A vele együtt bemutatott, új Nissan GT-R, és pláne a GT-R Nismo árnyékában annak idején viszonylag kis vihart kavart a Tokióban leleplezett kisautópáros. Pedig a hátsókerék-hajtásúnak megálmodott (bár valójában motor nélküli makettként színre állított) IDx Freeflow és sportos ikertestvére, az IDx Nismo egyszerre több autós vágyat is kielégíthetne: csekély méretével és tömegével városi, környezetbarát közlekedési eszköz lehetne, múltidéző stílusával pontosan egybevág az aktuális divattal, a hajtott hátsó kerekek előnyeit pedig magyarázni sem kell… 

Annak idején puszta stílusgyakorlatnak szánta az autókat a Nissan, Andy Palmer alelnök szerint azonban “a két tanulmány egyike szerepel középtávú terveinkben. Azt, hogy mindkettőt elkészítjük-e, majd meglátjuk. Nem állítom, hogy nem, egyelőre azonban annyit mondhatok, hogy az egyik bizonyosan megvalósul.” 

Hogy melyik, azt természetesen nem árulta el a vezető, az viszont biztos, hogy árában, méretében és piaci pozicionálásában a 370Z sportkupé alá tagozódik majd be az apróság. 
Mindkét autót CVT váltóval álmodta meg a Nissan; a civil kivitel 1,2 vagy 1,5 literes benzinmotort kaphatna, míg a Nismo variáns a Juke azonos szintű modelljében is szolgáló, 1,6 literes, 200 lóerős erőforrást kaphatná meg.