Hivatalos: nem lesz négyajtós szuper-Bugatti!

Törölték a tervek közül a Galibier-t

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.16. 16.00

Öt éve várjuk, hogy egyszer talán megvalósul, de a Bugatti első embere immár minden reményünket szertefoszlatta: nem építik meg a szépséges Galibier szedánt. Sőt, a Veyront sem izmosítják tovább.

Wolfgang Schreiber, a Bugatti vezetője hivatalosan is cáfolta, hogy akár az ultranagy teljesítményű Super Veyron, akár a négyajtós 16 C Galibier szerepelne a márka távlati tervei között. 

A brit Top Gearnek adott interjúból kiderül, hogy Schreiber szerint 1200 lóerő bőségesen elegendő a Veyron modellcsalád és leszármazottai számára, nem fognak tehát kifejleszteni egy nagyobb teljesítményű variánst. 
Ami az először 2009-ben bemutatott, és azóta rendszeres időközönként visszatérő 16 C Galibier ferdehátú luxuslimuzint illeti, a vezér szerint az “felhígítaná a Bugatti filozófiáját”, ezért nincs esélye a megvalósulásra. 
Míg a Veyron visszavett teljesítményű hajtásláncával tervezett Galibier sorsa a jelek szerint megpecsételődött, a híveknek nem kell feltétlenül lemondaniuk a még erősebb kupéról: már készül ugyanis a Veyron utódja, amely az őse által felállított mércéket hivatott még magasabbra emelni. 
Noha annak idején a Galibier-vel kapcsolatban reppent fel a hír, az új kupénál sincs okunk kizárni a esetleges hibrid hajtáslánc lehetőségét. Schreiber is ennyit tett: nem zárta ki, de nem is erősítette meg, hogy a Veyront váltó modell benzin-elektromos hajtásláncot kaphatna. 
“Felejtse el a McLarent, a Porschét, a Ferrarit. Az új Veyronnak egyetlen ellenfele lesz: a jelenlegi modell” – tette hozzá sokat sejtetően.
Nem sok ideje van már hátra egyébként a Veyronnak: amint a közelmúltban megírtuk, már csak ötven darab van hátra a teljes tervezett gyártási számból – sőt, Schreiber szerint szerint már csak 43. Akárhogy is alakul, 2015 végén a Bugatti lezárja a Veyron fejezetét, és egy újat nyit.

Kommentek

  • sforisek

    Wolfgang Schreiber szerint “felhígítaná a Bugatti filozófiáját” ?!
    1930-as evekben tobb negyajtost is epitett az eredeti Bugatti gyar.
    Koztuk a leghiresebb, es legszebb auto a Bugatti Royale (1932)

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.