Jön a négy másodperces C-Merci!

Vadonatúj motorral érkezik jövőre a C 63 AMG

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.18. 11.00

Nem késlekedik az AMG: még el sem ült a por az új C-osztály világpremierje után, máris közúton tesztelik a sportverzió szériaközeli prototípusát. Félelmetes paramétereket ígérnek.

A német autópályákon kapták lencsevégre a most debütált, vadonatúj Mercedes-Benz C-osztály hamarosan színre lépő sportverzióját, a C 63 AMG-t. 

Az otromba álcázás ellenére kivehetők a felnik mögött dolgozó, túlméretes fékek, illetve a hátsó lökhárító síkjáig kivezetett, kétszer két kipufogóvég. Amikor lekerül a fedőruha, a szokásos megjelenésre számíthatunk: szélesített kerékívek, plasztikusan megformált motorházfedél, agresszív hűtőmaszk, hatalmas légbeömlőkkel tagolt, széles lökhárító. 
Utóbbi nyílásain keresztül egy vadonatúj, négyliteres turbómotor kapja majd a levegőt. A C 63 típusjelzés félrevezető, ugyanis a 6,2 literes nyolchengeres szívómotor helyébe (amely az AMG legelső, teljesen saját tervezésű blokkjaként az előző évtizedben a cég teljes termékpalettáját kiszolgálta) egy szintén V8-as, de ikerturbós négyliteres erőforrás lép. 
A döntést egyrészt hagyománytisztelet, másrészt az elérhető teljesítményszint indokolja: bár nincsenek hivatalos adatok, az előző generációs modell teljesítményéből kiindulva legalább 450 lóerővel számolhatunk, amely a szokásos emelt teljesítményű kivitelben (Performance Package) az 500-at is jócskán meghaladhatja. 
Nem is igen adhatja alább a C-osztály sportverziója, ha lépést akar tartani a konkurenciával: a BMW M3 hathengeres motorja 431 lóerőt ad le, az Audi RS4 Avant (amely hiába kombi, ugyanehhez a vásárlóközönséghez szól) 450-et, a frissen bemutatott Lexus RC F (ha már nem ragaszkodunk a szedánformához) valamivel ennél is többet. 
Mindez a teljesítmény állítólag kizárólag a hátsó keréken át jut majd az aszfaltra. Az autó állítólag négy másodperc alatt gyorsul 100 km/órára – ez 10 százalékkal jobb volna, mint amire elődje képes volt. 
A C 63 AMG belső információk szerint körülbelül egy év múlva kerülhet piacra.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.