Többet tud nyers erőnél

Seat Leon Cupra és Cupra 280

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.09. 09.15

Három és ötajtós kivitelben, kétféle teljesítményszinten, modern technológiákkal telezsúfolva tér vissza a Leon Cupra.

Nem kicsinyeskedett a SEAT: ahelyett, hogy néhány hónapig kérette volna magát, rögtön piacra dobta az új Leon Cupra növelt teljesítményű változatát, így az alsó-középkategóriás sportmodell már bevezetésekor 265 és 280 lóerős kivitelben elérhető. 

A kettő között persze nincs nagy különbség, ami az azonos forgatónyomaték (350 Nm) fényében érthető is: előbbi 5,8, míg az utóbbi 5,7 másodperc alatt gyorsul százra (mindkét esetben a most első ízben kínált, háromajtós SC konfigurációban, DSG sebességváltóval – kézi váltóval egy tizedet veszít az autó). 
A végsebesség mindkét esetben 250 km/óra. A kétliteres turbómotor teljesítménytől, ajtószámtól és sebességváltótól függően 6,4-6,6 litert fogyaszt átlagosan – persze a hivatalos mérések szerint. Nagy trükkje a párhuzamosan alkalmazott közvetlen és szívótorok-befecskendezés, így teljes és részterhelésen egyaránt optimalizálható a működés. A start-stop és a fékenergia-visszanyerés magától értetődő. 
A futómű terén sem elégedett meg a hagyományos megoldásokkal a SEAT Leon Cupra: adaptív lengéscsillapítás, részlegesen önzáró differenciálzár és változó áttételű kormánymű segíti a pontos vezetést. 
Az összes főrendszer működésére hatással van a háromállású üzemmódválasztó: a komfort és sport állás mellett ott a Cupra fokozat, amely különösen élénk gázreakciókat, sportos DSG-hangolást, feszesebb futóművet és markánsabb kipufogóhangot ad – valamint fehérről pirosra váltja a belső hangulatvilágítást. 
Ha már látványról esett szó: a SEAT Leon Cupra új orrában főhelyre került a LED-es fényszóró, hátul diffúzor és ovális ikerkipufogó gondoskodik a látványról, oldalról a sötétített üvegek és a piros féknyergek teremtenek kontrasztos képet. A Cupra 280 verzió többek között egyedi féknyergeket és 18 helyett 19 colos felniket kap. 
A beltérben váltófülekkel felszerelt kormány (DSG váltó esetén), fehér cérnával varrott szürke Alcantara vagy fekete bőrkárpit várja az utasokat, akik most először választhatnak, hogy saját ajtó helyett elölről másznak be a hátsó ülésre: most először kapható ugyanis háromajtós kivitelben a SEAT Leon Cupra

Kommentek

  • KoboldInside

    Csecse nagyon! Kombi is lesz belőle?! :D

  • BeZol

    Nagyon tetszik nekem is, viszont van egy iszonyat nagy probléma vele:
    Már egy Mini Cooper S is rángatta kigyorsításkor a kormányt a kezemben, pedig az csak 163 paci volt 1230kg-ra, ez pedig most ugyan nehezebb biztos 200kg-mal, de 280pacival ez annyira használhatatlan lesz 100km/h alatti kigyorsításoknál, egyszerűen túlmotorizált ehhez. Csakis autópályán lesz kihasználható a teljesítmény, ill. még a megjelenés lehet fontos, más értelme nincsen. Az első diffi nem tudom mennyit segít a dolgokban. Egyébként nagyon jó árban vannak a Leonok. Néztem 2.0 dieselben 150pacival fullosra konfigurálva 8,7, egy Golf 10,7 misi, az Audi A3-at viszont 13,5 misinél abbahagytam konfigurálni. Az már más tészta, hogy németeknél a Leon-t azt hiszem 183 lóerős 2.0tdi-vel is árulták ekkor már, ugyanúgy fullosan, 7,7-ért nulla kilométerrel!

    Van egy 156 pacis peugeot 5008-as dieselünk, az is tépi ki a kormányt a kezemből kisebb sebességnél, gyakran pedig csak az elektronika jelez be, hogy héló, ne akarjál te itt most fél gáznál többel gyorsulni…
    Hátsókerekes autómnál sokkalta később avatkozik be az elektronika (már ha egyáltalán be kell neki), és még a kormányt sem rángatja a kezemben, sokkalta biztonságosabban vezethető alacsonyabb sebességről történő kigyorsításoknál.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.