A sarkkörön hasít az új BMW X6

2015-ben jön a második generációs terepkupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.17. 15.10

Jövőre érkezik meg a BMW X6 második generációja. A változások ellenére felismerhető marad az X5 alapjaira épülő négyszemélyes jármű.

Messze még a perc, amikor markánsabb orral, valamivel letisztultabb arányokkal és megnövelt első túlnyúlással körünkben lesz az új generációs BMW X6: legkorábban egy év múlva ilyenkor mutatkozhat be a harmadik szériás BMW X5 padlólemezére, annak nagyobb motorjait felhasználva épülő, prémium szabadidőkupé. 

Miközben a vadonatúj kistestvér, az X4 már idén forgalomba áll, átmenetileg a háttérbe szorul az ellentmondásos termékfilozófiát megtestesítő, mégis sikeres modell. 

Az utód csak jelképes pontokon tér majd el a jelenlegi szériától: az álcafóliák alatt átdolgozott lökhárítók és feszesebbre húzott idomok rejlenek. 

A BMW új, máris következetesen alkalmazott kupéformanyelve szerint alighanem felkerülnek a funkcionális stíluselemek közé az Air Breather és Air Curtain nyílások. 

A motorválaszték alighanem az xDrive30d, xDrive40d és M50d hathengeresekből áll; később jöhet az xDrive50i 4.4 V8 és az X6 M. Az igazi újdonság azonban a konnektoros hibrid hajtáslánc lehet; a frissen bejelentett X5 eDrive hajtáslánca 2 l/100 km alatti átlagfogyasztást ígér. Korábbi fotókon már láttuk a krómozott, trapéz alakú kipufogó végcsöveket; az itt látható, messze kinyúló csövek arra engednek következtetni, hogy most folyik a hajtásláncok emissziós minősítése.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.