A múltban élő jövő

Kia GT4 Stinger tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.14. 19.30

A sejtelmes előzetesek után teljesen fellebbentette a fátylat új sportautó-tanulmányáról a Kia. A GT4 Stinger a márka talán első autója, amelynek létrejöttében semmi szerepet nem játszott a ráció.

“Azt kérdezik, ki a célcsoportja az autónak? Nos, a GT4 Stingert a színtiszta önzés hozta létre. Autóbolondok teremtették, saját maguk kedvére.” – jellemezte egy füst alatt az új tanulmányt és saját munkatársait Tom Kearns, az autót jegyző Kia Design Center America vezető formatervezője. 

Lehet benne valami: a GT4 széles (1,9 m), ám rövid (4,3 m), ugyanakkor rendkívül lapos (1,25 m); egymáshoz közel fekvő (2,6 m tengelytáv) tengelyein 52:48 arányban oszlik meg a kocsi csekély, 1,3 tonnás tömege. Arányai a régmúlt klasszikus sportkocsijait idézi, amelyeknél “még nem rontották el az elektronikus kütyük a vezetés zsigeri élményét.” 
A Kia jellegzetes formanyelve még soha nem kommunikált ennyire vulgárisan: mélyre nyúló hűtőmaszk, fékhűtő nyílások elöl, a hátsó fékekre levegőt terelő küszöb oldalt, lebegni látszó tető hív játszani. 
De nem puszta öncélúság a GT4 Stinger formaterve: az A-oszlopot vízszintes rések tagolják, amelyek amellett, hogy szépen rímelnek a LED-es fényszóró egymás fölé rendezett világítóelemeire, gyakorlatilag zavartalan körkörös kilátást biztosítanak: B-oszloptól B-oszlopig könnyedén és biztonságosan tekinthet körbe a vezető. 
A csupa izom karosszéria ígérete nem marad beváltatlan: az autó orrában egy turbós, közvetlen benzinbefecskendezéses négyhengeres dolgozik. Ez önmagában nem hangzik nagyon izgalmasan, ám a Kia mérnökei 315 lóerőre emelték a márka kiforrott erőforrásának teljesítményét. “Ugyanez a blokk az Optima versenyautóban 400 lóerő feletti teljesítményre képes” – utalt Kearns a Pirelli világkupában tavaly ezüstérmes gyári csapatra. 
A szénszálas betétekkel megvadított, 20 colos felniket központi kerékanyák rögzítik, öblükben Brembo fékek dolgoznak. A tömegcsökkentést szimpatikusan túlzásba vitte a Kia: a belső kilincseket behúzófülek helyettesítik, padlószőnyeg nincs, és rádió sem – minek is az egy hátsókerék-hajtású, 300 lóerő fölötti teljesítményű autóba? 
A Kia egyelőre nem tervezi a GT4 Stinger gyártását, ám ez nem jelent semmit: többször előfordult már velük, hogy merész tanulmányaikat minimális változtatással vitték el a sorozatgyártásig.
Kia

Kommentek

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.