Mindössze a szélvédőkeret szakítja meg azt a hatalmas üvegfelületet, amely a Nissan legújabb limuzin-tanulmányának, a kissé sótlan módon elnevezett Nissan Sport Sedan Conceptnek az utastere fölött feszül. Ezt különösebben nem részletezi a Nissan – nem csoda, hiszen sorozatgyártásra nyilvánvalóan nem praktikus a lenyűgöző karosszériaelem – de szerencsére a 4,8 méteres szedán egyéb formajegyei is kellően látványosak. 

Visszaköszönnek a Nissan Resonance és Friend-ME tanulmányautókon felvezetett részletek: a bumeráng alakú lámpatestek, a V-t formázó orrkialakítás, de a tető íve is ismerős lehet a tavaly bemutatott koncepciókról. 
A négyajtós tanulmány szokatlanul mélyen húzódó gépházfedéllel és a kerekeknél lefelé forduló, csekély hasmagasságot szimuláló oldalfallal hangsúlyozza sportosságát; a 21 colos abroncsokon ultra alacsony profilú, 275/30-as abroncsok feszülnek. 
Amilyen alacsony és hosszú az orr, olyan magas és rövid a far, a kettő között vékony krómcsík jelöli ki az oldalablakok határát. A rejtett tetőoszlopok révén mintegy lebegni látszik az utastér fölött a tető, ami annak ellenére bőséges helyérzetet kelt, hogy valójában igen alacsony (1378 mm) az autó. A légies megjelenést a Strad Amber névre keresztelt, a míves hegedűk hangulatát felidézni hivatott fényezés fokozza.
A 2828 mm-es tengelytávnak köszönhetően tágas belső teret prémium anyagok, rombuszmintás, steppelt üléskárpitok, és háromdimenziós felületek uralják; a manapság szokásos, organikusan hullámzó vonalak helyett sokszögletű, geometrikus formák adnak karaktert az autónak. 
A Nissan sportszedán-tanulmányának legkevésbé formabontó komponense a hajtáslánc: a 3,5 literes V6-os benzinmotor több mint 300 lóerőt teljesít, ereje sportos hangolású CVT-váltón keresztül jut el az első kerekekre.