Többet tud nyers erőnél

Seat Leon Cupra és Cupra 280

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.09. 09.15

Három és ötajtós kivitelben, kétféle teljesítményszinten, modern technológiákkal telezsúfolva tér vissza a Leon Cupra.

Nem kicsinyeskedett a SEAT: ahelyett, hogy néhány hónapig kérette volna magát, rögtön piacra dobta az új Leon Cupra növelt teljesítményű változatát, így az alsó-középkategóriás sportmodell már bevezetésekor 265 és 280 lóerős kivitelben elérhető. 

A kettő között persze nincs nagy különbség, ami az azonos forgatónyomaték (350 Nm) fényében érthető is: előbbi 5,8, míg az utóbbi 5,7 másodperc alatt gyorsul százra (mindkét esetben a most első ízben kínált, háromajtós SC konfigurációban, DSG sebességváltóval – kézi váltóval egy tizedet veszít az autó). 
A végsebesség mindkét esetben 250 km/óra. A kétliteres turbómotor teljesítménytől, ajtószámtól és sebességváltótól függően 6,4-6,6 litert fogyaszt átlagosan – persze a hivatalos mérések szerint. Nagy trükkje a párhuzamosan alkalmazott közvetlen és szívótorok-befecskendezés, így teljes és részterhelésen egyaránt optimalizálható a működés. A start-stop és a fékenergia-visszanyerés magától értetődő. 
A futómű terén sem elégedett meg a hagyományos megoldásokkal a SEAT Leon Cupra: adaptív lengéscsillapítás, részlegesen önzáró differenciálzár és változó áttételű kormánymű segíti a pontos vezetést. 
Az összes főrendszer működésére hatással van a háromállású üzemmódválasztó: a komfort és sport állás mellett ott a Cupra fokozat, amely különösen élénk gázreakciókat, sportos DSG-hangolást, feszesebb futóművet és markánsabb kipufogóhangot ad – valamint fehérről pirosra váltja a belső hangulatvilágítást. 
Ha már látványról esett szó: a SEAT Leon Cupra új orrában főhelyre került a LED-es fényszóró, hátul diffúzor és ovális ikerkipufogó gondoskodik a látványról, oldalról a sötétített üvegek és a piros féknyergek teremtenek kontrasztos képet. A Cupra 280 verzió többek között egyedi féknyergeket és 18 helyett 19 colos felniket kap. 
A beltérben váltófülekkel felszerelt kormány (DSG váltó esetén), fehér cérnával varrott szürke Alcantara vagy fekete bőrkárpit várja az utasokat, akik most először választhatnak, hogy saját ajtó helyett elölről másznak be a hátsó ülésre: most először kapható ugyanis háromajtós kivitelben a SEAT Leon Cupra

Kommentek

  • KoboldInside

    Csecse nagyon! Kombi is lesz belőle?! :D

  • BeZol

    Nagyon tetszik nekem is, viszont van egy iszonyat nagy probléma vele:
    Már egy Mini Cooper S is rángatta kigyorsításkor a kormányt a kezemben, pedig az csak 163 paci volt 1230kg-ra, ez pedig most ugyan nehezebb biztos 200kg-mal, de 280pacival ez annyira használhatatlan lesz 100km/h alatti kigyorsításoknál, egyszerűen túlmotorizált ehhez. Csakis autópályán lesz kihasználható a teljesítmény, ill. még a megjelenés lehet fontos, más értelme nincsen. Az első diffi nem tudom mennyit segít a dolgokban. Egyébként nagyon jó árban vannak a Leonok. Néztem 2.0 dieselben 150pacival fullosra konfigurálva 8,7, egy Golf 10,7 misi, az Audi A3-at viszont 13,5 misinél abbahagytam konfigurálni. Az már más tészta, hogy németeknél a Leon-t azt hiszem 183 lóerős 2.0tdi-vel is árulták ekkor már, ugyanúgy fullosan, 7,7-ért nulla kilométerrel!

    Van egy 156 pacis peugeot 5008-as dieselünk, az is tépi ki a kormányt a kezemből kisebb sebességnél, gyakran pedig csak az elektronika jelez be, hogy héló, ne akarjál te itt most fél gáznál többel gyorsulni…
    Hátsókerekes autómnál sokkalta később avatkozik be az elektronika (már ha egyáltalán be kell neki), és még a kormányt sem rángatja a kezemben, sokkalta biztonságosabban vezethető alacsonyabb sebességről történő kigyorsításoknál.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.