Kalandra fel, kis bogár!

VW Beetle Dune Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.15. 10.00

A múlt héten rajzokon már láthattuk, most viszont teljes életnagyságban bemutatkozott a Volkswagen emelt hasú retrotanumánya, a Beetle Dune. Nem kizárt, hogy egyszer utcára kerülhet.

Komoly öt centiméterrel hordja magasabban az orrát – és minden egyéb alkatrészét – a Volkswagen Beetle alapmodellnél a múlt héten már beharangozott Dune tanulmányautó, amelyet a Detroiti Autókiállításon mutatott be a német márka. 

A méretnövekedéssel együtt az autó kerekei is megnőttek; a 19 colos kerekek révén kijjebb tolt nyomtávhoz speciálisan kialakított, a karosszériától látványosan elválasztott toldatok passzítják hozzá a kerékíveket – összesen csaknem öt centivel növelve meg az autó szélességét. 

Az utastér alig változott: a kesztyűtartó helyén az eredeti Bogarat idéző kapaszkodót találunk, a középkonzolt érintőképernyős multimédia rendszer foglalja el

A karosszéria hosszát 12 mm-rel növelték meg a lökhárítóra biggyesztett offroad látványelemek. Ezek közül különösen látványos az első méhsejt-rácsozat, valamint az azt keretező, patkó alakú, LED-es nappali fények. 
Hátul dupla légterelő tölt be kettős szerepet: alaphelyzetben nem többek morcosító elemeknél, de szükség esetén sílécek szállítására is alkalmasak – még akkor is, ha a homoksivatagokat idéző fényezés és elnevezés alapján nem a téli sportokra asszociálunk első körben. 
A légbeömlőkkel megvadított, domborúbbra formált motorházfedél alatt a tanulmány legkevésbé formabontó komponense lapul: a 210 lóerős, kétliteres turbómotor hétfokozatú DSG váltón keresztül hajtja az első kerekeket. 
A Volkswagen egyelőre nem tervezi a dűnebogár sorozatgyártását, viszont árgus szemekkel figyelik, milyen a tanulmány fogadtatása.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.