Hivatalos: nem lesz négyajtós szuper-Bugatti!

Törölték a tervek közül a Galibier-t

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.16. 16.00

Öt éve várjuk, hogy egyszer talán megvalósul, de a Bugatti első embere immár minden reményünket szertefoszlatta: nem építik meg a szépséges Galibier szedánt. Sőt, a Veyront sem izmosítják tovább.

Wolfgang Schreiber, a Bugatti vezetője hivatalosan is cáfolta, hogy akár az ultranagy teljesítményű Super Veyron, akár a négyajtós 16 C Galibier szerepelne a márka távlati tervei között. 

A brit Top Gearnek adott interjúból kiderül, hogy Schreiber szerint 1200 lóerő bőségesen elegendő a Veyron modellcsalád és leszármazottai számára, nem fognak tehát kifejleszteni egy nagyobb teljesítményű variánst. 
Ami az először 2009-ben bemutatott, és azóta rendszeres időközönként visszatérő 16 C Galibier ferdehátú luxuslimuzint illeti, a vezér szerint az “felhígítaná a Bugatti filozófiáját”, ezért nincs esélye a megvalósulásra. 
Míg a Veyron visszavett teljesítményű hajtásláncával tervezett Galibier sorsa a jelek szerint megpecsételődött, a híveknek nem kell feltétlenül lemondaniuk a még erősebb kupéról: már készül ugyanis a Veyron utódja, amely az őse által felállított mércéket hivatott még magasabbra emelni. 
Noha annak idején a Galibier-vel kapcsolatban reppent fel a hír, az új kupénál sincs okunk kizárni a esetleges hibrid hajtáslánc lehetőségét. Schreiber is ennyit tett: nem zárta ki, de nem is erősítette meg, hogy a Veyront váltó modell benzin-elektromos hajtásláncot kaphatna. 
“Felejtse el a McLarent, a Porschét, a Ferrarit. Az új Veyronnak egyetlen ellenfele lesz: a jelenlegi modell” – tette hozzá sokat sejtetően.
Nem sok ideje van már hátra egyébként a Veyronnak: amint a közelmúltban megírtuk, már csak ötven darab van hátra a teljes tervezett gyártási számból – sőt, Schreiber szerint szerint már csak 43. Akárhogy is alakul, 2015 végén a Bugatti lezárja a Veyron fejezetét, és egy újat nyit.

Kommentek

  • sforisek

    Wolfgang Schreiber szerint “felhígítaná a Bugatti filozófiáját” ?!
    1930-as evekben tobb negyajtost is epitett az eredeti Bugatti gyar.
    Koztuk a leghiresebb, es legszebb auto a Bugatti Royale (1932)

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.