A Nürburgringen a Subaru WRX STI

Kétliteres turbómotorral

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.10. 09.00

Hivatalosan még be sem mutatták a WRX STI utcai modellt, a Subaru máris leleplezte azon alapuló versenyautóját. A következő hét évben ezzel indul a Nürburgringi 24 óráson a gyár.

A Subaru anyavállalata, a Fuji Heavy Industries és a Subaru Tecnica International (STI) a mai napon mutatja be a vadonatúj WRX STI modellen alapuló, hosszú távú versenyekre tervezett versenyautót. 

A Subaru sorozatgyártású modelleiben felhasznált technológiákat alkalmazó versenyautó idén harmadszor is megpróbálja megkaparintani az SP3T széria első helyét a Nürburgringen – ez 2011-ben és 2012-ben sikerült nekik, tavaly azonban be kellett érniük a második hellyel. Ha nem sikerül, további hat éve lesz még az autónak, hogy visszaszerezze a koronát: az együttműködést most hét évre újították meg.
Az SP3T osztályban kétliteres vagy annál kisebb lökettérfogatú turbómotorral szerelt autók indulhatnak. A Subarunak olyan ellenfelekkel kell itt megmérkőznie, mint a tavalyi győztes Audi TT RS 2.0, vagy a Volkswagen Scirocco R24. 
A Subaru emellett folytatja részvételét a Super GT szériában (a BRZ GT300 modellel), valamint privát csapatokat támogat a FIA WRC2 és Rali EB (ERC) bajnokságain.

Kommentek

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.