Úri kanyarvadász

Infiniti Q50 Eau Rouge tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.14. 19.00

A Forma-1 kötelez: a japán Infiniti határozottan sportos felhangokkal szeretné kiegészíteni termékkínálatát. Ezt a lehetőséget előlegezi meg a Q50 utcai versenytanulmánya.

“Ha megépítenénk, legalább egy 500 lóerős, 800 Nm nyomatékú V-motort tudnék elképzelni az orrában, kompresszorral vagy turbóval” – nyilatkozta a koncepcióautóról Johan de Nysschen, az Infiniti Motor Company Limited elnöke. Ez két dolgot jelent: egyrészt, hogy a belgiumi GP pálya leghíresebb kanyarjáról elnevezett Eau Rouge ma még csupán ígéret, egy elképzelhető fejlesztési irány indikátora – másrészt pedig, hogy az Infiniti nagyon is komolyan gondolja a dolgot. 

Olyannyira, hogy a tanulmányautó egyenesen a márka F1-es versenyautójától kölcsönözte jó néhány stíluselemét, az első kerékívektől a hátsó aerodinamikai kiegészítőkön át a hátsó ködfényig. 
Noha Q50-nek nevezik, az Eau Rouge-nak vajmi kevés köze van a szériaautóhoz. Az első ajtókon és a tetőoszlopokon kívül minden karosszériaelemét lecserélték: egy-egy centivel szélesebbek a vadonatúj kerékívek, légbeömlők lyuggatják a motorházfedelet, hatalmas szárny termel leszorítóerőt a faron. A képet egyedi fényezés és 21 colos keréktárcsák teszik teljessé. 
A beltérben sportülések, F1-es váltófülek, az ajtót és a középkonzolt borító, vörös árnyalatú szénszálas felületek teremtik meg a hangulatot. A króm részleteket kívül-belül sötét fényű krómra cserélték.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.