Ogier harmadszorra nyerte meg a Monte-Carlo-ralit, ebből az egyik IRC verseny volt.

“Nagyon nehéz rali volt, s nagyon örülünk, hogy célba értünk. A csapat fantasztikus munkát végzett, végtelenül boldog vagyok. Hihetetlenül jó érzés megnyerni a Monte-Carlo-ralit ilyen nehéz körülmények között. Nagyon szerettem volna győzni a hazai versenyemen. Ennek megfelelően fogok ünnepelni: a családommal, a barátnőmmel és az egész Volkswagen-csapattal” – szögezte le lelkesen a raligyőztes francia.

A második helyen a privát induló, Brian Bouffier (Ford) ért célba, aki a verseny elején még az élen is állt. A francia pilóta kihasználta helyismeretét és a gumiválasztásánál is jó döntéseket hozott. Most először állhatott dobogóra rali-világbajnoki futamon, de ez elmondható Kris Meeke-ről is, aki a Citroënt erősíti 2014-ben.

A brit dolgát sokáig megnehezítette Robert Kubica, akivel izgalmas csatát vívtak. A citroënes pilótára nehezedő nyomás azonban megszűnt, mikor a volt Forma-1-es az árokba csapódott a kilencedik gyorsasági szakaszon és kiesett.

A Citroën, bár nem nyerte meg a ralit, mégsem panaszkodhat. Meeke mögött ugyanis a csapat másik versenyzője, Mads Östberg ért célba a negyedik helyen.

Latvala mögött a fiatal walesi tehetség, Elfyn Evans kormányozta célba Fordját a hatodik helyen. Őt az utolsó gyári célbaérő, Andreas Mikkelsen követi a hetedik helyen. Az első tízet három privát pilóta, a szlovák Jaroslav Melicharek, az olasz Matteo Gamba és az ukrán Jurij Protasov zárja.

Nem sikerült túl jól a Hyundai bemutatkozása, Thierry Neuville mindössze hét kilométert tett meg az i20 WRC-vel. A jeges pályán megcsúszott és összetörte a versenyautót. Csapattársa, Dani Sordo az ötödik szakaszig jutott, de műszaki hiba miatt kiesett.  

A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2014. február 5-8. között rendezik a Svéd-ralit. Ezen a havas, zord versenyen a skandináv pilóták lesznek előnyben, hiszen számukra a hóborította utak teljesen megszokottak.

Ennek ellenére az elmúlt években Sebastien Loebnek és Sebastien Ogier-nek is sikerült győzelmet szereznie Svédországban, s tavalyi sikerét követően a regnáló világbajnok ezúttal sem érheti be kevesebbel az első helynél.

Ez történt a versenyen:

2014-es Monte-Carlo rali eredménye

1. Sebastien Ogier       Volkswagen Polo          3:55:14,4
2. Brian Bouffier          Ford Fiesta RS             3:56:33,3
3. Kris Meeke             Citroën DS3                 3:57:08,7
4. Mads Östberg         Citroën DS3                 3:59:08,3
5. Jari-Matti Latvala    Volkswagen Polo           4:01:22,7
6. Elfyn Evans            Ford Fiesta RS             4:03:51,8
7. Andreas Mikkelsen   Volkswagen Polo           4:06:56,7
8. Jaroslav Melicharek  Ford Fiesta RS             4:17:10,6
9. Matteo Gamba        Peugeot 207 S2000       4:19:05,1
10. Jurij Protasov        Ford Fiesta RS (WRC2)  4:20:57,5

A világbajnokság állása a Monte-Carlo-rali után:
Pilóták

1. Sebastien Ogier     VW Motorsport 27 pont
2. Bryan Bouffier        M-Sport WRT              18 pont
3. Kris Meeke            Citroën WRT                16 pont
4. Jari-Matti Latvala   VW Motorsport             13 pont
5. Mads Östberg        Citroën WRT                 12 pont
6. Elfyn Evans           M-Sport WRT                 8 pont
7. Andreas Mikkelsen   VW Motorsport 2            6 pont
8. Jaroslav Melicharek  Slovakia WRT                4 pont
9. Matteo Gamba        Gamba Matteo               2 pont
10. Jurij Protasov       Jurij Protasov                 1 pont

Gyártók
1. Volkswagen Motorsport      37 pont
2. Citroën WRT                    33 pont
3. M-Sport WRT                  10 pont
4. VW Motorsport 2               8 pont

Forrás: Amber PR

Kommentek

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.