Kátyúban fürdik az útjavításért küzdő tanár

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.01.14. 12.45

A tanárnő szerint az út “halálos csapda” az autósok számára. Főleg éjszaka nagyon veszélyes, hiszen nem lehet észrevenni a kátyúkat.

Dél-Afrika nem éppen a tükörsimára aszfaltozott útjairól híres, inkább a méretes kátyúkról, amikben nemhogy egy földimalac család elférne kényelmesen, de egyenesen medencének is tökéletes. Emiatt a borzasztó állapotban lévő úthálózat miatt tiltakozik egy fiatal brit tanárnő, aki fogta a strandfelszerelését és csobbant egyet az egyik méretes gödörben. 
Semmit nem hagyott ki, ami a tökéletes strandoláshoz nélkülözhetetlen, vitt magával fürdőszivacsot, sampont, tusfürdőt, törölközőt, de még egy üveg bort és olvasnivalót is, mintha csak egy wellness hotel medencéjének a partján élvezné a kikapcsolódást. A történelem diplomás Rosie Morrison Afrikában tanít, és mindennap ezen az úton kell végigmennie. Elmondása szerint 20 perces autózás lenne a Machadodorp és Mashishing között út, de ilyen körülmények között, néha 1 órába is beletelik mire átvergődik a szakaszon. 
“Miután feltöltöttük a képeket a Facebookra, vírusszerűen kezdett elterjedni, és azóta rengeteg rádiócsatorna megkeresett, hogy nyilatkozzak, a helyi újságok pedig kivétel nélkül lehozták a sztorit” – meséli lelkesen a tanárnő. Ezek szerint sikerült elérnie, amit szeretett volna, hogy mindenki megismerje a problémát, és eljusson az illetékesek fülébe is.   
 
Morrison kisasszony szerint az út “halálos csapda” az autósok számára. Főleg éjszaka nagyon veszélyes, hiszen nem lehet elég hamar észrevenni a kátyúkat, és megítélni, hogy milyen mélyek. 
A közlekedési minisztérium szóvivője a tiltakozó akció nyilvánosságra kerülése után elmondta, tudják, hogy rossz állapotban van az út, folyamatosan javítgatják, de a közeli bányákból követ szállító számtalan kamion teljesen tönkreteszi az aszfaltot.

Szavazás

Ti jártatok már Dél-Afrikában?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • husky

    Ez egy merőben más világ. Ott az a főút, amelynek nagyon fontos a szerepe,és egyáltalán nem a minőség számít! Egy felhőszakadás után alvázig lehet süllyedni egy pickuppal a dzsungelen átvezető főúton, ami úgy 20 méter széles, aszályban porzik, esőben szinte minden elakad. Van még olyan falu, ahol se áram, se víz, se utca, se iskola, sem orvos, csak 40-50 nyomorviskó, az embereknek talán nincsen irata sem és ezért hivatalosan nem is léteznek. A vizet 3-5 kilométerről hordják kannába.
    Pretoria nyomortelepére is be lehet fizetni kisbuszos túrára 15-20 dollár/fő, már aki megmeri tenni, mert oda rendőrség is undorral megy, s inkább csak a központ utasítására, magától soha!

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.