Hidrogénnel biztonságosabb

Bizarr kísérlet a Toyotától

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.16. 18.00

A Toyota teljes mellszélességgel kiáll a hidrogénes üzemanyagcella-technológia mellett. A közelmúltban arra is fényt derítettek, hogy ezek az autók szupererőkkel bírnak.

Képzeld el, hogy felfegyverzett rosszfiúk üldöznek, menekülnöd kell. A parkolóban két autó áll előtted: egy hagyományos benzines modell, és egy kísérleti, hidrogén üzemanyagcellás gépkocsi. Melyiket választanád? 

Ha valamiért a hidrogén üzeműre böktél, jó hírünk van: ebben ugyanis jobbak az esélyeid a túlélésre – legalábbis a Toyota sajátos, és alighanem nem is teljesen szabályos kísérletének tanulsága szerint. 
Amint Bob Carter, a Toyota USA értékesítési vezetője egy konferencián elmondta, kutatás-fejlesztésért felelős munkatársai eredetileg csak a hidrogéntartályok ellenállóképességét akarták ellenőrizni, amikor egy kiskaliberű lőfegyverrel odapörköltek egyet. Legnagyobb meglepetésükre a szénszálas rostokból készült tárolóedényről egyszerűen lepattantak a lövedékek. A történet szerint ekkor előkerültek a nagyobb fegyverek (ne feledjük, mindez Amerikában történt), és folytatták a lövöldözést. A kísérletet akkor hagyták abba, amikor az .50-es kaliberű (a jelenleg kapható egyik legnagyobb erejű) pisztolylőszer épp csak behorpasztotta kicsit a tartályt. 
Akik tehát a Hindenburg-katasztrófa megismétlődésétől tartva ellenzik a hidrogén üzemű autók bevezetését, egy kockázati tényezőt kipipálhatnak – a Toyota egyébként ezernél is több vizsgálati módszerrel igyekszik megtalálni a rendszer esetleges Achilles-sarkait, hiszen az FCV Concept Sedan üzemanyagcellás tanulmányautó (nyitóképünkön) szériaváltozatát már 2015-ben elkezdi forgalmazni. 
“Annak idején a hibridre sokan azt mondták, csak egy PR-humbug az egész, aztán lám, hatmillió darabnál jár a technológia. A hidrogén üzemű közlekedéstől sem tántorítanak el a kételkedők, mondjanak nyugodtan, amit akarnak ” – utalt többek között a Tesla, a Volkswagen és a Nissan tamáskodó első embereire. 
Ami a hidrogéntartály esetleges kilyukasztását illeti: a Toyotának végül csak sikerült léket ütnie a szénszálas tartályon. Az üzemanyag gáz formájában, viharos gyorsasággal elillant, ami jobban hangzik, mint amikor ötven liternyi benzin tocsog a kocsi alatt.

Kommentek

  • killerbee

    ez igy egy nagy hulyeseg, a hidrogen uzemanyagcellas auto nem azert biztonsagos mert nehez atloni az uzemanyagtartalyat, hanem azert mert 50 evnyi(!!!) szopas es nephulyites utan sem letezik. sot, soha nem is fog elterjedni, mert nincs hozza hidrogen, de meg ha lenne is, akkor is 2-4x rosszabb hatasfoku mint az akkumulatoros elektromos auto ami pedig elvi okok miatt van ugyhogy soha nem is fogja tudni ezt a hatranyt ledolgozni.

    A legegeslegnagyobb baja viszont – es pont ezert eroltetik mar 50 eve az olajos kocsogok -, hogy konzervalni probalja azt a rabszolgasagot ami az olaj alapu kozlekedessel kialakult. De most mar baszhatjak, az akkumulatoros auto szelleme vegleg kiszabadult a palackbol, ugyhogy feldughatjak maguknak a hidrogenes hulyesegeiket, ha egyaltalan valaha piacra mernek lepni ezzel a zsakutcaval.
    abbol hogy a hibridekkel tarolt a Toyota egyaltalan nem kovetkezik, hogy a hidrogen uzemanyagcellas jarmuvekkel is fognak, a hibridekkel sosem voltak elvi problemak a hidrogenes baromsaggal viszont ko kemenyen vannak, ugyhogy marhara nem osszehasonlithato a ketto.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.