Lexus RC F: Egy kihívás anatómiája

Kettős üzemű motor, aktív differenciálmű

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.15. 15.00

Még mindig nem tudjuk, pontosan mekkora a Lexus RC F nyolchengeres motorjának teljesítménye, a sportkupé azonban így is bőségesen szolgáltat ínyencségeket.

Több mint 450 lóerő: a múlt héten ennyit tudtunk meg a Lexus vadonatúj sportmodelljének motorjáról. Több mint 450 lóerő és több mint 520 Nm: ezt közölte most, a hivatalos világpremiert követően a Lexus. Hogy pontosan mennyivel több, az egyelőre titok marad (a legújabb BMW M3 esetében ez a ‘több’ pontosan egy lóerőnek bizonyult), viszont addig is rengeteg okosságot tudtunk meg a Lexus RC F-ről. 

Például, hogy a motor a hagyományos négyütemű Otto- és a márka hibridjeinél használatos Atkinson-ciklusban egyaránt képes üzemelni: utóbbi kis fordulaton biztosít takarékos üzemet, míg a klasszikus Otto-ciklus nagy fordulaton biztosítja az ötliteres V8-astól elvárható teljesítményt. 
A kétszer két végcsőben végződő kipufogórendszer a fordulatszám és a terhelés függvényében eltérő tónusban muzsikál, a nyolcfokozatú automata sebességváltó közvetlen, sportos beállítást kapott. A hajtóerő ezen keresztül az aktív hátsó differenciálműbe jut, amely a kerekek szelektív fékezése helyett a nyomaték tevékeny, oldalankénti megosztása révén biztosít stabil, élvezetes ívmeneti vezethetőséget. Ez normál és versenyüzemmód mellett egy különösen gyorsan reagáló szlalomüzemmódot is kapott. 
A pontos és gyors vezethetőséghez a minél csekélyebb rugózatlan tömeg is hozzájárul; ennek érdekében különleges, kovácsolt alumínium féktárcsákat kapott az autó. 
A beltérben az LFA szupersportkocsival szerzett tapasztalatok alapján továbbfejlesztett, központikijelző-koncepció tehermentesíti a vezető figyelmét; itt a kiválasztott üzemmódtól függően jelennek meg más és más információk, a fordulatszámmérőtől a menetsebességig, az aktív differenciálmű nyomatékmegosztásának aktuális értékétől az oldalgyorsulást mérő műszer kijelzéséig, vagy akár a féklámpa működését visszajelző üzenetig.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.