Már hátul is hajt: SEAT Leon ST 4Drive

Csak dízelmotorral kapható

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.19. 09.00

A szomszédos Bécs autókiállításán, most hétvégén mutatkozott be a SEAT alsó-középkategóriás modelljének összkerékhajtású változata. Elég szűk a kínálat.

Amikor az elsőkerék-hajtású Leon ST kombit vezettük, 2014 nagy modellújdonságaként harangoztuk be az összkerékhajtású modellvariáns megjelenését. Akkor még nem tudhattuk, hogy már január derekán színre lépnek a 4Drive modellek. 

A Volkswagen csoportnál rendszeresített, ötödik generációs Haldex-kuplungot alkalmazó összkerékhajtási rendszerrel szerelték fel a SEAT kompakt kombiját, a Leon ST-t. A rendszer mindkét tengelyen elektronikus differenciálzárat alkalmaz, beleértve az XDS aktív ívmeneti stabilizáló funkciót is. 
Noha sportos modellekben is lenne létjogosultsága (mint régen, az 1999-től gyártott, 180 lóerős Leon 1,8 20VT 4×4 esetében), a SEAT egyelőre csak a Leon kombi kivitelében (ST) alkalmazza az eredetileg az új generációs Golfon debütált rendszert. Ott is csak a nagy nyomatékú dízel modellek (1.6 TDi 105 LE, és 2.0 TDI 150 LE) hajtóereje juttatható a hátsó tengelyre; a dolgok pillanatnyi állása szerint kizárólag hatfokozatú kézi sebességváltó közbeiktatásával. 

Ez éppen az elsőkerék-hajtású Seat Leon ST csomagtere, de a hírek szerint pont ugyanilyen a 4Drive modellé is

Az összkerékhajtás a SEAT Leon ST csomagtartójának méretét (587-1470 liter) nem befolyásolja, a menetteljesítményt azonban igen: alapkivitelű start-stop rendszerüket is bevetve mindkét motor átlagosan 0,7 literrel fogyaszt többet száz kilométeren (4,5; illetve 4,8 l/100km), valamint 4 km/órával lassabbak (187; 211 km/óra), mint az elsőkerék-hajtású variánsok. 
Az 1,6 literes motorral szerelt SEAT Leon 4Drive már áprilisban megjelenik az európai piacokon, a nagyobbik variánsra nyárig kell várni.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.