Jön a négy másodperces C-Merci!

Vadonatúj motorral érkezik jövőre a C 63 AMG

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.18. 11.00

Nem késlekedik az AMG: még el sem ült a por az új C-osztály világpremierje után, máris közúton tesztelik a sportverzió szériaközeli prototípusát. Félelmetes paramétereket ígérnek.

A német autópályákon kapták lencsevégre a most debütált, vadonatúj Mercedes-Benz C-osztály hamarosan színre lépő sportverzióját, a C 63 AMG-t. 

Az otromba álcázás ellenére kivehetők a felnik mögött dolgozó, túlméretes fékek, illetve a hátsó lökhárító síkjáig kivezetett, kétszer két kipufogóvég. Amikor lekerül a fedőruha, a szokásos megjelenésre számíthatunk: szélesített kerékívek, plasztikusan megformált motorházfedél, agresszív hűtőmaszk, hatalmas légbeömlőkkel tagolt, széles lökhárító. 
Utóbbi nyílásain keresztül egy vadonatúj, négyliteres turbómotor kapja majd a levegőt. A C 63 típusjelzés félrevezető, ugyanis a 6,2 literes nyolchengeres szívómotor helyébe (amely az AMG legelső, teljesen saját tervezésű blokkjaként az előző évtizedben a cég teljes termékpalettáját kiszolgálta) egy szintén V8-as, de ikerturbós négyliteres erőforrás lép. 
A döntést egyrészt hagyománytisztelet, másrészt az elérhető teljesítményszint indokolja: bár nincsenek hivatalos adatok, az előző generációs modell teljesítményéből kiindulva legalább 450 lóerővel számolhatunk, amely a szokásos emelt teljesítményű kivitelben (Performance Package) az 500-at is jócskán meghaladhatja. 
Nem is igen adhatja alább a C-osztály sportverziója, ha lépést akar tartani a konkurenciával: a BMW M3 hathengeres motorja 431 lóerőt ad le, az Audi RS4 Avant (amely hiába kombi, ugyanehhez a vásárlóközönséghez szól) 450-et, a frissen bemutatott Lexus RC F (ha már nem ragaszkodunk a szedánformához) valamivel ennél is többet. 
Mindez a teljesítmény állítólag kizárólag a hátsó keréken át jut majd az aszfaltra. Az autó állítólag négy másodperc alatt gyorsul 100 km/órára – ez 10 százalékkal jobb volna, mint amire elődje képes volt. 
A C 63 AMG belső információk szerint körülbelül egy év múlva kerülhet piacra.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.