Visszatérnek a Wankel-motoros Mazdák

Két év múlva jön az RX-7 utódja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.13. 13.00

A jelentések szerint vadonatúj forgótárcsás motort fejleszt a Mazda. Az új Wankel egy 2016-ban színre lépő, új sportkocsiba kerülhet bele.

Mazda RX-7, első generáció (1978-1985)

Mazda RX-7, első generáció (1978-1985)

Mazda RX-7, második generáció (1986-1991)

Mazda RX-7, második generáció (1986-1991)

Mazda RX-7, harmadik generáció (1992-2002)

Mazda RX-7, harmadik generáció (1992-2002)


Másfél évvel ezelőtt azt hittük, örökre vége a forgótárcsás motornak: 2012 nyarán a technológia utolsó mentsvára, a Mazda is beszüntette a Felix Wankel találmánya alapján gyártott erőforrást. 

Brit lapértesülések szerint azonban hamarosan feltámadhat a legendás motor, és vele együtt a Mazda egyik ikonikus modellje, a RX-7. 
A hírek egy kétrotoros, összesen 1,2 literes motorról szólnak – ez hagyományos Otto-motor mércével 2,4 liternek felel meg. A szívómotor várhatóan 255 lóerő körüli teljesítményre lesz képes (a legutóbbi Wankel-modell, az RX-8 1,3 literes duplatárcsás blokkja kiviteltől függően 192-250 lóerőt tudott). 
A forgótárcsás motorokat a megbízhatóságuk és üzemanyag-fogyasztásuk kapcsán felmerülő problémák taszították le a trónról, ahová fajlagos teljesítményük és sima járásuk miatt felkerülhettek volna. Ha a Mazda visszahozza a technológiát, az minden bizonnyal azt jelenti, hogy orvosolták ezeket a gondokat. 
Ami az eljövendő sportkocsi formavilágát illeti, az RX-7 a jövőre színre lépő MX-5 dizájnelemeit fogja megörökölni – ami persze jelenleg nem jelent sokat, hiszen még annak sem véglegesítették a terveit. Az viszont ígéretes, hogy a projekt vezető dizájnere az az Ikuo Maeda, akinek édesapja adta nekünk a legelső RX-7-est a hetvenes években.
(Nyitóképünkön a 2007-ben megrajzolt 2018 Mazda3 Concept)

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Jó lenne ha legalább egy normális alternatíva lenne wankelre, az RX8 egy zseniális koncepció volt, simán vettem volna egyet, de semmi értelme egy olyan autónak ami 60e km-enként motorcserés…

    Mindezt úgy hogy közben is jobban kell rá vigyázni mint egy hímes tojásra…

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

F1: Kukkantsd meg az új Mercedest!

A Mercedes-csapat néhány részletfotóval készíti elő új autója, a W08-as csütörtöki leleplezését. Kék szín is kerül a járgányra.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nemcsak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.