Egy hónapja közölt néhány vázlatos rajzot arról a terepjárós stílusjegyekkel felszerelt sportkocsi-tanulmányról az Audi, amelyet a jövő héten kezdődő Detroiti Autószalonon fognak leleplezni. Az inkább háromajtós ferdehátút vagy kupé-kombit (shooting brake) idéző sziluettbe akkor egy leendő hot hatch kompakt sportmodellt láttunk bele, a legújabb értelmezések szerint viszont az autó valójában a következő generációs Audi TT előfutára. 

Az valószínű persze, hogy az egy éven belül színre lépő sportkupé addigra eldobja masszív tetősínjeit, a kerékíveket és a küszöböt borító, vaskos koptatósávokat – megmaradhat viszont a jelenlegi TT-t idéző farkialakítás (beleértve a hátsó lámpákat), illetve az Audi legújabb formanyelvéhez igazodó, szögletesebb orrkialakítás. Kérdés, hogy a B-oszlop ívén változtat-e az Audi – magyarul visszatér-e a két generáció óta változatlan, hídként ívelő tetőkeret, vagy stílust vált a közkedvelt sportkupé? 
Az utastérben a közelmúltban megelőlegezett cockpit apró részletekben módosított variánsával találkozhatunk – a legfontosabb különbség a kormányra helyezett indítógomb, a még tovább egyszerűsített középkonzol, valamint a manuális helyett duplakuplungos sebességváltó puritán kivitelű váltókarja. 
Ha hihetünk a szemünknek, az automata sebességváltó létszükséglet lesz a koncepcióautón: az oldalfalon látható e-tron felirat ugyanis arról tanúskodik, hogy konnektoros hibrid vagy tisztán elektromos hajtásláncra számíthatunk a tanulmányban. A jövő hét elején ez a rejtély megoldódik, azt viszont aligha fogja ilyen korán elárulni az Audi, hogy tényleg a leendő TT-t tisztelhetjük-e az emelt hasú kétajtósban.
Van ugyanis egy másik lehetőség is: az Audi felsővezetése december derekán megerősítette, hogy egy szűk tucat újdonsággal készülnek a következő évekre, és ezek jelentős része szabadidőjármű lesz. Egyáltalán nem kizárható, hogy a jövő héten színre lépő koncepciójármű valamiféleképpen a 2016-ra ütemezett Q1-est vezeti fel. A tanulmány ugyan a híresztelések szerint jó arasszal hosszabbnak ígérkezik, mint a négy méter alattinak szánt Q1, de mivel pontos adatok egyik esetben sem állnak rendelkezésünkre, bőven belefér ennyi eltérés.