Többet tud nyers erőnél

Seat Leon Cupra és Cupra 280

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.09. 09.15

Három és ötajtós kivitelben, kétféle teljesítményszinten, modern technológiákkal telezsúfolva tér vissza a Leon Cupra.

Nem kicsinyeskedett a SEAT: ahelyett, hogy néhány hónapig kérette volna magát, rögtön piacra dobta az új Leon Cupra növelt teljesítményű változatát, így az alsó-középkategóriás sportmodell már bevezetésekor 265 és 280 lóerős kivitelben elérhető. 

A kettő között persze nincs nagy különbség, ami az azonos forgatónyomaték (350 Nm) fényében érthető is: előbbi 5,8, míg az utóbbi 5,7 másodperc alatt gyorsul százra (mindkét esetben a most első ízben kínált, háromajtós SC konfigurációban, DSG sebességváltóval – kézi váltóval egy tizedet veszít az autó). 
A végsebesség mindkét esetben 250 km/óra. A kétliteres turbómotor teljesítménytől, ajtószámtól és sebességváltótól függően 6,4-6,6 litert fogyaszt átlagosan – persze a hivatalos mérések szerint. Nagy trükkje a párhuzamosan alkalmazott közvetlen és szívótorok-befecskendezés, így teljes és részterhelésen egyaránt optimalizálható a működés. A start-stop és a fékenergia-visszanyerés magától értetődő. 
A futómű terén sem elégedett meg a hagyományos megoldásokkal a SEAT Leon Cupra: adaptív lengéscsillapítás, részlegesen önzáró differenciálzár és változó áttételű kormánymű segíti a pontos vezetést. 
Az összes főrendszer működésére hatással van a háromállású üzemmódválasztó: a komfort és sport állás mellett ott a Cupra fokozat, amely különösen élénk gázreakciókat, sportos DSG-hangolást, feszesebb futóművet és markánsabb kipufogóhangot ad – valamint fehérről pirosra váltja a belső hangulatvilágítást. 
Ha már látványról esett szó: a SEAT Leon Cupra új orrában főhelyre került a LED-es fényszóró, hátul diffúzor és ovális ikerkipufogó gondoskodik a látványról, oldalról a sötétített üvegek és a piros féknyergek teremtenek kontrasztos képet. A Cupra 280 verzió többek között egyedi féknyergeket és 18 helyett 19 colos felniket kap. 
A beltérben váltófülekkel felszerelt kormány (DSG váltó esetén), fehér cérnával varrott szürke Alcantara vagy fekete bőrkárpit várja az utasokat, akik most először választhatnak, hogy saját ajtó helyett elölről másznak be a hátsó ülésre: most először kapható ugyanis háromajtós kivitelben a SEAT Leon Cupra

Kommentek

  • KoboldInside

    Csecse nagyon! Kombi is lesz belőle?! :D

  • BeZol

    Nagyon tetszik nekem is, viszont van egy iszonyat nagy probléma vele:
    Már egy Mini Cooper S is rángatta kigyorsításkor a kormányt a kezemben, pedig az csak 163 paci volt 1230kg-ra, ez pedig most ugyan nehezebb biztos 200kg-mal, de 280pacival ez annyira használhatatlan lesz 100km/h alatti kigyorsításoknál, egyszerűen túlmotorizált ehhez. Csakis autópályán lesz kihasználható a teljesítmény, ill. még a megjelenés lehet fontos, más értelme nincsen. Az első diffi nem tudom mennyit segít a dolgokban. Egyébként nagyon jó árban vannak a Leonok. Néztem 2.0 dieselben 150pacival fullosra konfigurálva 8,7, egy Golf 10,7 misi, az Audi A3-at viszont 13,5 misinél abbahagytam konfigurálni. Az már más tészta, hogy németeknél a Leon-t azt hiszem 183 lóerős 2.0tdi-vel is árulták ekkor már, ugyanúgy fullosan, 7,7-ért nulla kilométerrel!

    Van egy 156 pacis peugeot 5008-as dieselünk, az is tépi ki a kormányt a kezemből kisebb sebességnél, gyakran pedig csak az elektronika jelez be, hogy héló, ne akarjál te itt most fél gáznál többel gyorsulni…
    Hátsókerekes autómnál sokkalta később avatkozik be az elektronika (már ha egyáltalán be kell neki), és még a kormányt sem rángatja a kezemben, sokkalta biztonságosabban vezethető alacsonyabb sebességről történő kigyorsításoknál.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.