Szélesen hátranyúló, döntött szélvédő, hatalmas kerékívek, állítható szárny és légbeömlők mindenütt – a Toyota FT-1 hiánytalanul hozza mindazokat a stílusjegyeket, amelyek nélkül nem létezett sportkupé az elmúlt évtizedekben. 

A Toyota kaliforniai formatervező stúdiójának negyvenedik évfordulóját ünneplő tanulmány a legapróbb részletekig követi azt évtizedes sportautó-recepteket: hátratolt utaskabin, öblös kipufogók, agresszív diffúzor és persze orrmotor-hátsókerékhajtású hajtáslánc-konfiguráció örvendezteti a szívünket. 
Pont ezt a lényegi komponenst sajnos nem dolgozták ki a mindenekelőtt a hatvanas évek Toyota 2000GT szuperkupéja előtt tisztelgő autón, de mivel a márka a GT86 négyhengeres boxerétől az új fejlesztésű turbómotorokon át a Lexus RC F nyolchengeres szívómotorjáig széles választékban kínálja a sportos motorokat, nem kell aggódnunk: ha gyártásra kerülne a sor, bizonyára feltalálja magát a Toyota. 
Az utastér értelemszerűen vezetőcentrikus kialakítást kapott. Háromszögletű kijelzőegység, Forma-1-es kormánykerék, színes head-up kijelző segít uralni az autót; a hátratolt A-oszlop nem csupán a sportos megjelenést erősíti, de a körkörös kilátást is segíti.