Visszatért a Porsche 911 Targa

Májustól kapható a klasszikus majdnem-kabrió

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.14. 09.00

Ultramodern technológiák és hagyománytisztelő stílus óvatos elegyeként hozta létre a 2014-es 911 Targa modellt a Porsche: a retrós megjelenéshez motoros mozgatású tetőszelvény társul.

A Porsche először 1965-ben vágta ki a 911 tetőlemezét, és kombinálta ezzel a kabriók életérzését a kupék merevségével és vezethetőségével – legalábbis majdnem. 

Bár a modell kecses esztétikuma a karosszériát merevítő, böhöm vastag B-oszlop miatt szenvedett némi csorbát, a rajongók igazi szerelmeshez illő módon tették és teszik mindmáig túl magukat ezen az apróságon. A Targa visszahozatalára tett legutóbbi próbálkozás nem volt az igazi, a hátrasikló üvegtető modern és kecses volt, ám – ki gondolta volna – talán pont a hídpillérszerű B-oszlop hiánya miatt korántsem váltott ki akkora érdeklődést a piacon, mint amit megérdemelt volna. 
A mostani generációnál ezért megőrizték az eredeti stílust: a széles far fölé feszülő panoráma-hátsószélvédő és előtte a fémszínű bukókeret ugyanazt a bumfordi, de otthonos karaktert rajzolja ki, mint hatvan évvel ezelőtt. Az előd 997 Targa motorosan mozgatható üvegtetejének tagadhatatlan eleganciája és praktikuma ugyanakkor erős nyomot hagyott a tervezőkben: az újonc tetőpanelje gombnyomásra tűnik el a hátsó szélvédő mögött, és jön ismét elő, ha szükségünk van rá. 
A Targa kizárólag összkerékhajtással választható, és akárcsak az alapját adó 911 Carrera 4, kétféle motorral kínálják: a Targa 4 3,4 literes hathengeres boxerje 350 lóerőt ad le, ami duplakuplungos sebességváltóval és Sport Chrono csomaggal párosítva 4,8 másodperces gyorsulást és 282 km/óra végsebességet eredményez. A csúcsmodell 911 Targa 4S a nagyobbik, 3,8 literes motort kapta meg, az ebből előcsalogatott 400 lóerő 296 km/óra végsebességre elég, a modell megfelelő specifikációk esetén 4,4 másodperc alatt van százon – a menetteljesítmények terén gyakorlatilag egyenértékű tehát a kabrió modellel. 
A 911 Targa májusban érkezik a márkakereskedésekbe, németországi ára nem egészen ezer euróval alacsonyabb az azonos motorizáltságú kabrióénál.

Kommentek

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.