A Pinifarina stúdió alapításának ötvenedik évfordulójára, még 1980-ban mutatták be a négyajtós Ferrari Pinint, a világ egyetlen ismert négyajtós Ferrari limuzinját (szintén négyajtós, de kombi az arab piacra készült 456 GT Venice). 

Eredetileg nem volt több üres, 1:1 arányú makettnél, de később beépítettek egy motort: az 512 BB (Berlinetta Boxer) 365 lóerős, 5,0 literes V12-esét. 
Az autó igazi luxuslimuzin volt, minden irányban elektromosan állítható ülésekkel, külön hátsó rádióval, amelyekhez fejhallgató is tartozott. 1992-ig maradt a Pinifarina tulajdonában, ekkor egy magángyűjtő megvásárolta. 
Mostani tulajdonosa, bizonyos Gabriele Candrini először 2011-ben próbálta eladni, de a londoni árverésen nem kelt el az előzetesen 600 000 euró (180 millió Ft) értékűre taksált gép, ami meglepő annak fényében, hogy ez az egyetlen példány készült belőle. 
Az azóta eltelt két évben viszont alaposan felment a Ferrarik ázsiója, így az új nekifutásnál Candrini úr már bátrabb: alsó hangon közel kétszer annyit, 1,1 millió eurót (330 millió Ft) kér azért a kocsiért, aminél, akárhogy nézzük, csak szebb készült a Ferrari 67 éves történelme során.

További képek a Galériában