A BMW beszólt az Audinak

Ki nyeri a lézerlámpa-versenyt?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.10. 14.00

Két német márka, az Audi és a BMW is a célegyenesben halad afelé, hogy elsőként dobjanak piacra lézer alapú fényszóróval szerelt gépkocsit. Az előny látszólag az Audinál van, de a BMW csípős viccel hűtötte le a kedélyeket.

Hatalmas hullámokat csapott az Audi, amikor néhány héttel ezelőtt hibrid R18 e-tron quattro Le Mans-i versenyautóján, majd a Sport Quattro Concept aktualizált változatán is bemutatta a fényforrásként lézerfényt használó reflektorát. Ezt követően bejelentették, hogy hamarosan szériaállapotba fejlesztik a technológiát, így aki mostanában hallott először a technológiáról, borítékolhatja Ingolstadt vezető pozícióját. 

Mindezt a nagy rivális BMW higgadtan szemlélte a távolból, és kíméletlen eleganciával csak egy rövid megjegyzést fűzött hozzá az interneten: 

“Sajnáljuk, hogy 2011-es lézerfény-koncepciónkat nem mutattuk be a 2014-es szórakoztatóelektronikai szakkiállításon (CES). Nem érünk rá, lefoglal bennünket a sorozatgyártás.” 
A csipkelődő bejegyzés a hónapokon belül piacra kerülő BMW i8 hibrid luxuskupéra utal, amelyen annak idején a világon elsőként mutatta be a lézerrel gerjesztett fénynyaláb autóipari felhasználásának lehetőségét a BMW. 
Az adok-kapok tehát megy, de a végén úgy is az nevet, aki utoljára nevet: hamarosan eldől, meg tudja-e előzni müncheni ellenlábasait az Audi. 
Addig is nézzük meg a BMW kisfilmjét a lézeres fényszóróról.

Kommentek

  • Specialized78

    Tisztelt cikkíró!
    Semmiféle előny nincsen az Audinál,ugyanis a BMW az I8-asban már árulja a lézeres technológiát.Tehát a BMW ismét megelőzte az Audit.

  • Guevara

    Értem én hogy lézer, no de mi a helyzet ha köd van? Akkor a lézer nem áldás lesz, hanem átok.

  • vencelkerty

    Guevara! Csak nem a tapasztalat beszél belőled? Akkor marha irigy leszek:)

  • husky

    És tessék má mondanyi, ezzel majd lőni is lehet??? tényleg, ködben mi lesz vele??? Majd ezzel is “rajolunk” mind tahóék a ködlámpással a nyári napsütésben vagy holdfényes estén???

  • v_johny

    Én inkább a Homasita által forgalmazott és a Tesco-ban megvásárolható utólagos lézerszettektől félek már most. Jönnek a lézeres boyracer-ek. Már látom előre, jobban fogunk vakulni mint a gagyi xenon szettektől eddig…

  • Tede

    Specialized78 “-Az Audi már két éve bemutatta lézeres hátsó ködlámpáját: ennek sugara csak ködben látható, akkor viszont a hosszú, vörös fénysugár ösztönösen lemaradásra készteti a hátul jövőket” TEHÁT EZT A TECHNOLÓGIA MÁR 2 ÉVE LÉTEZETT Audiéknál. AKKOR miről írsz?

  • Tede

    Specialized78 “-Az Audi már két éve bemutatta lézeres hátsó ködlámpáját: ennek sugara csak ködben látható, akkor viszont a hosszú, vörös fénysugár ösztönösen lemaradásra készteti a hátul jövőket” TEHÁT EZ A TECHNOLÓGIA MÁR 2 ÉVE LÉTEZETT Audiéknál. AKKOR miről írsz?

  • Kovijani

    Az ero legyen az Audival!

  • Specialized78

    Tede!
    Az első fényszórókról írtam…

  • vencelkerty

    Spécikém78! Akkor számoljunk egy kicsit, hátha ez még megy neked! Szóval, az Audinak 2 éve volt már lézer pilácsa. Egyszerű matek: 2014-2 egyenlő 2012! Na most, a BMW 2011-ben mutatta be az ő koncepcióját. Akkor kinek volt előbb? Bútolj újra!

  • vencelkerty

    Bocs Speci78! Tede-nek írtam, amit írtam…

  • Tede

    vencelkerty -“Sajnáljuk, hogy 2011-es lézerfény-koncepciónkat nem mutattuk be a 2014-es szórakoztatóelektronikai szakkiállításon (CES). Nem érünk rá, lefoglal bennünket a sorozatgyártás.”
    Tehát ez olyan mint ha azt mondanám “bocs nekem már volt ilyen 2011 -ben csak nem mutattam meg senkinek”. Szóval rajtuk kívül senki nem látta senki nem halott róla. Hát ebben a mai önsztároló autósvilágban ez nehezen hihető, hogy nem híresztelik el minél előbb, hogy ő tud ilyet a másik meg nem. Ez egy picit kitalált szövegnek néz ki. De végülis a valóság mindig az amit megmutatnak, és működik, nem a süket duma… .)!

  • Mindegy

    A vw-nél(audi)nagyobb tolvaj, hazug banda kevés van az
    autóiparban.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.