Gyártásba kerül a Nissan retró örömautója

A Toyota GT86 ellenfele lehet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.16. 08.00

Életre kelnek a Nissan IDx-ikrek, legalábbis egyikük. A november végén bemutatott sportos kisautót középtávon sorozatgyártásba kívánja venni a gyár – talán éppen Nismo kivitelben.

A vele együtt bemutatott, új Nissan GT-R, és pláne a GT-R Nismo árnyékában annak idején viszonylag kis vihart kavart a Tokióban leleplezett kisautópáros. Pedig a hátsókerék-hajtásúnak megálmodott (bár valójában motor nélküli makettként színre állított) IDx Freeflow és sportos ikertestvére, az IDx Nismo egyszerre több autós vágyat is kielégíthetne: csekély méretével és tömegével városi, környezetbarát közlekedési eszköz lehetne, múltidéző stílusával pontosan egybevág az aktuális divattal, a hajtott hátsó kerekek előnyeit pedig magyarázni sem kell… 

Annak idején puszta stílusgyakorlatnak szánta az autókat a Nissan, Andy Palmer alelnök szerint azonban “a két tanulmány egyike szerepel középtávú terveinkben. Azt, hogy mindkettőt elkészítjük-e, majd meglátjuk. Nem állítom, hogy nem, egyelőre azonban annyit mondhatok, hogy az egyik bizonyosan megvalósul.” 
Hogy melyik, azt természetesen nem árulta el a vezető, az viszont biztos, hogy árában, méretében és piaci pozicionálásában a 370Z sportkupé alá tagozódik majd be az apróság. 
Mindkét autót CVT váltóval álmodta meg a Nissan; a civil kivitel 1,2 vagy 1,5 literes benzinmotort kaphatna, míg a Nismo variáns a Juke azonos szintű modelljében is szolgáló, 1,6 literes, 200 lóerős erőforrást kaphatná meg.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.