Ez volna a következő Audi TT kupé?

Digitális műszerfal, elektromos hajtás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.11. 09.00

A jövő heti világpremier előtt kiszivárogtak az Audi terepkupé-tanulmányának fényképei. Ha képzeletben megszabadítod az offroad stíluselemektől, belelátod a következő generációs Audi TT kupét?

Egy hónapja közölt néhány vázlatos rajzot arról a terepjárós stílusjegyekkel felszerelt sportkocsi-tanulmányról az Audi, amelyet a jövő héten kezdődő Detroiti Autószalonon fognak leleplezni. Az inkább háromajtós ferdehátút vagy kupé-kombit (shooting brake) idéző sziluettbe akkor egy leendő hot hatch kompakt sportmodellt láttunk bele, a legújabb értelmezések szerint viszont az autó valójában a következő generációs Audi TT előfutára. 

Az valószínű persze, hogy az egy éven belül színre lépő sportkupé addigra eldobja masszív tetősínjeit, a kerékíveket és a küszöböt borító, vaskos koptatósávokat – megmaradhat viszont a jelenlegi TT-t idéző farkialakítás (beleértve a hátsó lámpákat), illetve az Audi legújabb formanyelvéhez igazodó, szögletesebb orrkialakítás. Kérdés, hogy a B-oszlop ívén változtat-e az Audi – magyarul visszatér-e a két generáció óta változatlan, hídként ívelő tetőkeret, vagy stílust vált a közkedvelt sportkupé? 
Az utastérben a közelmúltban megelőlegezett cockpit apró részletekben módosított variánsával találkozhatunk – a legfontosabb különbség a kormányra helyezett indítógomb, a még tovább egyszerűsített középkonzol, valamint a manuális helyett duplakuplungos sebességváltó puritán kivitelű váltókarja. 
Ha hihetünk a szemünknek, az automata sebességváltó létszükséglet lesz a koncepcióautón: az oldalfalon látható e-tron felirat ugyanis arról tanúskodik, hogy konnektoros hibrid vagy tisztán elektromos hajtásláncra számíthatunk a tanulmányban. A jövő hét elején ez a rejtély megoldódik, azt viszont aligha fogja ilyen korán elárulni az Audi, hogy tényleg a leendő TT-t tisztelhetjük-e az emelt hasú kétajtósban.
Van ugyanis egy másik lehetőség is: az Audi felsővezetése december derekán megerősítette, hogy egy szűk tucat újdonsággal készülnek a következő évekre, és ezek jelentős része szabadidőjármű lesz. Egyáltalán nem kizárható, hogy a jövő héten színre lépő koncepciójármű valamiféleképpen a 2016-ra ütemezett Q1-est vezeti fel. A tanulmány ugyan a híresztelések szerint jó arasszal hosszabbnak ígérkezik, mint a négy méter alattinak szánt Q1, de mivel pontos adatok egyik esetben sem állnak rendelkezésünkre, bőven belefér ennyi eltérés.

Kommentek

  • péloday

    A válasz:-IGEN.

  • péloday

    Eleje,hátulja ugyan ez lesz ! Az oldalprofil marad a jelenlegi TT-é ! Magyarul nem lesz egy nagy durranás ,mármint ami a külsőt illeti.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.