Átlátszó támadás a középosztályban

Nissan Sport Sedan Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.14. 11.30

Az agresszív Ford Mondeo, a sportos Mazda6 babérjaira tör a Nissan Sport Sedan Concept: merész formavilágánál csak csupaüveg utasfülkéje a formabontóbb.

Mindössze a szélvédőkeret szakítja meg azt a hatalmas üvegfelületet, amely a Nissan legújabb limuzin-tanulmányának, a kissé sótlan módon elnevezett Nissan Sport Sedan Conceptnek az utastere fölött feszül. Ezt különösebben nem részletezi a Nissan – nem csoda, hiszen sorozatgyártásra nyilvánvalóan nem praktikus a lenyűgöző karosszériaelem – de szerencsére a 4,8 méteres szedán egyéb formajegyei is kellően látványosak. 

Visszaköszönnek a Nissan Resonance és Friend-ME tanulmányautókon felvezetett részletek: a bumeráng alakú lámpatestek, a V-t formázó orrkialakítás, de a tető íve is ismerős lehet a tavaly bemutatott koncepciókról. 
A négyajtós tanulmány szokatlanul mélyen húzódó gépházfedéllel és a kerekeknél lefelé forduló, csekély hasmagasságot szimuláló oldalfallal hangsúlyozza sportosságát; a 21 colos abroncsokon ultra alacsony profilú, 275/30-as abroncsok feszülnek. 
Amilyen alacsony és hosszú az orr, olyan magas és rövid a far, a kettő között vékony krómcsík jelöli ki az oldalablakok határát. A rejtett tetőoszlopok révén mintegy lebegni látszik az utastér fölött a tető, ami annak ellenére bőséges helyérzetet kelt, hogy valójában igen alacsony (1378 mm) az autó. A légies megjelenést a Strad Amber névre keresztelt, a míves hegedűk hangulatát felidézni hivatott fényezés fokozza.
A 2828 mm-es tengelytávnak köszönhetően tágas belső teret prémium anyagok, rombuszmintás, steppelt üléskárpitok, és háromdimenziós felületek uralják; a manapság szokásos, organikusan hullámzó vonalak helyett sokszögletű, geometrikus formák adnak karaktert az autónak. 
A Nissan sportszedán-tanulmányának legkevésbé formabontó komponense a hajtáslánc: a 3,5 literes V6-os benzinmotor több mint 300 lóerőt teljesít, ereje sportos hangolású CVT-váltón keresztül jut el az első kerekekre.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.