A Porsche először 1965-ben vágta ki a 911 tetőlemezét, és kombinálta ezzel a kabriók életérzését a kupék merevségével és vezethetőségével – legalábbis majdnem. 

Bár a modell kecses esztétikuma a karosszériát merevítő, böhöm vastag B-oszlop miatt szenvedett némi csorbát, a rajongók igazi szerelmeshez illő módon tették és teszik mindmáig túl magukat ezen az apróságon. A Targa visszahozatalára tett legutóbbi próbálkozás nem volt az igazi, a hátrasikló üvegtető modern és kecses volt, ám – ki gondolta volna – talán pont a hídpillérszerű B-oszlop hiánya miatt korántsem váltott ki akkora érdeklődést a piacon, mint amit megérdemelt volna. 
A mostani generációnál ezért megőrizték az eredeti stílust: a széles far fölé feszülő panoráma-hátsószélvédő és előtte a fémszínű bukókeret ugyanazt a bumfordi, de otthonos karaktert rajzolja ki, mint hatvan évvel ezelőtt. Az előd 997 Targa motorosan mozgatható üvegtetejének tagadhatatlan eleganciája és praktikuma ugyanakkor erős nyomot hagyott a tervezőkben: az újonc tetőpanelje gombnyomásra tűnik el a hátsó szélvédő mögött, és jön ismét elő, ha szükségünk van rá. 
A Targa kizárólag összkerékhajtással választható, és akárcsak az alapját adó 911 Carrera 4, kétféle motorral kínálják: a Targa 4 3,4 literes hathengeres boxerje 350 lóerőt ad le, ami duplakuplungos sebességváltóval és Sport Chrono csomaggal párosítva 4,8 másodperces gyorsulást és 282 km/óra végsebességet eredményez. A csúcsmodell 911 Targa 4S a nagyobbik, 3,8 literes motort kapta meg, az ebből előcsalogatott 400 lóerő 296 km/óra végsebességre elég, a modell megfelelő specifikációk esetén 4,4 másodperc alatt van százon – a menetteljesítmények terén gyakorlatilag egyenértékű tehát a kabrió modellel. 
A 911 Targa májusban érkezik a márkakereskedésekbe, németországi ára nem egészen ezer euróval alacsonyabb az azonos motorizáltságú kabrióénál.