A sarkkörön hasít az új BMW X6

2015-ben jön a második generációs terepkupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.17. 15.10

Jövőre érkezik meg a BMW X6 második generációja. A változások ellenére felismerhető marad az X5 alapjaira épülő négyszemélyes jármű.

Messze még a perc, amikor markánsabb orral, valamivel letisztultabb arányokkal és megnövelt első túlnyúlással körünkben lesz az új generációs BMW X6: legkorábban egy év múlva ilyenkor mutatkozhat be a harmadik szériás BMW X5 padlólemezére, annak nagyobb motorjait felhasználva épülő, prémium szabadidőkupé. 

Miközben a vadonatúj kistestvér, az X4 már idén forgalomba áll, átmenetileg a háttérbe szorul az ellentmondásos termékfilozófiát megtestesítő, mégis sikeres modell. 

Az utód csak jelképes pontokon tér majd el a jelenlegi szériától: az álcafóliák alatt átdolgozott lökhárítók és feszesebbre húzott idomok rejlenek. 

A BMW új, máris következetesen alkalmazott kupéformanyelve szerint alighanem felkerülnek a funkcionális stíluselemek közé az Air Breather és Air Curtain nyílások. 

A motorválaszték alighanem az xDrive30d, xDrive40d és M50d hathengeresekből áll; később jöhet az xDrive50i 4.4 V8 és az X6 M. Az igazi újdonság azonban a konnektoros hibrid hajtáslánc lehet; a frissen bejelentett X5 eDrive hajtáslánca 2 l/100 km alatti átlagfogyasztást ígér. Korábbi fotókon már láttuk a krómozott, trapéz alakú kipufogó végcsöveket; az itt látható, messze kinyúló csövek arra engednek következtetni, hogy most folyik a hajtásláncok emissziós minősítése.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.