A BMW beszólt az Audinak

Ki nyeri a lézerlámpa-versenyt?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.10. 14.00

Két német márka, az Audi és a BMW is a célegyenesben halad afelé, hogy elsőként dobjanak piacra lézer alapú fényszóróval szerelt gépkocsit. Az előny látszólag az Audinál van, de a BMW csípős viccel hűtötte le a kedélyeket.

Hatalmas hullámokat csapott az Audi, amikor néhány héttel ezelőtt hibrid R18 e-tron quattro Le Mans-i versenyautóján, majd a Sport Quattro Concept aktualizált változatán is bemutatta a fényforrásként lézerfényt használó reflektorát. Ezt követően bejelentették, hogy hamarosan szériaállapotba fejlesztik a technológiát, így aki mostanában hallott először a technológiáról, borítékolhatja Ingolstadt vezető pozícióját. 

Mindezt a nagy rivális BMW higgadtan szemlélte a távolból, és kíméletlen eleganciával csak egy rövid megjegyzést fűzött hozzá az interneten: 

“Sajnáljuk, hogy 2011-es lézerfény-koncepciónkat nem mutattuk be a 2014-es szórakoztatóelektronikai szakkiállításon (CES). Nem érünk rá, lefoglal bennünket a sorozatgyártás.” 
A csipkelődő bejegyzés a hónapokon belül piacra kerülő BMW i8 hibrid luxuskupéra utal, amelyen annak idején a világon elsőként mutatta be a lézerrel gerjesztett fénynyaláb autóipari felhasználásának lehetőségét a BMW. 
Az adok-kapok tehát megy, de a végén úgy is az nevet, aki utoljára nevet: hamarosan eldől, meg tudja-e előzni müncheni ellenlábasait az Audi. 
Addig is nézzük meg a BMW kisfilmjét a lézeres fényszóróról.

Kommentek

  • Specialized78

    Tisztelt cikkíró!
    Semmiféle előny nincsen az Audinál,ugyanis a BMW az I8-asban már árulja a lézeres technológiát.Tehát a BMW ismét megelőzte az Audit.

  • Guevara

    Értem én hogy lézer, no de mi a helyzet ha köd van? Akkor a lézer nem áldás lesz, hanem átok.

  • vencelkerty

    Guevara! Csak nem a tapasztalat beszél belőled? Akkor marha irigy leszek:)

  • husky

    És tessék má mondanyi, ezzel majd lőni is lehet??? tényleg, ködben mi lesz vele??? Majd ezzel is “rajolunk” mind tahóék a ködlámpással a nyári napsütésben vagy holdfényes estén???

  • v_johny

    Én inkább a Homasita által forgalmazott és a Tesco-ban megvásárolható utólagos lézerszettektől félek már most. Jönnek a lézeres boyracer-ek. Már látom előre, jobban fogunk vakulni mint a gagyi xenon szettektől eddig…

  • Tede

    Specialized78 “-Az Audi már két éve bemutatta lézeres hátsó ködlámpáját: ennek sugara csak ködben látható, akkor viszont a hosszú, vörös fénysugár ösztönösen lemaradásra készteti a hátul jövőket” TEHÁT EZT A TECHNOLÓGIA MÁR 2 ÉVE LÉTEZETT Audiéknál. AKKOR miről írsz?

  • Tede

    Specialized78 “-Az Audi már két éve bemutatta lézeres hátsó ködlámpáját: ennek sugara csak ködben látható, akkor viszont a hosszú, vörös fénysugár ösztönösen lemaradásra készteti a hátul jövőket” TEHÁT EZ A TECHNOLÓGIA MÁR 2 ÉVE LÉTEZETT Audiéknál. AKKOR miről írsz?

  • Kovijani

    Az ero legyen az Audival!

  • Specialized78

    Tede!
    Az első fényszórókról írtam…

  • vencelkerty

    Spécikém78! Akkor számoljunk egy kicsit, hátha ez még megy neked! Szóval, az Audinak 2 éve volt már lézer pilácsa. Egyszerű matek: 2014-2 egyenlő 2012! Na most, a BMW 2011-ben mutatta be az ő koncepcióját. Akkor kinek volt előbb? Bútolj újra!

  • vencelkerty

    Bocs Speci78! Tede-nek írtam, amit írtam…

  • Tede

    vencelkerty -“Sajnáljuk, hogy 2011-es lézerfény-koncepciónkat nem mutattuk be a 2014-es szórakoztatóelektronikai szakkiállításon (CES). Nem érünk rá, lefoglal bennünket a sorozatgyártás.”
    Tehát ez olyan mint ha azt mondanám “bocs nekem már volt ilyen 2011 -ben csak nem mutattam meg senkinek”. Szóval rajtuk kívül senki nem látta senki nem halott róla. Hát ebben a mai önsztároló autósvilágban ez nehezen hihető, hogy nem híresztelik el minél előbb, hogy ő tud ilyet a másik meg nem. Ez egy picit kitalált szövegnek néz ki. De végülis a valóság mindig az amit megmutatnak, és működik, nem a süket duma… .)!

  • Mindegy

    A vw-nél(audi)nagyobb tolvaj, hazug banda kevés van az
    autóiparban.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.