Ez volna a következő Audi TT kupé?

Digitális műszerfal, elektromos hajtás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.11. 09.00

A jövő heti világpremier előtt kiszivárogtak az Audi terepkupé-tanulmányának fényképei. Ha képzeletben megszabadítod az offroad stíluselemektől, belelátod a következő generációs Audi TT kupét?

Egy hónapja közölt néhány vázlatos rajzot arról a terepjárós stílusjegyekkel felszerelt sportkocsi-tanulmányról az Audi, amelyet a jövő héten kezdődő Detroiti Autószalonon fognak leleplezni. Az inkább háromajtós ferdehátút vagy kupé-kombit (shooting brake) idéző sziluettbe akkor egy leendő hot hatch kompakt sportmodellt láttunk bele, a legújabb értelmezések szerint viszont az autó valójában a következő generációs Audi TT előfutára. 

Az valószínű persze, hogy az egy éven belül színre lépő sportkupé addigra eldobja masszív tetősínjeit, a kerékíveket és a küszöböt borító, vaskos koptatósávokat – megmaradhat viszont a jelenlegi TT-t idéző farkialakítás (beleértve a hátsó lámpákat), illetve az Audi legújabb formanyelvéhez igazodó, szögletesebb orrkialakítás. Kérdés, hogy a B-oszlop ívén változtat-e az Audi – magyarul visszatér-e a két generáció óta változatlan, hídként ívelő tetőkeret, vagy stílust vált a közkedvelt sportkupé? 
Az utastérben a közelmúltban megelőlegezett cockpit apró részletekben módosított variánsával találkozhatunk – a legfontosabb különbség a kormányra helyezett indítógomb, a még tovább egyszerűsített középkonzol, valamint a manuális helyett duplakuplungos sebességváltó puritán kivitelű váltókarja. 
Ha hihetünk a szemünknek, az automata sebességváltó létszükséglet lesz a koncepcióautón: az oldalfalon látható e-tron felirat ugyanis arról tanúskodik, hogy konnektoros hibrid vagy tisztán elektromos hajtásláncra számíthatunk a tanulmányban. A jövő hét elején ez a rejtély megoldódik, azt viszont aligha fogja ilyen korán elárulni az Audi, hogy tényleg a leendő TT-t tisztelhetjük-e az emelt hasú kétajtósban.
Van ugyanis egy másik lehetőség is: az Audi felsővezetése december derekán megerősítette, hogy egy szűk tucat újdonsággal készülnek a következő évekre, és ezek jelentős része szabadidőjármű lesz. Egyáltalán nem kizárható, hogy a jövő héten színre lépő koncepciójármű valamiféleképpen a 2016-ra ütemezett Q1-est vezeti fel. A tanulmány ugyan a híresztelések szerint jó arasszal hosszabbnak ígérkezik, mint a négy méter alattinak szánt Q1, de mivel pontos adatok egyik esetben sem állnak rendelkezésünkre, bőven belefér ennyi eltérés.

Kommentek

  • péloday

    A válasz:-IGEN.

  • péloday

    Eleje,hátulja ugyan ez lesz ! Az oldalprofil marad a jelenlegi TT-é ! Magyarul nem lesz egy nagy durranás ,mármint ami a külsőt illeti.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.