Úri kanyarvadász

Infiniti Q50 Eau Rouge tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.14. 19.00

A Forma-1 kötelez: a japán Infiniti határozottan sportos felhangokkal szeretné kiegészíteni termékkínálatát. Ezt a lehetőséget előlegezi meg a Q50 utcai versenytanulmánya.

“Ha megépítenénk, legalább egy 500 lóerős, 800 Nm nyomatékú V-motort tudnék elképzelni az orrában, kompresszorral vagy turbóval” – nyilatkozta a koncepcióautóról Johan de Nysschen, az Infiniti Motor Company Limited elnöke. Ez két dolgot jelent: egyrészt, hogy a belgiumi GP pálya leghíresebb kanyarjáról elnevezett Eau Rouge ma még csupán ígéret, egy elképzelhető fejlesztési irány indikátora – másrészt pedig, hogy az Infiniti nagyon is komolyan gondolja a dolgot. 

Olyannyira, hogy a tanulmányautó egyenesen a márka F1-es versenyautójától kölcsönözte jó néhány stíluselemét, az első kerékívektől a hátsó aerodinamikai kiegészítőkön át a hátsó ködfényig. 
Noha Q50-nek nevezik, az Eau Rouge-nak vajmi kevés köze van a szériaautóhoz. Az első ajtókon és a tetőoszlopokon kívül minden karosszériaelemét lecserélték: egy-egy centivel szélesebbek a vadonatúj kerékívek, légbeömlők lyuggatják a motorházfedelet, hatalmas szárny termel leszorítóerőt a faron. A képet egyedi fényezés és 21 colos keréktárcsák teszik teljessé. 
A beltérben sportülések, F1-es váltófülek, az ajtót és a középkonzolt borító, vörös árnyalatú szénszálas felületek teremtik meg a hangulatot. A króm részleteket kívül-belül sötét fényű krómra cserélték.

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.