Képzeld el, hogy felfegyverzett rosszfiúk üldöznek, menekülnöd kell. A parkolóban két autó áll előtted: egy hagyományos benzines modell, és egy kísérleti, hidrogén üzemanyagcellás gépkocsi. Melyiket választanád? 

Ha valamiért a hidrogén üzeműre böktél, jó hírünk van: ebben ugyanis jobbak az esélyeid a túlélésre – legalábbis a Toyota sajátos, és alighanem nem is teljesen szabályos kísérletének tanulsága szerint. 
Amint Bob Carter, a Toyota USA értékesítési vezetője egy konferencián elmondta, kutatás-fejlesztésért felelős munkatársai eredetileg csak a hidrogéntartályok ellenállóképességét akarták ellenőrizni, amikor egy kiskaliberű lőfegyverrel odapörköltek egyet. Legnagyobb meglepetésükre a szénszálas rostokból készült tárolóedényről egyszerűen lepattantak a lövedékek. A történet szerint ekkor előkerültek a nagyobb fegyverek (ne feledjük, mindez Amerikában történt), és folytatták a lövöldözést. A kísérletet akkor hagyták abba, amikor az .50-es kaliberű (a jelenleg kapható egyik legnagyobb erejű) pisztolylőszer épp csak behorpasztotta kicsit a tartályt. 
Akik tehát a Hindenburg-katasztrófa megismétlődésétől tartva ellenzik a hidrogén üzemű autók bevezetését, egy kockázati tényezőt kipipálhatnak – a Toyota egyébként ezernél is több vizsgálati módszerrel igyekszik megtalálni a rendszer esetleges Achilles-sarkait, hiszen az FCV Concept Sedan üzemanyagcellás tanulmányautó (nyitóképünkön) szériaváltozatát már 2015-ben elkezdi forgalmazni. 
“Annak idején a hibridre sokan azt mondták, csak egy PR-humbug az egész, aztán lám, hatmillió darabnál jár a technológia. A hidrogén üzemű közlekedéstől sem tántorítanak el a kételkedők, mondjanak nyugodtan, amit akarnak ” – utalt többek között a Tesla, a Volkswagen és a Nissan tamáskodó első embereire. 
Ami a hidrogéntartály esetleges kilyukasztását illeti: a Toyotának végül csak sikerült léket ütnie a szénszálas tartályon. Az üzemanyag gáz formájában, viharos gyorsasággal elillant, ami jobban hangzik, mint amikor ötven liternyi benzin tocsog a kocsi alatt.