Visszatért a Porsche 911 Targa

Májustól kapható a klasszikus majdnem-kabrió

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.14. 09.00

Ultramodern technológiák és hagyománytisztelő stílus óvatos elegyeként hozta létre a 2014-es 911 Targa modellt a Porsche: a retrós megjelenéshez motoros mozgatású tetőszelvény társul.

A Porsche először 1965-ben vágta ki a 911 tetőlemezét, és kombinálta ezzel a kabriók életérzését a kupék merevségével és vezethetőségével – legalábbis majdnem. 

Bár a modell kecses esztétikuma a karosszériát merevítő, böhöm vastag B-oszlop miatt szenvedett némi csorbát, a rajongók igazi szerelmeshez illő módon tették és teszik mindmáig túl magukat ezen az apróságon. A Targa visszahozatalára tett legutóbbi próbálkozás nem volt az igazi, a hátrasikló üvegtető modern és kecses volt, ám – ki gondolta volna – talán pont a hídpillérszerű B-oszlop hiánya miatt korántsem váltott ki akkora érdeklődést a piacon, mint amit megérdemelt volna. 
A mostani generációnál ezért megőrizték az eredeti stílust: a széles far fölé feszülő panoráma-hátsószélvédő és előtte a fémszínű bukókeret ugyanazt a bumfordi, de otthonos karaktert rajzolja ki, mint hatvan évvel ezelőtt. Az előd 997 Targa motorosan mozgatható üvegtetejének tagadhatatlan eleganciája és praktikuma ugyanakkor erős nyomot hagyott a tervezőkben: az újonc tetőpanelje gombnyomásra tűnik el a hátsó szélvédő mögött, és jön ismét elő, ha szükségünk van rá. 
A Targa kizárólag összkerékhajtással választható, és akárcsak az alapját adó 911 Carrera 4, kétféle motorral kínálják: a Targa 4 3,4 literes hathengeres boxerje 350 lóerőt ad le, ami duplakuplungos sebességváltóval és Sport Chrono csomaggal párosítva 4,8 másodperces gyorsulást és 282 km/óra végsebességet eredményez. A csúcsmodell 911 Targa 4S a nagyobbik, 3,8 literes motort kapta meg, az ebből előcsalogatott 400 lóerő 296 km/óra végsebességre elég, a modell megfelelő specifikációk esetén 4,4 másodperc alatt van százon – a menetteljesítmények terén gyakorlatilag egyenértékű tehát a kabrió modellel. 
A 911 Targa májusban érkezik a márkakereskedésekbe, németországi ára nem egészen ezer euróval alacsonyabb az azonos motorizáltságú kabrióénál.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.