A múltban élő jövő

Kia GT4 Stinger tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.14. 19.30

A sejtelmes előzetesek után teljesen fellebbentette a fátylat új sportautó-tanulmányáról a Kia. A GT4 Stinger a márka talán első autója, amelynek létrejöttében semmi szerepet nem játszott a ráció.

“Azt kérdezik, ki a célcsoportja az autónak? Nos, a GT4 Stingert a színtiszta önzés hozta létre. Autóbolondok teremtették, saját maguk kedvére.” – jellemezte egy füst alatt az új tanulmányt és saját munkatársait Tom Kearns, az autót jegyző Kia Design Center America vezető formatervezője. 

Lehet benne valami: a GT4 széles (1,9 m), ám rövid (4,3 m), ugyanakkor rendkívül lapos (1,25 m); egymáshoz közel fekvő (2,6 m tengelytáv) tengelyein 52:48 arányban oszlik meg a kocsi csekély, 1,3 tonnás tömege. Arányai a régmúlt klasszikus sportkocsijait idézi, amelyeknél “még nem rontották el az elektronikus kütyük a vezetés zsigeri élményét.” 
A Kia jellegzetes formanyelve még soha nem kommunikált ennyire vulgárisan: mélyre nyúló hűtőmaszk, fékhűtő nyílások elöl, a hátsó fékekre levegőt terelő küszöb oldalt, lebegni látszó tető hív játszani. 
De nem puszta öncélúság a GT4 Stinger formaterve: az A-oszlopot vízszintes rések tagolják, amelyek amellett, hogy szépen rímelnek a LED-es fényszóró egymás fölé rendezett világítóelemeire, gyakorlatilag zavartalan körkörös kilátást biztosítanak: B-oszloptól B-oszlopig könnyedén és biztonságosan tekinthet körbe a vezető. 
A csupa izom karosszéria ígérete nem marad beváltatlan: az autó orrában egy turbós, közvetlen benzinbefecskendezéses négyhengeres dolgozik. Ez önmagában nem hangzik nagyon izgalmasan, ám a Kia mérnökei 315 lóerőre emelték a márka kiforrott erőforrásának teljesítményét. “Ugyanez a blokk az Optima versenyautóban 400 lóerő feletti teljesítményre képes” – utalt Kearns a Pirelli világkupában tavaly ezüstérmes gyári csapatra. 
A szénszálas betétekkel megvadított, 20 colos felniket központi kerékanyák rögzítik, öblükben Brembo fékek dolgoznak. A tömegcsökkentést szimpatikusan túlzásba vitte a Kia: a belső kilincseket behúzófülek helyettesítik, padlószőnyeg nincs, és rádió sem – minek is az egy hátsókerék-hajtású, 300 lóerő fölötti teljesítményű autóba? 
A Kia egyelőre nem tervezi a GT4 Stinger gyártását, ám ez nem jelent semmit: többször előfordult már velük, hogy merész tanulmányaikat minimális változtatással vitték el a sorozatgyártásig.
Kia

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.