Mazda RX-7, első generáció (1978-1985)

Mazda RX-7, első generáció (1978-1985)

Mazda RX-7, második generáció (1986-1991)

Mazda RX-7, második generáció (1986-1991)

Mazda RX-7, harmadik generáció (1992-2002)

Mazda RX-7, harmadik generáció (1992-2002)


Másfél évvel ezelőtt azt hittük, örökre vége a forgótárcsás motornak: 2012 nyarán a technológia utolsó mentsvára, a Mazda is beszüntette a Felix Wankel találmánya alapján gyártott erőforrást. 

Brit lapértesülések szerint azonban hamarosan feltámadhat a legendás motor, és vele együtt a Mazda egyik ikonikus modellje, a RX-7. 
A hírek egy kétrotoros, összesen 1,2 literes motorról szólnak – ez hagyományos Otto-motor mércével 2,4 liternek felel meg. A szívómotor várhatóan 255 lóerő körüli teljesítményre lesz képes (a legutóbbi Wankel-modell, az RX-8 1,3 literes duplatárcsás blokkja kiviteltől függően 192-250 lóerőt tudott). 
A forgótárcsás motorokat a megbízhatóságuk és üzemanyag-fogyasztásuk kapcsán felmerülő problémák taszították le a trónról, ahová fajlagos teljesítményük és sima járásuk miatt felkerülhettek volna. Ha a Mazda visszahozza a technológiát, az minden bizonnyal azt jelenti, hogy orvosolták ezeket a gondokat. 
Ami az eljövendő sportkocsi formavilágát illeti, az RX-7 a jövőre színre lépő MX-5 dizájnelemeit fogja megörökölni – ami persze jelenleg nem jelent sokat, hiszen még annak sem véglegesítették a terveit. Az viszont ígéretes, hogy a projekt vezető dizájnere az az Ikuo Maeda, akinek édesapja adta nekünk a legelső RX-7-est a hetvenes években.
(Nyitóképünkön a 2007-ben megrajzolt 2018 Mazda3 Concept)