Ez volna a következő Audi TT kupé?

Digitális műszerfal, elektromos hajtás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.11. 09.00

A jövő heti világpremier előtt kiszivárogtak az Audi terepkupé-tanulmányának fényképei. Ha képzeletben megszabadítod az offroad stíluselemektől, belelátod a következő generációs Audi TT kupét?

Egy hónapja közölt néhány vázlatos rajzot arról a terepjárós stílusjegyekkel felszerelt sportkocsi-tanulmányról az Audi, amelyet a jövő héten kezdődő Detroiti Autószalonon fognak leleplezni. Az inkább háromajtós ferdehátút vagy kupé-kombit (shooting brake) idéző sziluettbe akkor egy leendő hot hatch kompakt sportmodellt láttunk bele, a legújabb értelmezések szerint viszont az autó valójában a következő generációs Audi TT előfutára. 

Az valószínű persze, hogy az egy éven belül színre lépő sportkupé addigra eldobja masszív tetősínjeit, a kerékíveket és a küszöböt borító, vaskos koptatósávokat – megmaradhat viszont a jelenlegi TT-t idéző farkialakítás (beleértve a hátsó lámpákat), illetve az Audi legújabb formanyelvéhez igazodó, szögletesebb orrkialakítás. Kérdés, hogy a B-oszlop ívén változtat-e az Audi – magyarul visszatér-e a két generáció óta változatlan, hídként ívelő tetőkeret, vagy stílust vált a közkedvelt sportkupé? 
Az utastérben a közelmúltban megelőlegezett cockpit apró részletekben módosított variánsával találkozhatunk – a legfontosabb különbség a kormányra helyezett indítógomb, a még tovább egyszerűsített középkonzol, valamint a manuális helyett duplakuplungos sebességváltó puritán kivitelű váltókarja. 
Ha hihetünk a szemünknek, az automata sebességváltó létszükséglet lesz a koncepcióautón: az oldalfalon látható e-tron felirat ugyanis arról tanúskodik, hogy konnektoros hibrid vagy tisztán elektromos hajtásláncra számíthatunk a tanulmányban. A jövő hét elején ez a rejtély megoldódik, azt viszont aligha fogja ilyen korán elárulni az Audi, hogy tényleg a leendő TT-t tisztelhetjük-e az emelt hasú kétajtósban.
Van ugyanis egy másik lehetőség is: az Audi felsővezetése december derekán megerősítette, hogy egy szűk tucat újdonsággal készülnek a következő évekre, és ezek jelentős része szabadidőjármű lesz. Egyáltalán nem kizárható, hogy a jövő héten színre lépő koncepciójármű valamiféleképpen a 2016-ra ütemezett Q1-est vezeti fel. A tanulmány ugyan a híresztelések szerint jó arasszal hosszabbnak ígérkezik, mint a négy méter alattinak szánt Q1, de mivel pontos adatok egyik esetben sem állnak rendelkezésünkre, bőven belefér ennyi eltérés.

Kommentek

  • péloday

    A válasz:-IGEN.

  • péloday

    Eleje,hátulja ugyan ez lesz ! Az oldalprofil marad a jelenlegi TT-é ! Magyarul nem lesz egy nagy durranás ,mármint ami a külsőt illeti.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.