Átlátszó támadás a középosztályban

Nissan Sport Sedan Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.14. 11.30

Az agresszív Ford Mondeo, a sportos Mazda6 babérjaira tör a Nissan Sport Sedan Concept: merész formavilágánál csak csupaüveg utasfülkéje a formabontóbb.

Mindössze a szélvédőkeret szakítja meg azt a hatalmas üvegfelületet, amely a Nissan legújabb limuzin-tanulmányának, a kissé sótlan módon elnevezett Nissan Sport Sedan Conceptnek az utastere fölött feszül. Ezt különösebben nem részletezi a Nissan – nem csoda, hiszen sorozatgyártásra nyilvánvalóan nem praktikus a lenyűgöző karosszériaelem – de szerencsére a 4,8 méteres szedán egyéb formajegyei is kellően látványosak. 

Visszaköszönnek a Nissan Resonance és Friend-ME tanulmányautókon felvezetett részletek: a bumeráng alakú lámpatestek, a V-t formázó orrkialakítás, de a tető íve is ismerős lehet a tavaly bemutatott koncepciókról. 
A négyajtós tanulmány szokatlanul mélyen húzódó gépházfedéllel és a kerekeknél lefelé forduló, csekély hasmagasságot szimuláló oldalfallal hangsúlyozza sportosságát; a 21 colos abroncsokon ultra alacsony profilú, 275/30-as abroncsok feszülnek. 
Amilyen alacsony és hosszú az orr, olyan magas és rövid a far, a kettő között vékony krómcsík jelöli ki az oldalablakok határát. A rejtett tetőoszlopok révén mintegy lebegni látszik az utastér fölött a tető, ami annak ellenére bőséges helyérzetet kelt, hogy valójában igen alacsony (1378 mm) az autó. A légies megjelenést a Strad Amber névre keresztelt, a míves hegedűk hangulatát felidézni hivatott fényezés fokozza.
A 2828 mm-es tengelytávnak köszönhetően tágas belső teret prémium anyagok, rombuszmintás, steppelt üléskárpitok, és háromdimenziós felületek uralják; a manapság szokásos, organikusan hullámzó vonalak helyett sokszögletű, geometrikus formák adnak karaktert az autónak. 
A Nissan sportszedán-tanulmányának legkevésbé formabontó komponense a hajtáslánc: a 3,5 literes V6-os benzinmotor több mint 300 lóerőt teljesít, ereje sportos hangolású CVT-váltón keresztül jut el az első kerekekre.

Kommentek

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.